دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی نیسان قشقایی یک شاسی بلند محبوب از سرزمین خورشید

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

در این مقاله به بررسی نیسان قشقایی می پردازیم. این کراس اوور کامپکت با ورد به بازار ،بسیار محبوب و پرفروش بوده است. مدل ۲۰۱۹ این خودرو با تغییرات متعددی همراه شده است که از مهمترین آن می توان به موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ اشاره نمود.

قشقایی یکی از کراس اورهای کامپکت شرکت نیسان می باشد که در بدو ورد به بازار خودرو با محبوبیت و استقبال فراوانی روبرو شد. از اولین نسخه این خودرو در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد و تا سال ۲۰۱۹ فیس لیفت های متعددی بر روی آن صورت گرفت.

شناخت و بررسی نیسان قشقایی

بررسی نیسان قشقایی از این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در شهر پاریس رونمایی گردید که با استقبال فراوانی روبرو شد. این خودرو  اولین نیسان این کمپانی می باشد و طراحی و تولید آن در  شهر ساندرلند کشور انگلستان صورت گرفت. در چین نیسان قشقایی به نام CCUVLD  شناخته می شود.

نیسان قشقایی بر اساس پلتفرم C نیسان تولید شده است. این خودرو در سال ۲۰۰۷ موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه EURO NCAP گردید. در سال ۸۷ (۲۰۰۹) نیسان قشقایی با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با گیربکس ضریب پیوسته توسط شرکت پارس خودرو به بازار کشور عرضه شد.

بازبینی نیسان قشقایی

از جمله رقبای این خودرو می توان به مزدا CX-3، میتسوبیشی ASX و تویوتا CH-R  اشاره نمود. نسل دوم نیسان قشقایی در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد. با توجه به موفقیت خودرو شرکت نیسان مدل بازبینی شده (فیس لیفت) این کراس اوور محبوب را در سال ۲۰۱۹ روانه بازار نمود.

وارسی نیسان قشقایی

نگاهی به نیسان قشقایی مدل  ۲۰۱۹

نمای ظاهری

خودرو از ظاهر تهاجمی و خشن بهره می برد و دارای دی لایتهای بروز شده است. بدنه خودرو در کنار چراغهای کشیده و بزرگ جلوه خاصی پیدا کرده است و رینگها نیز بروز شده می باشند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بازنگری نیسان قشقایی

نمای داخلی

در بررسی کابین نیسان قشقایی در می یابیم که کیفت مواد به کار رفته در کابین بالاتر رفته و در کنسولها، صندلی درب و داشبورد مواد نرم و چرم استفاده شده که حس لوکس و مدرن بودن را القا خواهد نمود. غربیلک فرمان بروز شده، تودوزی و تزئینات جدید ارگونومی خوب صندلی ها همگی فضای داخلی نیسان قشقایی را مطلوب و جذابتر ساخته است.

بررسی کابین نیسان قشقایی

پیشرانه نیسان قشقایی

پیشرانه

کمپانی نیسان نسخه های پرفروش قشقایی را به پیشرانه ای توربودیزل، گیربکس دوکلاچه خودکار جدید و تجهیزات به روز شده دیگری مجهز نموده است. این پیشرانه توربو ۱.۳ لیتری بنزینی جدید که با مشارکت دایملر طراحی و تولید شده  است در خودروهای دیگری نظیر مرسدس A نیز مشاهده می شود  جایگزین موتورهای ۱.۲ و ۱.۶ لیتری بنزینی قبلی این کراس اوور شده است.

 طراحی داخلی نیسان قشقایی

نسخه های نیسان قشقایی

نسخه های مختلف نیسان قشقایی در آمریکا با نام  S و SV، SL همگی به صورت دیفرانسیل جلو بوده اما با سیستم چهار چرخ محرک نیز قابل خریداری می باشند. نیسان همچنین برای مدل های ۲۰۱۹ SV و SL رنگ جدید بدنه (اسکات آمبر) و پکیج تجهیزات پریمیوم را لحاظ نموده است. و این دو نسخه از پیشرانه بنزینی ۱.۳ لیتری مجهز به جعبه دنده دستی و سیستم دیفرانسیل جلو بهره می برند.

آشنایی با خودوری نیسان قشقایی

امکانات جدید نیسان قشقایی

نیسان قشقایی ۲۰۱۹  به سیستم پروپایلوت تجهیز شده است که سیستم کمکی راننده بوده و قادر است در بعضی مسیرها مانند اتوبان یا بزرگراهها  کنترل خودرو را عهده دار شود.  علاوه بر این از قابلیت Safety Shield 360 (شامل تجهیزات ایمنی مانند ترمز اتومات اضطراری، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خودروی پشت سر، چراغ های هوشمند و رادار بین خطوط ) نیز بهره می برد. نسخه  SL به طور استاندارد به این قابلیت ها مجهز بوده و برای مدل SV نیز قابل سفارش است.از دیگر آپشن هایی که می توان برای نیسان قشقایی ۲۰۱۹سفارش داد می توان به سیستم هشدار بین خطوط ، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم رانندگی بین خطوط هوشمند و کروز کنترل هوشمند اشاره نمود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *