دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی ایرلند و نگاهی به جاذبه های گردشگری این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

ایرلند یک جزیره در آتلانیک شمالی است و در غرب اروپا قرار گرفته است این جزیره به عنوان سومین جزیره در اروپا شناخته می شود و این روزها مکان های دیدنی ایرلند مقصدی برای گردشگران و علاقه مندان اروپایی است. این جزیره از جاذبه های طبیعی بسیاری برخوردار است همچنین دارای آثار باستانی و تاریخی متعددی نیز می باشد.

ایرلند یک منطقه مهم در اروپا است که از نواحی اطراف به بریتانیا ختم می شود دریای ایرلند که منطقه برینتانیا و ایرلند را از یکدیگر جدا کرده است اهمیت زیادی دارد و به لحاظ توریستی نیز از مناطق شناخته شده است. عجایب و شگفتی های طبیعی در این منطقه شامل آثار باستانی، چشم اندازهای طبیعی و موزه هایی است که بی شک برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت و در اینجا توصیه می شود تا از این جاذبه های دیدن کنید.

جالب است بدانید قدیمی ترین دانشگاه ها در این منطقه واقع شده اند کالج ترینیتی از قدیمی ترین کالج هایی است که در ایرلند قرار دارد و توسط ملکه الیزابت ساخته شده است اهمیت این کالج بسیار بالا است و از سطح علمی مطلوبی برخوردار می باشد. سفر به ایرلند یک تجربه متفاوت برای شما خواهد بود زیرا این منطقه از تمدن زیادی برخوردار است و یکی از مناطق تاریخی مهم در اروپا تلقی می شود همه گردشگرانی که به این جزیره دست نیافته سفر می کنند قصد بازدید از موزه ها و بناهای باستانی را دارند که که از شمار آن ها می توان به موزه ملی باستان شناسی ایرلند در برلین اشاره کرد این موزه مجموعه ای از آثار هنری برلین را در خود جای داده است آثاری که متعلق به هنر سلتیک می باشد.

 مکان های دیدنی ایرلند را بشناسید:

فرهنگ غنی ایرلند در سراسر دنیا شناخته شده است این منطقه دیدنی دارای مناظر و طبیعتی بی نظیر است تمام گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند به دنبال فرهنگ و مهمان نوازی های این مردمان هستند. کشور ایرلند در سال های اخیر به دو بخش ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند تقسیم شده است و از این رو حومه های اطراف در این کشور از جذابیت گردشگری زیادی بری علاقه مندان برخوردار است.

 

پارک ملی کیلارنی:

از جاذبه های دیدنی در منطقه ایرلند می توان به این پارک ملی اشاره کرد این پارک ملی در منطقه شهرستان کری واقع شده است از جاذبه های منحصر به فرد در این پارک می توان به حفاظت گاه های محیط زیستی اشاره کرد زیست گاه های کره یونسکو که در این پارک وجود دارند دارای زیبایی های متعددی می باشند. کوه ها، دریاچه و طبیعت از مناطقی است که در اینجا زبان زد مردم است در این پارک از گونه های مختلف گل ها و گیاهان نگهداری می شود گیاهان این منطقه بسیار کم یاب است این منطقه بزرگ ترین جنگل های بومی را دارا است که متاسفانه برخی از گونه های حیوانی آن در حال انقراض هستند این پارک از مکان های دیدنی ایرلند برای گردشگران محسوب می شود.

نمای دیدنی ایرلند

  •  آرون گروپس

جزایر کرک:

این جزایر در شهرستان کرک ایرلند قرار گرفته اند و یکی از نقاطی است که جزء مسیرهای گردشگری مهم آتلانتیک است این جاذبه ها دارای ارزش ها و زیبایی های خاص خود هستند و به لحاظ زیستی نیز بسیار جذاب هستند. دورسی که از امکانات تفریحی همچون تله کابین برخوردار است گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این تله کابین بر روی اقیانوس قرار گرفته است و در سمت دیگر آن نیز جزیره گاولتاچت واقع شده است که می توانید از آن دیدن کنید.

آشنایی با مکان های دیدنی ایرلند

بن بالن اسلیگو:

از جمله دیگر مکان های دیدنی ایرلند می توان به بن بالن اشاره کرد که در زمان عصر یخبندان به وجود آمده است این جاذبه بر بالای کوه های دارتلی قرار دارد و درخشش آن همانند جواهری است که چشم نواز است. شما می توانید نمایی دیدنی تر از خلیج اسلیگو را مشاهده کنید جالب است بدانید که این منطقه در اسطوره های ایرلند از ارزش بالایی برخوردار است و شاعر بزرگی با نام ییتس در این منطقه دفن شده است.

ایرلند و دیدنی ها

خلیج دینگل ایرلند:

در منطقه غرب ایرلند خلیج دیدنی دینگل قرار گرفته است چشم اندازهایی که این جزیره دارد بسیار دیدنی است و محلی مناسب برای علاقه مندان به عکاسی است اگر می خواهید در ایرلند از این خلیج دیدن کنید باید یک سفر دریایی خاطره انگیز به این منطقه داشته باشید. از سال ۱۹۸۳ این منطقه به عنوان محلی برای زیستگاه های دولفین ها شناخته می شود که علاقه خاصی به انسان ها نشان می دهند.

جاذبه های ایرلند

مانستر گلندالاف:

مقصدی جالب برای ایرلندی ها که یادآوری از دوران حمله های وحشیانه وایکینگ ها بوده است این منطقه دارای ارزش تارخی و فرهنگی است از سویی طبیعت دیدنی و زیبای مانستر نیز بسیار جذب کننده است. از جذابیت های این منطقه برای گردشگران می توان به جاذبه های طبیعی، کلیساها و برج های قدیمی اشاره کرد معماری این بنا بسیار دیدنی و زیبا است و از جمله دیگر جاذبه های ایرلند است.

قعه ایرلند

پارک ملی بورن:

این پارک ملی از دیگر مکان های دیدنی ایرلند است و در شمار کوچک ترین پارک هایی است که می توان از آن دیدن کرد جالب است بدانید در این پارک بخش هایی از مناظر طبیعی و دیدنی گلاسیو قرار گرفته است ۳۵۰ سال پیش منطقه دیدنی بورن ساخته شده است و یکی از مناطق پر جاذبه است. بورن به لحاظ جغرافیایی و زیست محیطی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است همچنین وجود غار ایلوی در این منطقه نیز بر اهمیت این پارک افزوده است غار ایلوی پس از ۳۰ سال کشف شده است و دارای چشم اندازهای بسیار خیره کننده ای است.

کوهستان های ایرلند

صخره های موهر:

این صخره های صعب العبور در ارتفاع ۱۲۰ متری از اقیانوس های اطلس قرار گرفته است اهمیت این صخره ها به دلیل موقعیت جغرافیایی آن در شهرستان کلر است جالب است بدانید از این صخره ها به عنوان ۱۰ جاذبه برتر دنیا یاد می شود. برخی از صخره های آن نیز که در ارتفاعات کوه های اسلیو لیگ دونگال واقع شده اند به ۶۰۱ متر می رسند و بر فراز این ارتفاعات می توانید چشم اندازهای زیباتری را مشاهده کنید.

دیدنی های ایرلند

مردمان ایرلند مذهب مسیحیت دارند و زبان رسمی آن ها نیز انگلیسی است این منطقه جمعیتی چهار میلیون و ۱۰۹ هزار نفری دارد درصد امید به زندگی در میان این مردمان از سطح مطلوبی برخوردار است. اهمیت این منطقه به لحاظ تجاری نیز می باشد از جمله فعالیت های مردمان این منطقه نیز می توان به تجهیزات، ماشین آلات، مواد شیمیایی و … اشاره کرد که به دیگر کشورها این محصولات خود را صادر می کنند و از این طریق به کسب درآمد می پردازند. با توجه به اینکه در این بخش به مکان های دیدنی ایرلند اشاره شده است شما می توانید در سفر خود با کسب اطلاعات بیشتر سفری خاطره انگیز داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *