دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت گردنبند رزینی با طرح زیبای گل

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

امروزه استفاده از بدلیجات در بین خانوم ها، مخصوصا دختران جوان طرفداران زیادی پیدا کرده است، از این رو در این مطلب می خواهیم روش ساخت گردنبند رزینی زیبا و جذاب را آموزش دهیم.

زیورآلات رزینی که شباهت زیادی به جواهرات سنگی دارند از جنس صمغ یا رزین می باشند و از زیبایی و تنوع زیادی برخوردار هستند، در ادامه این بخش، قصد داریم آموزش ساخت گردنبندی رزینی را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین تا پایان این مطلب می توانید همراه ما شوید.

ساخت گردنبند رزینی زیبا با طرح گل

استفاده از گل خشک برای طرح زدن با رزین برای ساخت گردنبند ایده جذابی است که کاربرد فراوانی نیز دارد، حال برای درست کردن آن نیاز به مواد و ابزار مختلفی دارید که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

 ساخت گردنبند رزینی

رزین : هر نوع رزینی را می توانید استفاده کنید، اما ما در اینجا از رزین ۵۰ درصد استفاده می کنیم.

ترازو یا پیمانه مدرج برای اندازه گیری : در اینجا از پیمانه مدرج استفاده می کنیم.

گل های خشک : می توانید از گل های خشک آماده مخصوص ناخن کاری استفاده کرده و یا اینکه خودتان این کار را در منزل انجام دهید. در ادامه روش خشک کردن گل را به شما آموزش می دهیم.

  •  آرون گروپس

قاب گردنبند : از هر نوع قاب گردنبند می توانید استفاده کنید، البته گردنبند هایی که بدون سطح بوده و فقط دارای محیط هستند برای ساخت این نوع آموزش، مناسب می باشند.

زنجیر : برای انتخاب زنجیر می توانید هر نوع جنسی انتخاب کنید، اما دقت داشته باشید که رنگ قاب و زنجیر با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

دیگر وسایل مورد نیاز شامل دستکش، هم زن چوبی، چسب پهن و لیوان یکبار مصرف می باشند.

روش های خشک کردن گل

در ابتدا و قبل از ساخت گردنبند رزینی زیبا، قصد داریم روش خشک کردن گل را آموزش دهیم که برای انجام این کار می توانید هم گل ها را به صورت حجمی یعنی از طریق آویزان کردن و یا استفاده از سیلیکاژل (بلور های بوگیر) که در ادامه توضیح داده ایم، خشک کنید و یا اینکه به صورت تخت، مثلا قرار دادن در لای کتاب خشک نمایید.

همانطور که گفتیم، برای خشک کردن گل ها دو روش وجود دارد، یکی اینکه گل ها رو به صورت حجمی خشک کنیم و یا اینکه به صورت تخت خشک شود، و در صورت تمایل بعد از خشک شدن کامل روی آن را اسپری فیکساتیو بزنید، البته خشک کردن گل های حجیم با این روش، می تواند موجب کپک زدن آن شود.

گردنبند رزینی

چگونگی استفاده از سیلیکاژل برای خشک کردن گل

برای این منظور لازم است، یک ظرف در دار مناسب را انتخاب کنید و کف آن را با دانه های سیلیکاژل پر کنید، سپس گل مورد نظر خود را داخل آن قرار داده و دوباره سیلیکاژل را روی گلبرگ ها ریخته به طوری که تمام سطح گل با آن پوشیده شود، سپس درب ظرف را محکم ببندید و بگذارید تا چند روز به همین حالت بماند، سپس آن را خارج کرده و در صورتی که رطوبت گل کاملا کشیده شده باشد می توانید آن را خارج کنید، البته توجه داشته باشید که گل های سه بعدی برای ساخت گردنبند در روشی که توضیح می دهیم، کاربردی ندارند.

مراحل آموزش ساخت گردنبند رزینی

برای ساخت بدلیجات دست ساز که در اینجا قصد آموزش آن را داریم، در ابتدا رزین و هاردنر را به مقدار نیاز خود، با استفاده از پیمانه مدرج اندازه بگیرید و با هم مخلوط کنید، مقدار مورد نیاز برای این کار در حدود هفت و نیم مقدار از این مخلوط که شامل پنج سی سی از رزین و دو و نیم سی سی هاردنر می باشد.

 ساخت گردنی رزینی+عکس

رزین و هاردنر را بعد از اندازه گیری با پیمانه می توانید با استفاده از هم زن چوبی در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه به آرامی هم بزنید، سپس ۵ دقیقه به آن استراحت دهید تا حباب ها به سطح رزین بیایند و بعد با عمل گرمادهی آن ها را از بین ببرید.

در مرحله بعدی، مقداری از چسب پنج سانتی را برش زده و سپس یک سمت قاب گردنبند را به آن بچسبانید و بر روی سطح میز بکشید تا لبه ها به طور کامل به آن بچسبند.

روش ساختن گردنبند رزینی

اکنون داخل قالب که یک طرف آن را با چسب ۵ سانتی پوشانده اید، را با زرین پُر کنید به طوری که تا یک سوم سطح قالب برسد. بعد گل ها را به وسیله پنس بردارید و بر روی رزین قرار دهید، بهتر است این کار را بر روی سطحی صاف یا یک میز تراز انجام دهید.

آموزش گردنبند رزینی

اکنون روی قاب نیمه آماده را با یک لیوان یکبار مصرف بپوشانید تا از نشستن ذرات گرد و غبار بر روی آن جلوگیری شود و نیز ۲۴ ساعت زمان دهید تا به طور کامل خشک شود.

در مرحله بعدی ساخت گردنبند رزینی با گل خشک، برای کامل کردن کار لازم است تا دوباره رزین بسازید. سپس چسب پشت کار را جدا کرده (زمانی که چسب را جدا می کنید، ممکن است، رد آن باقی بماند که برای برطرف کردنش می توانید از پد لاک پاک کن استفاده کنید) و به آرامی رزین را روی سطح آن بریزید به اندازه ای که امکان ریختن زرین وجود نداشته باشد. سپس دوباره روی آن را با لیوان بپوشانید و ۲۴ ساعت صبر کنید تا خشک شود.

 ساختن گردنبند رزینی

نکته : توجه داشته باشید که در هنگام ریختن رزین این کار را با احتیاط انجام دهید تا رزین به بیرون از قاب نشت نکند، برای راحتی کار می توانید آن را در وسط قاب ریخته و با خلال دندان به سمت اطراف هدایت نمایید.

نکته ۲ : در صورتی که مایلید، سطح کار برجسته باشد، لازم است کمی صبر کنید تا رزین خشک شود و سپس مجدداً آن را درست کرده و بعد در دو مرحله جداگانه آن را بر روی دو طرف قاب بریزید.

در پایان امیدواریم آموزش این مدل گردنبند زیبا و دست ساز مورد توجه شما علاقمندان به این بخش قرار گرفته باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با جدیدترین و زیباترین مدل های تزیینات و فراگیری انواع خلاقیت در زمینه های مختلف می توانید به قسمت هنر در خانه مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *