دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با آبشار تزرج و زیبایی های اطراف آن

  • مریم صبوری
  • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

آبشار تزرج یکی از مکانهای گردشگری بندرعباس در استان هرمزگان می باشد که وجود چنین آبشاری در کنار آسیاب های آبی و نخلستان های با طراوت واقعا منظره ای دلنشین و چشم نواز است.

آبشار تزرج در شهرستان حاجی آباد در روستای برآفتاب که قسمت شمال جاده بندر عباس واقع شده است قرار دارد. این آبشار در فاصله ۱۷۵ کیلومتری در جاده ای ییلاقی که از آبشار و رودخانه فصلی برخوردار می باشد که در کنار آن نخلستانی سرسبز و بزرگ وجود دارد. این آبشار زیبا در هفده کیلومتری جنوب غربی جاده حاجی آباد که به طرف شهر بندر عباس که مرکز استان هرمزگان است جاده ای فرعی دارد. با گذشتن حدود ۱۰ کیلومتر به رودخانه حاجی آباد می رسید که در ۲ راهی به طرف راست ادامه مسیر تا ۱۱ کیلومتر به سمت روستای تزرج می رسید.

بررسی آبشار تزرج

آشنایی با آبشار تزرج

برای رسیدن به روستای تزرج از مسیر کرمان به بندر عباس راه را طی نمایید و با رسیدن به تابلو آبشار تزرج که مقصد را تعیین می کند در مسیر صد و شصت کیلومتری بندر عباس واقع شده است. به شهرستان حاجی آباد که در بیست و پنج کیلومتری هرمزگان واقع می باشد قرار دارد. به سمت روستای معدنوییه راه را پیش بگیرید تا به نخلستان انبوه و آبشار خروشان و زلال برسید که در اطراف آن سبزه ها روییده است. در این منطقه با مردمانی خون گرم و مهربان که با آبشار همسایه اند آشنا خواهید شد. برای رفتن به این مکان جذاب باید از پلکانی که شما را به طرف آبشار هدایت می کند بالا بروید. در واقع این آبشار جذاب یکی از مکان های گردشگری و دیدنی استان هرمزگان محسوب می شود که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد.

درباره آبشار تزرج

زیبایی های این روستا

همجوار با آبشار تزرج آسیاب های آبی فراوانی که دیده می شود در نقطه کوهستانی واقعا جذاب می باشند. که این آسیاب ها از قبیل؛ آسیاب های تزرج، آسیاب برغنی، آسیاب سه چشم، آسیاب سعادت آباد و آسیاب های فارغان می باشد که در قدیم در محله حاجی آباد رونقی داشتند. وجود دارد که در جهت آرد مورد نیاز روستا قرار گرفته است. حاجی آباد همواره سراسر زیبایی و طبیعت خدادادی است که این منطقه را با چشم اندازی شگرف بسیار دل انگیز کرده است. کوهپایه ها از وجود نخلستان سرسبز و درختان کنار و انجیر و صدر انباشته شده که سرسبزی را به ارمغان می آورد لبریز است. این روستا سرتاسر با انواع درختان و آب و هوایی بسیار مطلوب و مساعد در فصول سرد سال میزبان گردشگران زیادی خواهد بود. همواره وجود همچنین آبشاری در این روستا زیبایی دو چندان به تزرج بخشیده که از مناطق توریستی و بکر گرم جنوبی محسوب می شود.

تزرج در بندرعباس هرمزگان

  •  آرون گروپس

خرسندیم که ما را در این مقاله از مجله آرگا در بخش گردشگری همراهی کردید. برای آشنایی با دیدنی های بندر خمیر و دیدنی های بندر سیراف کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *