دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شناخت بیشتر آبشار ویکتوریا و جذابیت هایی که برای گردشگران دارد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸
  • ۰

آبشار ویکتوریا یکی از مناطق بسیار دیدنی و جذاب در قاره آفریقا به شمار می آید این آبشار ارتفاع ۱۷۰۰ متری دارد و از این رو به عنوان چهارمین آبشار مرتفع درر آفریقا شناخته می شود که به رود زامبیری سرازیر می شود دیدنی هایی که در نواحی اطراف این منطقه وجود دارند بسیار زیبا و بکر هستند که در سفر خود می توانید از آن ها دیدن کنید.

آبشارها همواره یکی از جاذبه های توریستی جذاب برای گردشگران هستند که در بیشتر نقاط دنیا وجود دارند که ما این بار به سراغ یکی از این آبشارهای مرتفع در آفریقا و زیمباوه می رویم که یکی از دیدنی های مهم در این منطقه محسوب می شوند. جلوه دیدنی که این آبشار برای گردشگران دارد یبسار اسرارآمیز و حیرت انگیز است از این رو هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند از ویژگی های اعجاب انگیز این آبشار می توان به ارتفاع ۱۰۸ متری آن اشاره کرد که این محاسبه دو برابر آبشار نیاگارا است قرارگیری این آبشار در قاره آفریقا و کشور پر جاذبه زیمباوه موجب اهمیت این مناطق شده است و آن را در میان جاذبه های توریستی دنیا برجسته کرده است. این آبشار دیدنی که دارای چندین دهانه بزرگ است و منشا آب رودخانه زامبیزی را تامین می کند برخی از دهانه های این آبشار در فصل ها خاصی از این سال پر آب تر می شوند.

آشنایی با آبشار ویکتوریا برای علاقه مندان:

طبیعت زیبایی که این آبشار دارد از نزدیک بسیار دیدنی تر است و مناظری که این آبشار دارد ویژه افراد علاقه مند به طبیعت است شما علاقه مندان و گردشگران عزیز نیز می توانید در آفریقاگردی خود از این آبشار نیز بازدید کنید. تفریحاتی که در این منطقه ارائه می شود بسیار هیجان انگیز هستند که شاید در کمتر جایی از دنیا آن را تجربه کرده باشید بنابراین تنها جاذبه های این آبشار به بازدید مناظر آن ختم نمی شود آب های خروشانی که در این مناطق وجود دارد امکان تفریح رفتینگ را برای گردشگران فراهم کرده است.

آبشار مرتفع ویکتوریا
برای استفاده از تفریحات رفتینگ باید مسیر ۷۵۰ فوتی را طی کنید برای بالا رفتن از این مسیر باید آمادگی کافی را داشته باشید هزینه انجام این تفریحات ۱۴۰ دلار است که بسته به نوع تقاضای شما ممکن است هزینه ها بالاتر بروند. اگر از علاقه مندان به تفریحات آبی مهیج در ویکتوریا هستید می توانید در این بخش با هیجان انگیزترین این تفریحات از نزدیک آشنا شوید:

قایق سواری:

علاوه بر رفتینگ که یکی از تفریحات آبی در این منطقه است می توان به لذت قایق سواری در این منطقه اشاره کرد همانطور که می دانید این آبشار در مسیر رودخانه زامبیری قرار گرفته است حیات وحش در این منطقه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین بازدید از حیات وحش این منطقه از جذابیت زیادی برخوردار است هزینه قایق سواری در این آبشارها نیز ۱۵۰ دلار است که بسیار لذت بخش است و در بازدید از آبشار ویکتوریا می توانید از این امکانات استفاده کنید.

استخر شیطان:

شنا کردن در این استخر بسیار حیرت انگیز است صخره بزرگی که در دهانه اول این آبشار وجود دارد که آب از این قسمت به پایین سرازیر می شود یکی از تفریحات مهیج پرش از ارتفاع این صخره است بسیاری از گردشگران با شیرجه زدن در این آب ها آندرنالین خود را بالا ببرید. برای شنا کردن در این آبشارها نیز باید ۱۱۰ دلار پرداخت کنید ارتفاع این آبشارها برای پرش ۱۰۴ متر است بنابراین توصیه می شود حتما در آبشارهای ویکتوریا شنا کنید.

آشنایی با آبشار ویکتوریا

بانجی جامپینگ:

برخی از تفریحاتی که در این آبشارها می توانید از آن ها لذت ببرید ممکن است ترسناک باشد این بانجی جامپینگ بر روی طناب های پلی است که بر روی آبشار قرار دارد این ورزش مهیج نیز بسیار لذت بخش است ارتفاع این بخش از آبشار که بر روی آن تفریح می شود ۱۱۱ متر است و هزینه استفاده از این تفریح نیز ۴۵ تا ۱۶۰ دلار است.

  •  آرون گروپس

اطلاعات گردشگری درباره با آبشار:

این آبشار مرتفع در اثر حرکت های رود زامبری ایجاد شده است و در میان دو کشور مشترک است طبیعت زیبای این منطقه آن را به یک پارک ملی تبدیل کرده است. به دلیل وجود قطره های آب و برخورداری از جنگل های بارانی در این رودخانه ۲۴ ساعته شاهد باران هستید پدیده ماه کمان نیز از پدیده های نادری است که می توانید در این آبشار شاهد آن باشید. این پدیده به دلیل انعکاس نورد ماه ایجاد می شود این پدیده بر روی آبشارهای ویکتوریا واقع شده است اهمیت توریستی این منطقه در زمان های سپتامبر و دسامبر است که می توانید در این مناطق از لذت شنا کردن بهره مند شوید.

آبشار دوست داشتنی ویکتوریا

رودی که به این آبشار سرازیر می شود به عنوان چهارمین رود در آفریقا شناخته می شود که دارای وسعت زیادی است این رود از کشورهای نامیبیا، موزامبیک، آنگولا و بوتسوانا می گذرد که بر اهمیت ارتباطی آن افزوده است. این آبشار با ارتفاع ۱۷۰۰ متر از مهم ترین آبشارهای دنیا است جالب است بدانید اولین فردی که موفقیت دیدن این آبشار را نصیب خود کرده است فردی اروپایی با نام دیوید لیوینگستون است که یکی از کاشف های شناخته شده اسکاتلندی است. علاقه ای که این گردشگر به بازدید از این آبشار داشته است او را به این سو کشانده است توده های ابری که در اطراف این آبشار وجود دارند مناظر آن را بسیار لذت بخش تر کرده اند.

دیدنی های آفریقا تنها این آبشار بلند و شناخته شده نیست و علاقه مندان در لینک می توانند با ۲۰ تا از زیباترین مکان های دیدنی آفریقا که شما را حیرت زده می کنند آشنا شوید آفریقا بیشتر دارای مناظر طبیعی است و می توانید حیات وحش این مناطق را مشاهده کنید. زیست بوم های این مناطق بسیار جذاب هستند و خود نمونه هایی از جاذبه های توریستی به شمار می آیند حیواناتی که در این مناطق هستند شامل پلنگ، شیر و فیل هستند که در کمتر جایی از دنیا می توانید این جاذبه ها را مشاهده کنید.

آبشار جذاب ویکتوریا

یکی از امکاناتی که ممکن است در بازدید از آبشار ویکتوریا در اختیار گردشگران قرار بگیرد طبیعت گردی با استفاده از هلی کوپتر است هزینه استفاده از این هلی کوپترها ۱۵۰ دلار است نمای این منطقه از بالای این هلی کوپترها بسیار جذاب هستند. همانطور که در بالا اشاره شد این آبشا توسط یک فرد اسکاتلندی کشف شده است و حتما می توانید تصور کنید که لذت دیدن این آبشار توسط این فرد چقدر جذاب است از دیگر مکان های دیدنی که در نواحی اطرافی این آبشار واقع شده اند می توان به پارک ملی اوا تونیا اشاره کرد که نه تنها دارای چشم اندازهای طبیعی خارق العاده است بلکه بسیار بکر و دیدنی می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *