دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی رومانی و جاذبه های تماشایی این منطقه

  • مریم صبوری
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

ما در این مطلب به موضوع بررسی مکان های دیدنی رومانی می پردازیم که از قبیل؛ سیبیو، موزه ملی رومانی، براسوو، کلیسای استاوروپولئوس، سینایا، سیگیسوآرا، کلوژ ناپوکا، بخارست و دلتای دانوب می باشد.

کشور رومانی یکی از شبه جزیره های بالکان می باشد که با فرهنگ و طبیعتی و دلنشین همواره پر از خاطره های زیبا و جذاب می باشد. این کشور در قدیم مربوط به مجار ها و عثمانی ها و رومن ها بوده که شهری کوچک و عجیب با تفریح های کوهستانی که شامل؛ پیست اسکی در کوه های کارپات، قایق سواری در دریای سیه، دیدن دلتای سیاه و دانوب، کلوژ، شخصیت شگفت انگیز اکولای خون اشام در ترانسیلوانیا و بخارست می باشد. گردشگری در رومانی در واقع از خاطره انگیز ترین سفر ها خواهد بود که در این مقاله از مجله آرگا برای شما همراهان گرامی به اشتراک می گذاریم در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با مکان های دیدنی رومانی

رومانی از کشور هایی می باشد که صنعت و فرهنگ در کنار صنعت و مد تجاری بالایی برخوردار است. که پایتخت این کشور شهر بخارست می باشد. این شهر اروپایی از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی همراه است که ذوق سفر را در شما عزیزان دو چندان خواهد کرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از تفریح و هیجان لذت می برید حتما سری به تفریحگاه زمستانی و کوهستانی بزنید و از نزدیک خرس های قهوه ای ببینید. همینطور می توانید از رفتینگ، کانو سواری، تویوپ‌ سواری، پاراگلایدر، زیپ لاین لذت برده و از جاذبه های اسکی در دامنه کوه ها و دیدن مناظر و از ماجراجویی در جنگل ها لذت ببرید.

درباره مکان های دیدنی رومانی

  • شهر بخارست

یکی از شهر های تاریخی و قدیمی و جدید رومانی شهر بخارست می باشد. که هر ساله گردشگران زیادی به دیدن این منطقه می آیند و از ساختمان های هزار ساله و برج هایش که با معماری به سبک کمونیستی طراحی شده بازدید می کنند. در این شهر شما شاهد بناهایی بلند دوازده طبقه خواهید بود که برخی از آن ها حدود ۳۱۰۰ اتاق دارند که یکی از آن ها بزرگ ترین ساختمان مجلس می باشد که در سال ۱۹۸۴ بنا گردید. راه رفتن در این منطقه قدیمی بر روی سنگ فرش های و دیدن مناظر قرون وسطایی واقعا جذاب و رمانتیک خواهد بود.

10 تا از مکان های دیدنی رومانی

  • کلوژ ناپوکا

یکی از مکان های دیدنی رومانی وسیع ترین دانشگاه این کشور می باشد که در پایتخت غیررسمی منطقه تاریخی ترانسیلوانیا در شهر کلوژ ناپوکا واقع شده است. فرهنگ و هنر دیرینه این شهر همواره به قبل مهاجرت رومن ها برمی گردد که از تاریخ خاص با جمعیتی زیادی از مجارستانی ها که مجسمه پادشاه آن ها ساخته و بنا شده است. همچنین وجود بلند ترین کلیسای گوتیک سنت مایکل که متعلق به قرن ۱۴ می باشد در کنار موزه ملی هنر که آثار هنرمندان برجسته رومانی است واقعا تماشایی خواهد بود.

  •  آرون گروپس

برترین مکان های دیدنی رومانی

  • سیگیسوآرا

شهری قدیمی در ترانسیلوانیا که بافت کهن و محافظت شده ای دارد از بهترین مناطق گردشگری محسوب می شود. ساکنان این محل همواره برای دفاع از مرزشان که به دست شاه مجارستان برای سکونت به این محل دعوت شده اند. سیگیسوآرا در واقع شهری با رونق تجاری می باشد که در قرن ۱۴ پیشرفت کرد و ارگی در محل ساخته شد. در محل ارگ قدیمی سالانه جشنواره ای بر پا می شود که مربوط به قرون وسطا می باشد. ویژگی منحصر به فرد این مکان برج ساعت می باشد که در سال ۱۵۵۶ بنا گردیده و ۶۴ متر ارتفاع دارد که واقعا دیدنی می باشد.

جذابترین مکان های دیدنی رومانی

  • دلتای دانوب

دلتای بزرگ و وسیع که از لحاظ عریضی دومین دلتای اروپا می باشد در کشور رومانی قرار دارد. دلتای دانوب که بخشی از آن متعلق به دریای سیاه می باشد همواره از طبیعتی بی نظیر بهره می گیرد. در این دلتا رویش گونه های گیاهی و انواع جانوری که از جمله به سی و دو اکوسیستم بزرگ و گوناگون در تالاب دنیا یافت می شود وجود دارد. با رفتن به منطقه دلتای دانوب از قایق سواری لذت ببرید و شاهد غروب خورشید باشید.

مناطق و مکان های دیدنی رومانی

  • سینایا

این منطقه از وجود کوهی به همین نام می باشد که در تفرجگاهی کوهستانی در صومعه شهر قرار گرفته است. سینایا در اصل کپی از انجیل چاپ شده در کشور رومانی می باشد که افراد و دوست داران کوهنوردی در تابستان و اسکی در زمستان از آن بهره می برند. پادشاه چارلز خانه ای تابستانی در محل پلیز کاسته بنا کرد که یکی از مکان های دیدنی رومانی به شمار می آید. هواره این شهر جذاب با گل های زیبا به نمایی دل انگیز درآمده است.

کشور رومانی

  • کلیسای استاوروپولئوس

کلیسای استاوروپولئوس در شهر بخارست که پر آرامش و زیبایی می باشد در سال ۱۷۲۴ به دست راهبه ای به اسم لوانیکی استراتونیکاس بناشد. چشم انداز این کلیسا با هنرمندی های حکاکی شده ستون ها و سبک معماری تاریخی از با ارزش ترین جاذبه ها به شمار می آید. در محوطه بیرونی حیاط سنگ قبر هایی متعلق به قرن ۱۸ می باشد که با وجود خرابی بر اثر زلزله هیچ تخریبی نشده و لی کلیسا مجددا بازسازی گردید. Stavropoleos Church تلفیقی از تزیینات کنده کاری چوب و سنگ با مولفه های بیزانس می باشد که سرتاسر پراز آرامش و جذایت است.

بهترین مکان های دیدنی رومانی

  • براسوو از جاهای دیدنی رومانی

اگر مایل هستید به زندگی جدید و متنوع شهری و مدرن شگفت زده شوید حتما به براسوو سفر کنید. این ویژگی شهر که در کوه های کارپاتین قرار گرفته یکی از گردشگری های زیبا و کوهستانی می باشد که می توانید با اسکی تفریح نمایید. در شهر براسوو وجود کلیسایی جذاب به نام سیاه که دلیل نامگذاری آن دود آتشی بوده که در قرن ۱۷ سنگ های این بنا به رنگ سیاه در امده است. بازدید از باریک ترین خیابان رومانی که به اسم خیابان روپ است شگفتی افرین می باشد.

گردشگری های دیدنی رومانی

  • موزه ملی تاریخ رومانی

National Museum of Romanian History در شهر دیدنی و توریستی بخارست که با سبک معماری منحصر به فرد نئوکلاسیک از مناطق جذاب به شمار می آید. موزه ملی همواره از ساختمانی که در سال ۱۹۷۰ساخته است که دارای شصت اتاق از آثار تاریخی برجامانده رومانی می باشد. در کل این موزه با هزاران اشیا طلایی و ابزار های به جامانده از دوره نئولیتیک که جواهرات زمان جئتو دکیانس می باشد. همواره با ارزش ترین زیورآلات از دوران ملکه ماری و همسرش شاه فردیناند در این موزه جذاب  و دیدنی می باشد. با رفتن به موزه ملی تماشایی از فرهنگ غنی و سبک زندگی مردمان این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

آدرس مکان های دیدنی رومانی

  • سیبیو

شهری که در قدیم تعلق به کشور مجارستان داشته و همواره از مکان های دیدنی رومانی به حساب می آید. این شهر همواره از منطقه خون آشام دراکولایی در ترانسیلوانیا می باشد که قرار گرفته است. در سیبیو همواره می توانید از دیدنی هایی که یادگار قرن ۱۵ میلادی می باشد لذت ببرید و در کنار آن از ساختمان باروک که از دیرینه ترین موزه های دنیا می باشد. گردشگری در منطقه سیبیو که ساختمان های ۵۰۰ ساله دارد جالب می باشد که در این عصر شما با یکی از دراکولا ها که خیلی به ندرت اتفاق می افتد مواجه شوید.

درباره مکان های دیدنی رومانی

  • عبادتخانه نقاشی شده

یکی دیگر از مکان های دیدنی رومانی که در قسمت شمال شرق این کشور قرار دارد صومعه نقاشی شده بوکووینا می باشد. همواره در دیوار های این عبادتگاه نقاشی های جالبی که با اثر استادانه از چهره پیامبران و قدیسین و زندگی حضرت مسیح نقاشی شده است. جذابیت این طرح همواره تصاویری از بهشت و جهنم و فرشتگان و شیطان می باشد که نقاشی شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *