دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی گوشی نوکیا ۶.۲ و مهمترین ویژگی های گوشی میان رده و اقتصادی نوکیا

  • حکیمه فهیمی
  • ۳ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی نوکیا ۶.۲ یکی از جدیدترین محصولات نوکیا می باشد که بسیار زیبا و خوش دست است. این اسمارتفون جذاب با قیمت ارزان از نسخه خام اندروید بهره برده و شما قادرید با آن تصاویر پرتره مطلوب و باکیفیتی را به ثبت برسانید. برای آشنایی بیشتر با نوکیا ۶.۲ با بررسی این گوشی زیبا و اقتصادی همراه این مقاله از آرگا باشید.

در حال حاضر اسمارتفونهای شرکت فنلاندی نوکیا با ویژگی هایی مانند طراحی متمایز و قابل توجه، سخت افزار خوب و قیمت مناسب شناخته می شوند. از نقاط قوت این شرکت می توان به این مورد اشاره کرد که به طور تقریبی در همه رده های قیمتی دستگاهی جهت فروش دارد. در سپتامبر ۲۰۱۹ این شرکت از گوشی هوشمند میان رده خود با نام نوکیا ۶.۲ رونمایی نمود. این گوشی از صفحه نمایشی ۶.۳ اینچی ، اندروید One و باتری باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر بهره می برد.

بررسی گوشی میان رده و اقتصادی نوکیا ۶.۲

بررسی گوشی زیبای نوکیا ۶.۲

با گرایش کمپانی نوکیا به سمت استفاده از سیستم عامل اندرویدی، این شرکت بیشتر بر روی تولید گوشی های میان رده تمرکز نمود به طوری که در زمینه فروش آن ها نیز موفق بوده است. البته با توجه به انحصار بازار گوشی های میان رده توسط شرکتهای چینی کشورهای غربی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. در این میان باید دید گوشی نوکیا ۶.۲ که از جدیدترین محصولات این کمپانی فنلاندی می باشد با بهره گیری از نسخه اندروید وان و قیمت مناسب می تواند نظر خریداران را در بازار پرهیاهو و تحت سلطه اسمارتفوهای رده میانی چینی به سمت خود جلب کند؟

با بررسی گوشی نوکیا ۶.۲ همراه ما باشید تا در اینباره بیشتر بدانید. البته قبل از آن بهتر است بدانید اکثر گوشی های میان رده چینی مانند ویوو یا شیائومی در داخل جعبه خود یک قاب محافظ به عنوان هدیه برای این تولیدات ارازن قیمت در نظر گرفته اند اما در جعبه نوکیا ۶.۲ آن را نخواهید دید و به طور کلی با یک شارژر ۱۰ واتی، یک کابل USB-C و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری روبرو خواهید شد که این آخری به طور معمول در گوشی های چینی حذف شده است.

محتویات جعبه نوکیا 6.2

طراحی ظاهر نوکیا ۶.۲

در بررسی گوشی نوکیا ۶.۲ باید اعتراف کنیم که این تلفن همراه از طراحی زیبا و چشم نوازی بهره می برد به طوری که می تواند توجهات بسیاری را به سوی خود جلب نماید. هنگامی که این اسمارتفون را در دست بگیرید با توجه به طراحی خوبی که دارد حس یک گوشی هوشمند گران قیمت را القا خواهد کرد. ابعاد نوکیا ۶.۲ از نظر طول ، عرض و ضخامت به ترتیب ۱۵۹۹* ۷۵.۱ * ۸.۳ میلیمتر می باشد و وزن آن ۱۸۰ گرم است که  از لحاظ ابعاد و وزن بسیار شبیه بردار گران قیمت ترش نوکیا ۷.۲ می باشد. .فریم بدنه از جنس کامپوزیت پلیمری بوذه و پنل پشتی را شیشه های گوریلاگلس پوشش می دهند که این اسمارتفون را استحکام بخشیده اند. در پنل جلو نمایشگر ۶.۳ اینچی همراه با ناچ قطره ای مشاهده می شود و درون این بریدگی دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

وارسی و شناخت گوشی نوکیا ۶.۲

  •  آرون گروپس

بر روی فریم فلزی نوکیا ۶.۲ در قسمت بالا جک هدفون ۳.۵ میلیمتری، در سمت چپ درگاه کارت حافظه و کلید برنامه دستیار گوگل(Google Assistant) و در قسمت پایین درگاه USB-C و اسپیکر تعبیه شده اند. در سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و پاور قرار گرفته اند. در کلید پاور یک ال ای دی تعبیه شده که به نوعی وظیفه چراغ اعلانات را بر عهده دارد که هنگام روشن شدن رنگ سفیدی دارد.

بازنگری گوشی نوکیا ۶.۲

در پشت بدنه سنسور اثر انگشت سنتی در مرکز صفحه قرار گرفته که سرعت و عملکرد خوبی داشته و با وجود قدیمی بودن بسیار مورد رضایت کاربران می باشد. پنل پشتی هر نوع آلودگی یا اثر انگشت را سریع به خود جذب می کند، بنابراین پیشنهاد می شود قاب محافظ آن را تهیه کنید تا مجبور نباشید مدام آن را تمیز کنید. در این پنل شما شاهد برجستگی بزرگ دایره ای شکل دوربین خواهید بود که سه لنز و فلش را در خوید جای داده و طراحی آن به لومیا ۱۰۲۰ بسیار شبیه است. و از آنجا که این برآمدگی در مرکز صفحه می باشد هنگامی که گوشی را روی سطح صافی قرار دهید با لرزش چندانی مواجه نمی شود. به نظر این بخش بهترین قسمت طراحی نوکیا ۶.۲ می باشد. در ضمن باید گفت پنل جلو و پشت این گوشی توسط گوریلاگلس ۳ محافظت می شوند.

بررسی گوشی نوکیا ۶.۲

با توجه به صفحه های شیشه ای صاف و صیقلی به نظر نمی رسید این گوشی خوش دست باشد اما قاب فلزی این مشکل را برطرف نموده به نحوی که این اسمارتفون  به راحتی در یک دست جای می گیرد ولی اگر فردی کف دست کوچکتری داشته باشد احتمالا باید با دو دست آن را نگه دارد تا به کل صفحه نمایش دسترسی داشته باشد. این گوشی در دو رنگ مشکی آیینه ای و سفید یخی به بازار ارائه می گردد.

بررسی صفحه نمایش

این گوشی به نمایشگری ۶.۳ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۲۲۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل تجهیز شده است که با نسبت تصویر ۱۹:۹ و قابلیت پشتیبانی از HDR10 دارای تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ می باشد. کیفیت صفحه نمایش با توجه به پنل ال سی دی مطلوب بوده البته اگر آن را با نمایشگرهای پیشرفته تر مانند امولد مقایسه نکنیم. حداکثر روشنایی صفحه نمایش ۵۱۴ نیت می باشد و اگر به طور دستی تنظیم کنید به ۵۸۰ نیت نیز می رسد تا بتوانید در زیر نور خورشید یا فضاهای با روشنایی زیاد محتوای آن را مشاهده نمایید.

مشخصات صفحه نمایش نوکیا 6.2

از لحاظ کنتراست تصویر با کسب امتیاز ۱۵۲۵:۱ نشان داد که در این مورد نسبت به پرچمداران بازار کاستی ندارد. البته برخی اوقات ممکن است در بعضی قسمتهای مشکی رنگ گوشی درخشندگی نمایشگر را مشاهده کنید که این امر را نمی توان چندان مهم درنظر گرفت. با توجه به ادعای نوکیا که تصاویر دارای کیفیت HDR10 هستند اما برخی کاربران تاکنون موفق به تماشای ویدیوهای نتفلیکس یا یوتیوب با این کیفیت نشده اند و تنها توانسته اند فیلمهای با کیفیت SDR را مشاهده کنند.

دوربین نوکیا ۶.۲

در پنل پشتی نوکیا ۶.۲ سه لنز درون برجستگی دایره ای شکل وظیفه دوربین را برعهده گرفته اند. در نگاه اول دوربینها سه گانه به نظر می رسند اما یکی از آنها سنسور عمق سنج بود و فقط برای عکسهای پرتره به کار گرفته می شود. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 و دوربین دوم ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2  که اولتراواید بوده و قابلیت پوشش زوایه ۱۱۸ درجه ای را دارد و در نهایت دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی بوده و وظیفه تشخیص عمق تصاویر را بر عهده دارد. وقتی از دوربین عقب استفاده می کنید مازولی درخت مانند را مشاهده می کنید که به شما امکان انتخاب لنز اولتراواید یا اصلی را می دهد.

مشخصات دوربین نوکیا 6.2

در هنگام عکسبرداری آپشن های زیادی در سمت مخالف شاتر مانندتنظیمات، فلاش، تایمر، PIP (تصویربرداری به طور همزمان با دوربین عقب و جلو)، انیمیشن و … را مشاهد خواهید کرد و در جانب کلید تغیر حالت آپشن عکسبرداری با فیلتر  Beauty را خواهید دید. در حالت پرو(پیشرفته) می توانید با لمس انگشت از پایین به بالا کلید شاتر را فعال کنید با این کار شما اجازه خواهید یافت تا یکی از گزینه های  میزان نور، فوکوس دستی، ISO، سرعت شاتر و تعادل نور سفید را تغییر دهید.

بازنگری گوشی جذاب نوکیا ۶.۲

با دوربین اصلی در روز می توانید عکسهایی با کیفیت معمولی را به ثبت برسانید به نحوی که جزئیات نیز خوب دیده می شوند اما با نویز زیادی همراه است. با لنز اولتراواید تقریبا تصاویر با کیفیت تری ثبت می شود. در شرایطی که نور کم است کیفیت تصاویر مطلوب نبوده و با نویز زیاد، جزئیات کم و دقت رنگی پایین همراه است. اپشن تصویربرداری در شب یا Night Mode موجب می شود تا بخش های نورانی قابل مشاهده شده و کیفیت رنگها بیشتر شود ولی بازهم در نهایت تصویر ثبت شده نویز دارد. عکسهای پرتره باکیفیتی در بیشتر مواقع با دوربینهای نوکیا ۶.۲ می توانید به ثبت برسانید به طوری که سوژه ها به خوبی شناخته شده البته در شرایط پیچیده این امر کمرنگ تر می شود.

بررسی گوشی نوکیا ۶.۲

با دوربین سلفی نوکیا ۶.۲ که هشت مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد عکسهای ضعیفتری نسبت به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوکیا ۷.۲ به ثبت می رسد. این دوربین به جای چهره تنها بر روی پس زمینه متمرکز شده و فوکوس ثابتی دارد. برای این دوربین حالت پرتره نیز در نظر گرفته شده ولی از انجا که تصاویر خوبی با آن گرفته نمی شود دور از انتظار است که کسی از این گزینه استفاده کند. در پایان این بخش قابل ذکر است که با لنزهای اصلی و اولتراواید می توانید ویدیوهای ۴K و ۱۰۸۰p را ضبط نمایید.

آشنایی با میان رده نوکیا

بررسی نرم افزار و سخت افزار

در طول چند سال اخیر شرکت نوکیا گوشی های خود را به ورژن خام نسخه های اندرویدی مجهز نموده است. نوکیا ۶.۲ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای یا اندروید One تجهیز شده است. بنابراین اپلیکیشن های اضافی پیش فرض در آن حضور نداشته و برای چنین پلتفرمی بروزرسانی نرم افزری اش به موقع منتشر می گردد.  نرم افزارهای پیش فرض نصب شده بر روی گوشی همه محصول گوگل هستند و یک برنامه مدیریت فایل نیز مشاهده می شود که با گوگل درایو همگام سازی می شود همچنین برنامه رادیو FM نیز درنظر گرفته شده است.

بازبینی گوشی نوکیا ۶.۲

از لحاظ سخت افزاری نوکیا ۶.۲ از چیپست اسنپدارگون ۶۳۶ کوالکام بهره می برد این پردازنده در گذشته قدرتمند محسوب می شد اما در حال حاضر نوکیا می توانست گزینه های بهتری را در این میان رده بکار گیرد. در این تراشه هشت هسته ای چهار هسته از نوع Kryo 260 Gold  با حداکثر سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Kryo 260 Silver با حداکثر سرعت ۱.۶ گیگاهرتز به پردازش می پردازند. و پردازنده گرافیکی این اسمارتفون آدرنو ۵۰۹ می باشد. نوکیا برای این گوشی دو حافظه رم ۳ گیگابایت با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و رم ۴ گیگاباتی با حافظه داخلی ۶۴ درنظر گرفته است. در مجموع بررسی این گوشی باید گفت نوکیا ۶.۲ از لحاظ  سیستم عامل اندروید و اجرای برنامه ها عملکرد قابل قبولی داشته ولی چیپست بکار رفته در آن قدیمی بوده و نمی تواند گزینه ای قدرتمند باشد.

امنیت و اسپیکر گوشی نوکیا ۶.۲

امنیت گوشی نوکیا ۶.۲ را حسگر اثر انگشت که در پنل پشتی قرار دارد و قابلیت تشخیص چهره که در دوربین سلفی تعبیه شده بر عهده دارند. سنسور اثر انگشت دقت بالا و سرعت مطلوبی داشته اما نسبت به دیگر گوشی های موجود در بازار برتر نیست. اما گزینه دوم امنیتی با سرعت پایین تر عملکرد نسبتا خوبی دارد ولی نسبت به حسگر اثر انگشت امنیت کمتری دارد.

مشخصات فنی نوکیا 6.2

اسپیکر موجود در نوکیا ۶.۲ صداها را از دو منفذ پایین دستگاه پخش می کند و بلندی صدای معمولی دارد اما در کل قابل قبول است. کیفیت صدا خیلی بالا نبوده و تنها هنگام تماسهای ورودی صدا شفافیت پیدا می کند. در ضمن پخش موسیقی با صدای مطلوبی همراه نیست. نگران نباشید نوکیا برای این مشکل جک ۳.۵ میلیمتری را درون جعبه قرار داده تا با کیفیت بهتری به شنیدن موسیقی دلخواه خود بپردازید.

وارسی گوشی نوکیا ۶.۲

بررسی باتری

در بررسی گوشی نوکیا ۶.۲ باید اشاره کنیم که این تلفن همراه میان رده دارای باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری می باشد و نوکیا برای شارژ این باتری شارژر ۱۰ واتی را درون جعبه قرار داده است که می تواند در مدت نیم ساعت ۳۵ درصد باتری را شارژ کند و برای شارژ کامل دو ساعت زمان نیاز است. این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. و در تستهای انجام شده اگر با این اسمارتفون وبگردی انجام دهید باتری ۱۰ ساعت دوام داشته و چنانچه به تماشای فیلم بپردازید دوام به ۸.۵ ساعت می رسد. در ضمن متوسط مدت استندبای نیز حدود ۷۳ ساعت است.

در پایان می توانید برای مشاهده بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ و نوکیا ۵ کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *