دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های ونیز و نقاط گردشگری تماشایی معروف ترین شهر گردشگری ایتالیا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

ونیز، شهر رویایی ایتالیا که همه ما آن را با قایق رانی در خیابان ها می شناسیم عجایب و شگفتی هایی که در این شهر به چشم می خورند بسیار جذاب هستند بنابراین می توان توقع زیادی از دیدنی های ونیز داشت ما نیز در این بخش از آرگا به دیدنی های این شهر بیشتر اشاره خواهیم کرد.

ونیز که نام دیگر آن شهر روی آب است دارای نقار گردشگری مختلفی است در این شهر خودرو وجود ندارد و برای رفت  آمدها از قایق استفاده می شود زیبایی هایی که در این شهر می توانید شاهد آن باشید بسیار متنوع است این شهر سراسر از کلیساها و موزه های مختلف پر شده است. از مهم ترین جاذبه ها که می توانید در این منطق مشاهده کنید کانال های آبی زیبا و با اهمیت است شهر ونیز دارای ۱۱۷ جزیره زیبا و کوچک است این جزیره ها از طریق پل های متعددی به یکدیگر متصل شده است که خود از جذابیت های مهم این شهر به شمار می آیند. این شهر ایتالیا ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و از شمار پربازدیدترین شهرهای اروپا شناخته می شود از سویی این شهر، شهری تاریخی نیز به شمار می آید شهر تاریخی ونیز قدمتی به اندازه قرون وسطی و رنسانس دارد اهمیت این منطقه در بخش های نظامی و سیاسی نیز بسیار پر رنگ است و در سال های اخیر نیز پیشرفت های زیادی داشته است. برای مشاهده دیدنی های ونیز در ادامه همراه ما شوید.

 دیدنی های ونیز را بیشتر بشناسید:

گشت و گزار در خیابان های شهر ونیز دارای جذابیت و لذت زیادی است جذابیت فرهنگی و هنری که این شهر برای گردشگران دارد محبوبیتی که جاذبه این شهر دارد مورد توجه علاقه مندان است دیدنیهای ایتالیا نیز در کنار این جاذبه ها می تواند تماشایی باشد. این شهر رمانتیک هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند بسیاری از آثار تاریخی این منطقه در میراث جهانی به ثبت رسیده است. مکان های دیدنی ورونا ایتالیا در کنار شهر ونیز می تواند جذابیت خاصی داشته باشید، بنابراین توصیه می شود تا از دیگر شهرهای ایتالیا نیز دیدن کنید.

پل ریالتو:

این پل بر روی یک کانال بزرگ و مهم در ونیز قرار گرفته است و به عنوان یک سازه معروف شناخته می شود اهمیت این پل به قدری است که دو منطقه سان پولو و سان مارکو را به یکدیگر متصل کرده است. این پیاده رو در میان گردشگران جذابیت زیادی دارد این پل ابتدا یک سازه چوبی بوده است و در سال ۱۵۲۴ تخریب شده است و در نهایت هنگام بازسازی آن از سازه های آجری استفاده شده است. معماری این پل بسیار جذاب است و به شکلی متقارن طراحی شده است که مود توجه عزیزان خواهد بود.

نمایی از ونیز

لیدو:

لیدو از دیگر شهرهای مهم در ونیز است و یکی از مناطق ساحلی در شمال این کشور است استراحت کردن در این منطقه تجربه ای خاص برای گردشگران است امکاناتی که برای گردشگران در این منطقه ارائه می شود شامل رستوران ها، مراکز خرید و .. است که محیطی آرام و دور از آشفتگی را برای شما فراهم می کند. آرامشی که با قدم زدن در این خیابان ها خواهید داشت شما را به سمت این جاذبه می کشاند.

دیدنی های شهر ونیز

کاخ دوج ها:

این کاخ در میدان معروف و دیدنی سنت مارک واقع شده است و از شمار جاذبه های دیدنی این شهر به حساب می آید معماری این بنا بسیار باشکوه است در معماری آن می توان به طاق ها و دیوارهایی اشاره کرد که بسیار مجلل هستند تزییناتی که در بخش های درونی این کاخ نیز صورت گرفته است بسیار جذاب و چشم نواز می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جاذبه های ونیز

برج ناقوس سان مارکو:

این برج که با عنوان سنت مارک از آن یاد می شود از جمله دیدنی های ونیز به شمار می آید این برج مرتفع دارای ۹۸ متر ارتفاع است این بنا مورد بازسازی و مرمت نیز قرار گرفته است. بنای اولیه این برج در سال ۱۹۰۲ از بین رفته است و قدمت آن به قرن ۹ باز می گردد. در طراحی و ساخت این ساختمان از آجرهای قرمز استفاده شده است طاق ها و سنگ کاری هایی که در این بنا صورت گرفته است جلوه خاصی به آن بخشیده است.

چشم اندازی از ونیز

مورانو:

مورانو از جمله جزایری محسوب می شود که در شهر ونیز از جذابیت زیادی برخوردار است همانطور که بیان شد ونیز دارای چندین جزیره است که این جزیره ها با استفاده از کانال هایی به یکدیگر متصل شده اند این منطقه از ونیز که یکی از جزایر آن به شمار می آید دارای جذابیت های زیادی است. از مهم ترین ویژگی های مورانو برای گردشگران محیط آرام و دور از آشفتگی آن است که اطمینان خاطر زیادی را به گردشگران می دهد. از مکان های گردشگری مورانو می توان به میدان کامپو سانتو، باسیلیکای سانتا ماریا و کاخ مولا اشاره کرد که جذابیت های خاص خود را دارند.

آشنایی با دیدنی های ونیز

جزیره تورسلو:

جزیره آرام تورسلو که ویژه علاقه مندان به محیط های آرام و طبیعت بکر است این منطقه دیدن در پشت جزیره بورانو واقع شده است  برای رسیدن به این جزیره باید مسیر ۴۵ دقیقه ای را با قایق طی کنید. قدم زدن در خیابان های این جزیره بسیار لذت بخش است و تجربه ای متفاوت را در اختیار شما قرار می دهد بازدید از کلیسای سانتا ماریا که در چند قدمی مسیر شما قرار دارد می تواند لذت سفر را برای شما دو چندان کند در رابطه با این کلیسا روایت های متعددی نقل شده است.

ونیز را بشناسید

سان جورجو ماجوره:

این جزیره دور افتاده از شهر که عدم اتصال آن به کانال های اصلی شهر موجب شده تا منطقه ای بکر باقی بماند و یکی دیگر از لذت هایی که در سفر به این شهر می توانید تجربه کنید است از جذابیت این منطقه برای گردشگران می توان به صومعه سان جورجو و برج ناقوس اشاره کرد هر یک از این جاذبه ها به نوعی علاقه مندان را به خود جذب می کنند. قدم زدن در بندرگاه کوچک این جزیره و بازدید از صومعه های آن تجربه ای ویژه برای شما خواهد بود.

شهر ونیز

میدان سن مارکو :

میدان سن مارکو، میدا مرکزی ونیز و از مهمترین میدان های این شهر زیبا و رویایی می باشد و محل بازدید گردشگران خارجی زیادی می باشد، در سه طرف این میدان ساختمان های قدیمی و جدید وجود دارد و یک طرف آن باز می باشد.

کافه و رستوران های زیادی که در این میدان وجود دارد، همواره شلوغ از مردم و بازدید کنندگان از مکان می باشد، یکی از دلایل اهمیت این میدان منتهی شدن آن به یکی از خیابان های مهم شهر به نام مرسریا می باشد، کبوتر های زیادی در این خیابان رفت و آمد دارند که موجب شهرت این مکان شده  باید بدانید که غذا دادن به این کبوتر ها ممنوع بوده و غیرقانونی می باشد.

دیدنیهای ونیز

پل افسوس :

یکی دیگر از جاهای دیدنی ونیز این پل می باشد که نسبتا کوچک بوده و گردشگران زیادی از آنجا دیدن می کنند، جالب است بدانید که پل افسوس در بین زندان شهر و کاخ دج ها (دوک های ونیز) بنا گردیده است.

علت نامگذاری پل افسوس به این دلیل است که هنگامی که زندانی ها از سمت کاخ به سوی زندان برده می شدند، بر روی این کاخ می توانستند برای آخرین بار، شهرشان را نظاره کنند، زیرا بسیاری از افراد به منظور اجرای حکم اعدام به زندان برده می شدند. حال از آنجا که این نگاه احتمالا با افسوس همراه بوده است، بنابراین نام آن را پل افسوس نامیدند.

طراحی و عملیات ساخت این بنا در سال ۱۶۰۲ آغاز گردید و ساخت این پل یازده متری، حدود دو سال به طول انجامید، این پل از سنگ آهک ساخته شده و دارای دو پنجره کوچک در دو طرف خود می باشد،، سقف این پل قوس ملایمی دارد و وجود مجسمه های غمناک و عصبانی بر روی این پل ویژگی خاصی به آن بخشیده است.

مکان های گردشگری ونیز

جالب است بدانید شهر ونیز در یکی از مناطق ایران نیز وجود دارد و اگر دوست دارید تجربه ای همچون ونیز ایتالیا داشته باشید می توانید به این منطقه سفر کنید شاید تاکنون نام ونیز ایران را نیز شنیده باشید و اگر نشنیده اید این سوال برای شما ایجاد می شود که ونیز ایران کجاست و چه جاذبه هایی در این منطقه وجود دارد. با این وجود چشم اندازهایی که می توانید در ونیز ایتالیا مشاهده کنید بسیار جذاب هستند همچنین توصیه می شود تا در سفر خود به ایتالیا از دیگر جاذبه های آن نیز دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *