دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تغذیه گروه خونی b, افراد دارای این گروه خونی چه بخورند و چه نخورند؟

  • مریم صبوری
  • ۱ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

ما در این مقاله از مجله آرگا به توضیح کامل تغذیه گروه خونی b , افراد دارای این گروه خونی چه بخورند و چه نخورند؟ می پردازیم که امیدواریم مورد رضایت شما قرار بگیرد با ما همراه باشید.

براساس گفته های کارشناس ارشد غذایی در رابطه با این که نوع برنامه غذایی گروه خونی ها با هم اختلاف دارد می گوید در افراد گروه خونی b حتی نوع بیماری این افراد بیشتر افت فشار خون است و تمایل به خوردن شیرینی دارند و بهتر است آب و مایعات را به مقدار کمی بخورند. همینطور رفتار غذایی گروه خونی b باید سازگار با طبع آن ها و متعادل باشد که بیشتر افرادی چاق هستند و شبیه زیادی به گروه خونی O دارند. که خصوصیات این گروه خونی بیشتر افرادی سازشکار و انعطاف پذیر، باوقار، صلح طلب، خلاق و متعادل در امر روح و جسم هستند. این گروه خونی برنامه غذایی متشکل از سبزی، غذا های دریایی، لبنیات، گوشت دارند که بیشتر دچار بیماری مزمن MS خواهند شد در ادامه مطلب شما را با تغذیه گروه خونی b بیشتر آشنا خواهیم کرد.

کامل ترین تغذیه گروه خونی b

آشنایی با تغذیه گروه خونی b

در گروه خونی b شما شاهد مواد تشکیل دهنده ای مثل آنتی ژن B و آنتی بادی A هستید که این افراد در بقیه گروه خونی ها آسان ترین برنامه غذایی را دارند که می توانند بیشتر مواد خوراکی را مصرف کنند و آزادی زیادی در قبال بقیه گروه خونی ها دارند. گروه خونی b میل زیادی به خورده خوراکی و ناخنک زدن دارند که باید مصرف یکسری از خوراکی ها را مانند: مایعات زیاد، گوجه فرنگی، جوجه کباب، عدس، بادام زمینی، ذرت از رژیم غذایی خود حذف کنند. برای تنظیم کردن قند خون و جلوگیری از ورم معده و اشتهای کاذب بهتر است از زنجبیل، جینسینگ، نعناع فلفلی و شیرین بیان استفاده کنند که برای آن ها سودمند خواهد بود. در ادامه مقاله تا پایان مطلب تغذیه گروه خونی b همراه مجله آرگا باشید.

بررسی تغذیه گروه خونی b

 گروه خونی B باید از خوردن گوشت های زیر خود داری نمایند

  • مرغ کورتیش
  • مرغ
  • غاز
  • اردک
  • مرغ گینه
  • دنبالن
  • اسب
  • قلب

خودداری از مصرف ذرت

افرادی که دارای گروه خونی b مثبت و منفی هستند باید از مصرف گندم، گندم سیاه، ذرت، عدس، بادام زمبنی، گنجد و گوجه فرنگی خودداری نمایند زیرا، باعث به خطر انداختن متابولیسم گروه خونی B  می شود

ادویه و نوشیدنی مناسب گروه خونی B

افراد با گروه خونی B ادویه های مانند کاری، زنجبیل، جعفری و کاین برای آن ها مناسب می باشد و از بدترین ادویه ها برای این دسته از افراد سس کچاپ، فلفل، دارچین، شربت ذرت و فلفل دلمه می باشد و همچنین افراد با گروه خونی B نوشیدن چای گیاهی به خصوص چای سبز و آب تهیه شده از سبزیجات و میوه ها بسیار مناسب است و همچنین بهتر است از روغتن زیتون در زمان آشپزی استفاده کنند و از مصرف روغن گلرنگ، ذرت، کلزا، بادام زمینی و آفتاب گردان خودداری اجتناب نمایند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نکاتی که گروه خونی B باید بدانند

۱. این گروه خونی بهتر است تا حد ممکن ز استرس و شرایط استرس اجتناب نمایند.

۲. برای این دسته از گروه خونی تای چی و یوگا مناسب است  زیرا، باعث حفظ تعادل بین ذهن و جسم خواهد شد  و باید سه بار در هفته فعالیت بدنی شدید داشته باشید.

۳. این افراد باید  باید به میزان کافی بخوابند و به منظور کاهش استرس از تکنیک های تجسم ذهنی و تصوریر سازی  کمک بگیرند.

رژیم غذایی متناسب با این گروه خونی

برای تغذیه گروه خونی b خوراکی و مواد غذایی مفیدی همچون استفاده از انواع گوشت ها، لبنیات، روغن زیتون، حبوبات مثل: سویا و لوبیا قرمز و سفید، آجیل بادام و گردو، آرد برنج و سبزی هایی مثل: بادمجان، جعفری، برگ چغندر، کلم ها، آناناس، موز، انگور، سیب زمینی، هویج، آلو، توت، زنجبیل، جنسینگ، چای سبز، مریم گلی، شیرین بیان، گل سرخ، ادویه کاری توصیه می شود که ثمره بخش خواهند بود.

آشنایی با تغذیه گروه خونی b

در لیست زیر برنامه کامل تری نسبت به رژیم غذایی این گروه خونی اشاره می شود؛

مصرف گوشت : در این نوع گروه خونی می شود انواع گوشت ها را مصرف کرد که از قبیل؛ گوشت بره، گوزن، گوسفند، خرگوش، ماهی  سالردین یا شیر ماهی مثل: ماهی هالیبوت و سالمون و ماهی کاد که این ها مواردی از برنامه غذایی قابل قبولی هستند.

تخم مرغ و لبنیات : مصرف لبنیات از نوع کم چرب آن برای این گروه خونی امری ضروری می باشد و همینطور استفاده از تخم مرغ گزینه مناسبی خواهد بود.

میوه و سبزیجات : بیشتر میوه ها برای سلامتی این گروه مفید بوده و از قبیل سبزیجات سبز رنگ که بهتر است خام مصرف شود.

تغذیه گروه خونی b چیست؟

استفاده از غلات : مصرف صحیح از گندم آلمانی و ارزن و جو می تواند برای در این خصوص انتخاب خوبی باشد.

مصرف آجیل : برای انتخاب پروتئین بهتر است از دانه آجیل و مثل گردو و بادام استفاده شود که تاثیر فوق العاده ای در این رابطه دارد.

حبوبات : حبوبات از دسته غذایی هستند که چربی کمی دارند و پروتئین و فیبر و مواد معدنی زیادی خواهند داشت که لوبیا بهتر است.

نوشیدنی : انواع نوشیدنی ها برای رژیم درست و صحیح حرف اول را می زند پس برای بهتر نتیجه گرفتن آب بنوشید.

گیاهان دارویی : برای طعم دادن به غذا می توانید از گیاهانی مثل: ترب کوهی و زنجبیل و فلفل کاین و کری استفاده نمایید.

در تغذیه گروه خونی b چه مواردی باید رعایت شود؟

غذا هایی که برای گروه خونی b مضر است

در گروه خونی ب باید از بعضی غذا ها اجتناب کرد که باعث اضافه وزن و حالت کسلی و خستگی، افزایش گلوکز خون در این افراد می شود. این غذا ها نظیر مرغ، اردک، جوجه، غاز، لاک پشت، کبک، میگو، مار ماهی و قزل آلا و ماهی دودی و همچنین خوردن لبنیات پر چرب، بستنی، روغن ذرت و پنبه دانه، روغن آفتابگردان و گل گاو زبان، روغن کانولا، ذرت، بادام هندی، تخمه آفتابگردان و کدو، حلزون صدف دار، بادام زمینی، دانه کنجد، پسته، سبوس گندم، چاودار، زیتون، لوبیا سیاه، عدس، بذر خشخاش، انار، گوجه فرنگی، نارگیل، تخم بلدرچین، کورن فلکس، گندم، گندم سیاه، آووکادو، کدو حلوایی، سس گوجه، فلفل سیاه، ریواس، فندق، تخم گلرنگ، نخود، ماش، لوبیا چشم بلبلی، رشته فرنگی، تربچه، خرمالو، دارچین، بلال، ژلاتین، سنا، پنیر آبی و آمریکایی، نوشیدنی تقطیری، خرمالو، شبدر، مالت قهوه، آرد جو استفاده از این مواد غذایی را باید خودداری کنند و یا خیلی کم و با احتیاط مصرف شود.

رژیم غذایی گروه خونی b

نکات لازم درباره تغذیه

افرادی که دارای گروه خونی b می باشند و به منظور تغذیه این دسته از افراد می توانند با یکسری دانستن از حجم و میزان مواد خوراکی آن ها را با هم ترکیب نمایند و مصرف کنند. مثلا به جای بستنی خالی با طعم زعفران و یه با پسته یا آبلیمو خورده شود و یا از ترکیب شیر به همراه عسل که فایده های زیادی دارد استفاده شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *