دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با کشور ژاپن و دانستنی های جالب درباره این کشور

  • ملیحه بال افکن
  • ۹ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

کشور ژاپن که با نام سرزمین آفتاب نیز شناخته می شود و در قاره آسیا نیز قرار گرفته و ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با تاریخچه این کشور جذاب و حتی جاذبه های گردشگری آن آشنا کنیم با ما همراه باشید.

ژاپن وطن چشم بادامی ها که دارای فرهنگ و تمدنی غنی می باشند و از دسته کشور های پیشگام در توسعه فناوری های علمی در قاره آسیا و سایر نقاط جهان محسوب می شوند که اغلب کشور های جهان آن ها را به عنوان مردمانی سخت کوش می شناسند.

آشنایی با کشور ژاپن

جالب است بدانید که مردم ژاپن کشور خود را با نام نیپون کوکو خطاب خواهند کرد که به معنای خواستگاه خورشید کاربرد دارد. مطالعات باستان شناسی در این کشور سابقه سکونت در این سرزمین را از دوران پارینه سنگی می دانند و توجه داشته باشید که ژاپن از دسته کشور های کوهستانی و دارای جزایر آتشفشانی می باشد. بهتر است بدانید که کشور ژاپن در خال حاضر از دسته مهم ترین قطب های اقتصادی و سیاسی جهان شناخته شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی غنی خود اغلب جاذبه های گردشگری را خود اختصاص داده است. همچنین مردم این کشور دارای آداب و رسوم و زبان های مختلف هستند که تمامی آن ها در کنار یکدیگر به زندگی می پردازند.

آشنایی با کشور ژاپن و تاریخچه آن

تاریخچه:

بهتر است بدانید که این سرزمین از نظر وسعت بسیار کوچک می باشد اما موقعیت استراتژیکی آن باعث شده تا از نظر تاریخی بسیار گسترده شود و توجه داشته باشید که ژاپن از نظر تاریخی به ۴ دوره تقسیم خواهد شد:

دوران کهن: این دوران که اولین دوره از تایخ این کشور محسوب می شود و به طور تقریبی به ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. سیستم های حکومتی که در این دوره مورد استفاده قرار می گرفتند کاملا صحیح و دقیق بودند. اغلب تاربخ نویسان این دوره را دوره آغاز امپراطوری این کشور می دانند. توجه داشته باشید که آیین بودایی به سرعت در میان مردم این دوره رواج پیدا کرد و همچنین افرادی برای گسترش این آیین تلاش زیادی کردند.

دوران امپراطوری: این دوران که با عنوان اشراف سالاری نیز مشهود است یک ترکیب جالب از فرهنگ بودایی و شکوفایی مردم محسوب می شود و دوران افسانه های گنجی نیز مربوط به این دوران می باشند.

آشنایی دوران های مختلف سرزمین ژاپن

دوران شگون ها: این دوران سومین دوره از تاریخ ژاپن محسوب می شود که جنگجویان سامورایی به تدریخ توانستند در این کشور قدرت را به دست بگیرند. همچنین در این دوره فضاهای تاریخی بسیار گسترده ای نیز به وجود آمد که می توانست آیین های مختلف در ژاپن را توصیف نماید.

  •  آرون گروپس

دوران مدرن: دوره چهارم تاریخ ژاپن که سیاست گذاری های غرب گرایانه در این کشور رواج پیدا کرد و سیستم کابینه ای شکل گرفت و همانطور که امروزه پیداست مشخص بود که سیستم های حکومتی در این کشور رشد خوبی را طی کرده است. همچنین در دوره چهارم کشور ژاپن توانست تا به مرحله بالایی از قدرت نظامی دست پیدا کند.

موقعیت جغرافیایی:

جالب است بدانید که ژاپن کشوری محصور شده درون آب است که با کشور هایی مثل چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه مرز های آبی دارد. این کشور در پایان جنگ جهانی دوم تمامی تصرفات خود را در زمینه دریایی اعم از کشور کره را دست داد. به طور کلی وسعت کنونی این کشور ۳۸۷۰۰۰ کیلومتر مربع می باشد. بهتر است بدانید که توکیو پایتخت ژاپن محسوب می شود و از دسته شهر های بزرگ و گران این کشور شناخته شده است.

شناسایی موقعیت جغرافیایی کشور ژاپن

آب و هوا:

ژاپن مجموعه جزایری است که با طول بسیار زیاد از شمال به سمت جنوب کشیده شده است و به همین منظور آب و هوای مناطق آن با یکدیگر متفاوت خواهد بود و همچنین از دسته کشور های چهار فصل نیز محسوب می شود. مجمع جزایر ژاپن بر روی مدار تقریبی شمال تا جنوب ۳۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است و به دلیل گستردگی طولی بسیار زیاد از تنوع آب و هوایی برخوردار می باشد. البته با وجود اینکه تمامی نقاط این کشور آب و هوایی معتدل خواهند داشت شمال آن زمستان هایی سرد و طولانی دارد و این در حالی است که جنوب آن تابستان هایی گرم و زمستانی معتدل دارد. به طور کلی میزان بارندگی در این کشور ۱۸۰۰ میلی متر می باشد.

مهم ترین شهر های ژاپن:

به طور کلی می توان گفت که این کشور به چندین ناحیه و حدود ۴۷ استان تقسیم می شود و از میان تمامی شهر های آن می توان به شهر های توکیو، کویا سان، ایشیگاکی، کانازاوا، هیروشیما، نیکو، تاکایاما، نارا و کیوتو به عنوان مهم ترین و پرجمعیت ترین شهر ها اشاره کرد.

آشنایی با مهم ترین شهر های ژاپن

زبان مردم:

زبان مردم این کشور ژاپنی می باشد و اگرچه این زبان اغلب کلمات خود را از زبان چینی گرفته است اما به هر حال با زبان چینی هم ریشه نیست و کاملا مجزا از یکدیگر می باشند. بهتر است بدانید که زبان ژاپنی ازدسته زبان های خانواده آلتایی محسوب می شود و در شاخه زبان های ژاپنیک قرار می گیرد و تنها زبانی که به آن نزدیک است زبان کره ای است.

فرهنگ مردم:

از آنجایی که ژاپن یک همسایه قدرتمند به نام چین در کنار خود دارد همواره تحت نفوذ و تاثیر فرهنگ آن ها قرار گرفته و به همین منظور اغلب فرهنگ ها و آداب رسوم مردم آن مشابه کشور چین و کره می باشد. اما پس از فروپاشی نظام سامورایی ها و ورود مستشاران غربی به این کشور سنت و فرهنگ چینی جای خود را به فرهنگ غربی داد. توجه داشته باشید که این کشور با وجود این تغییرات و نفوذ ها امروزه به عنوان یکی از کشور های شاخص در زمینه فرهنگ شناخته می شود و توانسته است تا در زمینه موسیقی و ادبیات نیز افتخارات زیادی کسب نماید و جالب است بدانید که کشور ژاپن پس از آمریکا دومین کشور مطرح در زمینه موسیقی محسوب می شود.

فرهنگ و آداب رسوم مختلف در سرزمین ژاپن

مذاهب موجود در این کشور:

بر اساس قانون اساسی آزادی مذهبی برای همه مردم کشور تضمین شده است و هیچ کدام از ارگان ها و سازمان های دولتی نبایستی از دولت امتیازی دریافت نماید و ارگان ها همچنین بایستی از پرداختن به یک مذهب خاص در کشور پرهیز کنند. اگرچه در این کشور یک دین رسمی وجود ندارد و اما آیین های شینتوییسم و بوداییسم در میان مردم بیشترین رواج داشته و بیشترین درصد پیروان را به خود اختصاص داده است.

غذا در رستوران های ژاپن:

توجه داشته باشید که غذا خوردن در رستوران های ژاپن یک امر رایج و عادی برای مردم این کشور محسوب می شود و به همین منظور تعداد رستوران های موجود در این کشور غیر قابل شمارش است. توریست های نیز می توانند بر اساس میل و ذائقه خود به یکی از رستوران های این کشور بروند و یک وعده غذایی خوبی را تجربه نمایند.

مصرف غذا در رستوران های شهر توکیو

جاذبه های توریستی ژاپن:

همانطور که می دانید ژاپن از دسته کشور های پیشرفته در زمینه گردشگری محسوب می شود که موفق شده تا از این طریق درآمد کلانی را نیز کسب نماید و در ادامه به بیان تعدادی از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ژاپن پرداخته ایم:

پایتخت ژاپن شهر توکیو:

بهتر است بدانید که توکیو از دسته مدرن ترین و شلوغ ترین شهر ژاپن محسوب می شود و پایتخت سیاسی و اقتصادی این کشور شناخته شده است. شما می توانید در این شهر برای هر سلیقه ای از دریا گرفته تا کوه، پارک های طبیعی، مکان های تفریحی و هر مکانی برای تفریح را پیدا نمایید. وجود تنوع گردشگری در این شهر آن را نزد گردشگران خواستنی و جذاب کرده است و به همین خاطر سالانه مقاصد گردشگری اغلب توریست های محسوب می شود.

آشنایی با زیبایی های کشور ژاپن

شبه جزیره نوتو:

شبه جزیره نوتو که دارای مناظر ساحلی است و شما می توانید با بازدید از مناظر روستایی نهایت لذت را ببرید. جدا از فضای زیبا و دلنشین این منطقه جزیره آن است که مناسب برای ماهیگیری و شنا می باشد و مرکز اصلی توریستی آن واجیما محسوب می شود که حدود ۳۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند.

بازدید از جزیره های موجود در ژاپن

جزیره شیکوکو:

بهتر است بدانید که جزیره شیکوکو چهارمین جزیره بزرگ این کشور محسوب می شود که در جنوب غربی جزیره هونشو واقع شده و از طریق دو پل به یکدیگر پیوند می خورند. همچنین در این جزیره ۸۸ راه معبد وجود دارد که همین موضوع آن را به یکی از مهم ترین نقطه زیارتی تبدیل کرده است. در این جزیره شما جدا از سواحل زیبا می توانید از رودخانه ها و کوهستان نیز نهایت لذت را ببرید.

بازدید از راه های معابد در جزیره شیکوکو

باغ کنروکوئن:

جالب است بدانید که باغ کنروکوئن یکی از سه باغ زیبای ژاپن محسوب می شود که سرشار از پل های افسونگر، مسیر های پیاده روی، چاپخانه ها و درختان است و شما در زاویه ای از باغ قرار بگیرید زیبایی ها و جلوه های جدیدی از باغ را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که این باغ تا قرن نوزدهم به دلیل اینکه در بیرون از قلعه قرار داشت بر روی عموم مردم بسته بود و سرانجام در اواخر این قرن رفت و آمد عموم مردم در آن آزاد شد.

بازدید از باغ های زیبا و سرسبز ژاپن

آبشار ناچی:

بهتر است بدانید که آبشار ناچی از دسته بلند ترین آبشار های این کشور محسوب می شود که ۱۳۳ متر ارتفاع دارد و داخل رودخانه ای خروشان سرازیر خواهد شد. تماشای این آبشار به دلیل وجود معبد ناچی تایشا که بیش از ۱۴۰۰ سال قدمت دارد معمولا نادیده گرفته می شود و این معبد را به منظور ادای احترام به خدای آبشار ساخته اند.

بازدید از آبشار ناجی و معبد قدیمی آن

کاخ امپراطوری:

توجه داشته باشید که یکی دیگر از مشهور ترین مکان های دیدنی این کشور که اطراف آن را پارک، پل، دیوار و خندق های شگفت انگیز شکل داده کاخ امپراطوری است که تاریخ ساخت آن به به قرن ۱۷ میلادی باز می گردد و این کاخ در منطقه چیودای قرار گرفته است. بهتر است بدانید که این کاخ ویژه خاندان های سلطنتی ساخته شده و اغلب ساختمان های اداری را در خود جای داده است.

چگونگی زندگی در کاخ امپراطوری

برج اسکای تری:

اگر به شهر توکیو در ژاپن سفر کنید در جای جای آن زیبایی هایی مشاهده خواهید کرد که یکی از آن ها برج اسکای تری است که با الهام گرفتن از برج ایفل فرانسه ساخته شده و در ساخت آن از نور های به خصوصی استفاده کرده اند که در شب درخشش بی نظیری را بر جای خواهد گذاشت. شما می توانید در این برج به رستوران ها و کافه ها بروید و غذاهای خوشمزه ای را میل نمایید. همچنین می توانید منظره ای زیبا با نام پانوراما را بر فراز این برج ببینید. جالب است بدانید که کف این برج از شیشه ساخته شده و زمانی که در آن قدم خواهید زد هیجانتان دو چندان خواهد شد.

آشنایی با برج بلند اسکای تری

مجسمه های هاچیکو:

مجسمه هاچیکو که در اندازه واقعی از سگی ساخته شده که نامش هاچیکو است. جالب است بدانید که داستان این سگ از زمانی که در سال ۱۹۲۵ میلادی صاحبش پروفسور شابرو اوئنو فوت کرد اتفاق افتاده است.

ساخت مجسمه هاچیکو در میدان شهر به عنوان نماد وفاداری

این سگ حتی چندین سال پس از فوت این مرد هر روز به ایستگاه قطار می رفت و به انتظار صاحبش می نشست تا او از سرکار باز گردد و در نهایت این مجسمه را به نماد وفاداری و از خود گذشتگی برای مردم ژاپن ساخته اند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *