دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معنی اسم داوین و آشنایی با ریشه آن و اسامی دخترانه و پسرانه مشابه

  • ساناز براتی
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

همیشه افراد با اسم مخصوص به خود صدا زده می شوند. اسامی هستند که به انسان هویت می دهند. در این مطلب با اسم زیبای پسرانه داوین آشنا می شویم. داوین در لغت به معنای دامنه کوه بوده و یک اسم اصیل کردی است. این اسم خاص و زیبای ایرانی را بیشتر کرد زبانان بر روی فرزندان خود می گذارند.

اسامی باعث هویت بخشیدن به افراد می شوند. هر فرد با نام مخصوص به خود شناخته و صدا زده می شود. برخی اسامی دادرای معنای زیبا بوده و بعضی نیز بی معنی هستند. از مهمترین دغدغه های والدین هنگام بچه دار شدن انتخاب نامی زیبا و مناسب برای فرزندشان است. بیشتر والدین به دنبال نامی پر معنی و اصیل برای فرزندشان هستند. در این مطلب قصد داریم با اسم زیبای داوین و معانی آن آشنا شویم.

معنی اسم زیبای داوین

در هر نقطه از کشور ایران به خاطر وجود گویش ها و لهجه های مختلف نام های متفاوتی نیز وجود دارد. اغلب والدین به انتخاب اسم زیبا و اصیل اهمیت ویژه ای می دهند و در انتخاب اسم با سایر اعضای خانواده مشورت می کنند. همچنین برخی از والدین بهه دنبال نام های خاص و معنا داری هستند که کمتر استفاده شده باشد. به همین جهت اگر برای فرزند پسر خود به دنبال نام تک و اصیل هستید ما در این مطلب نام زیبا واصیل داوین را به شما پیشنهاد می دهیم. تا کنون حدود ۴۷۷ نفر این نام را در ایران دارند. در ادامه برای آشنایی بامعانی و ریشه این اسم همراه ما باشید.

معنی اسم پسرانه و زیبای داوین

معنای داوین

داوین نامی زیبا برای پسران است که به معنی دامنه کوه آورده شده است. و مثل بیشتر نام های اصیل ایرانی این اسم از طبیعت گرفته شده است.

معنای داوین در دهخدا

نام داوین در فرهنگ لغت دهخدا به معنای جامه های زنان همردیف کچه و پیراهن و داون عنوان شده است.

معنای نام زیبای داوین

معنای داوین در فرهنگ معین

در فرهنگ فارسی معین نیز از داوین به عنوان جامه های زنانه همردیف با سماخچه و پیراهن نام برده اند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ریشه نام

داوین یک نام اصیل کاملا کردی بوده و ریشه در فرهنگ کردی کشورمان دارد و همانطور که گفته شد در زبان کردی به معنای دامنه کوه است.

داوین در ثبت احوال

برخی از اسامی وجود دارند که هنوز در ثبت احوال ثبت نشده اند و در زمان انتخاب آنها با مشکل مواجه خواهیم شد. خوشبختانه نام داوین در سازمان ثبت احوال تایید شده و به همان معنای دامنه کوه عنوان شده است.

معنی اسم زیبای داوین

ابجد اسم داوین

همانطور که می دانیم حروف ابجد در واقع روشی برای مرتب کردن حروف در عربی است. حروف ابجد در دو نوع صغیر و کبیر هستند. ابجد کبیر برای اسم داوین ۷۱ بوده و ابجد صغیر برای این نام برابر با عدد ۲۳ است.

اسامی دخترانه و پسرانه مشابه داوین

برای اسم داوین نام های پسرانه و دخترانه مشابه زیادی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • مشابه دخترانه: از اسامی دخترانه مشابه با داوین می توان به دادلی، دل آرام، دلناز، دارانا، دارینا، دارینه، دلسا، دیانا، دایانا، دامینه، دانژه، دانیا، دلوان و … اشاره کرد.
  • مشابه پسرانه: اسامی پسرانه مشابه به داوین شامل دادیار، دلوان، داژیار، دالاهو، دانیار، دانا، دارا، داراب، دادیار، دیمهن، دیلمان و … می شود.

متن زیبا برای نام داوین

داوین عزیزم

خورشید را باور دارم، حتی اگر درخشش را نبینم

عشق را باور دارم حتی اگر ذره ای از آن به چشمم آید

و تو را باور دارم حتی اگر صدایت را نتوانم بشنوم

معنی نام پسرانه داوین

همانطور که گفته شد داوین نامی پرانه با ریشه کردی و اصیل است که بیشتر هموطنان کرد زبان طرفدار آن بوده و از آن استفاده می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *