دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله بریلو برای تزیین کیک و شیرینی (با سه روش)

  • ندا خوشرو
  • ۲ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

ژله بریلو یک نوع ژله نرم است که برای تزیین روی کیک، بیسکویت و شیرینی و براق کردن میوه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. این ژله را می توانید با چند روش متفاوت در منزل تهیه کنید که در ادامه ۳ روش مختلف طرز تهیه ژله بریلو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

ژله بریلو یکی از انواع ژله هایی است که از آن می توانید در تزیین کیک با ژله استفاده کنید با کمک این ژله می توانید طرح های متفاوتی را بر روی کیک ایجاد کنید اگر شما ترجیح می دهید که ژله را در منزل تهیه کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شما را با سه روش متفاوت طرز تهیه ژله بریلو آشنا سازیم.

 شما می توانید این ژله را با غلظت کم و یا زیاد تهیه کنید اگر می خواهید روی کیک را با کمک این ژله کاور کنید بهتر است که غلظت ژله را کم کنید و برای طراحی با اشکال زیبا و متنوع بر روی کیک و شیرینی و … بهتر است که این ژله را با غلظت بیشتری تهیه کنید. در ادامه این بخش آموزش های تهیه ژله بریلو را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم.

اضافه کردن رنگ به ژله بریلو

روش اول طرز تهیه ژله بریلو

با استفاده از مواد لازم ذکر شده در ادامه این مطلب می توانید ژله بریلو را در منزل به راحتی تهیه کنید. تهیه ژله بریلو با روش اول بهتر است.

تزیین کیک با ژله بریلو

مواد لازم

آب : ۱ لیتر
شکر : ۳۰۰ گرم
جوهر لیمو : ۱ قاشق چای خوری
پودر اگار اگار : ۱۲ گرم
رنگ و اسانس خوراکی : به میزان لازم ( در صورت تمایل )

طرز تهیه ژله بریلو

ابتدا در درون ظرفی مناسب شکر و جوهر لیمو و پودر اگار اگار را با ۱ لیتر آب به خوبی مخلوط کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش تهیه ژله بریلو

سپس ظرف حاوی مواد ژله را بر روی شعله متوسط گاز قرار دهید پودر اگار اگار با مواد به سختی مخلوط می شود بنابراین در هنگام تهیه ژله باید مواد ژله را به صورت مکرر بر روی شعله گاز هم بزنید.بعد از اینکه مواد ژله به دمای جوش رسیدند اجازه دهید که مواد ژله به مدت ۱۰ دقیقه دیگر نیز بر روی شعله گاز باقی بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش کنید در حین جوشیدن ژله را هم بزنید.

ژله بریلو با طرز تهیه ای آسان

بعد از اینکه ژله آماده شد آن را از روی شعله گاز بردارید و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود سپس بعد از خنک شدن ژله اگر لخته هایی را در روی سطح ژله مشاهده کردید می توانید این لخته ها را با کمک چنگال و یا قاشق از بین ببرید و اگر با هم زدن این لخته از بین نرفتند می توانید ژله را از الک یا صافی عبور دهید. بعد از سرد شدن ژله بریلو می توانید به ژله اسانس و یا رنگ خوراکی اضافه کنید.

طرز تهیه ژله بریلو با 2 روش متفاوت تزیین کیک با ژله بریلو برای کودکان

روش دوم تهیه ژله بریلو

در روش دوم می توانید ژله بریلو را با کمک نشاسته ذرت و شکر و آب لیمو تهیه کنید همراه ما باشید تا شما را با آسان ترین روش تهیه ژله بریلو آشنا سازیم. ژله بریلو را می توانید همانند خمیر فوندانت و ژله رنگین کمان برای تزیین کیک خانگی به کار ببرید.

انواع تزیین کیک با ژله بریلو

مواد لازم

نشاسته ذرت : ۱ قاشق غذا خوری
شکر : یک سوم پیمانه ( ۱/۳ پیمانه )
آب لیمو یک چهارم پیمانه ( ۱/۴ پیمانه )
آب : ۱ لیتر
رنگ و اسانس خوراکی ( در صورت تمایل ) : به میزان لازم

روش تهیه ژله بریلو

ابتدا نشاسته را در درون ظرفی مناسب با دو قاشق آب سرد حل کنید و نشاسته را به خوبی هم بزیند تا به طور کامل در آب حل شود و به شکل مایع سفید رنگی در آید.

روش تهیه زله بریلو با 2 روش مختلف

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله بریلو شکر را با بقیه آب مخلوط کنید و مخلوط شکر و آب را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.

حل شدن شکر در آب جوش

بعد از این که شکر به خوبی در آب حل شد آب لیمو را به شکر حل شده اضافه کنید و سپس نشاسته حل شده را به مواد ژله بریلو بیافزایید و مواد را آنقدر هم بزنید تا غلظت دلخواه ژله ایجاد شود.

اضافه کردن نشاسته به مخلوط شکر و آب لیمو

برای تهیه این ژله بهتر است که آب لیمو را خودتان بگیرید آب لیمو استفاده شده در تهیه این ژله باعث براقی ژله می شود. اگر ترجیح می دهید در تزیین کیک و … از شکل رنگی این ژله استفاده کنید مقدار کمی رنگ را با نوک خلال دندان به ژله اضافه کنید.

اضافه کردن رنگ به ژله بریلوانواع مدل های تزیین کیک با ژله

بعد از این که ژله بریلو آماده شد آن را به مدت ۱ شب در درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید کیک و یا شیرینی ها را با این ژله تزیین کنید. این ژله را بعد از آماده شدن می توانید به مدت ۶ ماه در درون یخچال نگهداری کنید.

روش سوم تهیه ژله بریلو با ژلاتین

به روش های مختلفی می توان ژله بریلو را با موادی مثل نشاسته ذرت، آگار آگار، پودر ژلاتین یا ژلاتین و … تهیه کرده و از آن برای تزیینات کیک و شیرینی های مختلف استفاده کرد. حال در صورتی که تمایل دارید این نوع ژله را در منزل و به صورت سالم تر و بهداشتی تهیه کنید، در بالا با دو روش تهیه آن آشنا شده اید، اکنون در اینجا قصد داریم شما را با روش دیگری از تهیه ژله بریلو آشنا نماییم، بنابراین برای یادگیری آن در ادامه همراه ما شوید.

شیوه تهیه ژله بریلو

مواد لازم

  • پودر ژلاتین/ ۲ قاشق غذا خوری
  • آب/ ۲ قاشق غذا خوری
  • شربت ذرت یا کرن سیروپ/ ۲ پیمانه
  • اسانس مایع/ به مقدار لازم

نحوه تهیه بریلو با پودر ژلاتین:

در ابتدای تهیه ژله بریلو، پودر ژلاتین را داخل آب بریزید و به مدت دو دقیقه کنار بگذارید تا داخل آب باز شده و پف کند، سپس برای حل شدن ژلاتین در آب می توانید آن را روی بخار آب قرار داده و یا داخل مایکروفر بگذارید تا به طور کامل ذوب شده و در هم حل شوند.

در مرحله بعدی، شربت ذرت یا کرن سیروپ را داخل ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید و بعد از گرم شدن آن، مخلوط آماده شده آب و ژلاتین را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید.

اکنون مواد را از روی حرارت برداشته و رنگ و اسانس را به آن اضافه کنید، ژله شما آماده شده و می توانید برای تزیینات کیک و دسر خود استفاده کنید.

نحوه تهیه ژله بریلو

نکته : در صورتی که ژله بریلو با نشاسته تهیه شده باشد از طریق گذاشتن در یخچال سفت نمی شود و نیز شفافیت و روان بودن خود را از دست نمی دهد، اما ژله درست شده با پودر ژلاتین در صورتی که در یخچال بگذارید، سفت خودش را می بندد. همچنین مدت ماندگاری این نوع ژله به مدت دو ماه می باشد.

امیدواریم با کمک طرز تهیه ژله بریلو در این مطلب بتوانید ژله خانگی بریلو را در منزل به راحتی تهیه کنید. برای مشاهده تزیین کیک با روش های متنوع در صورت تمایل به بخش تزیین کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *