دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تعبیر خواب شمع از نظر چند تعبیر گر مشهور

  • فاطمه میرزایی
  • ۳ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

تفسیر دیدن شمع خاموش، شمع روشن و فوت کردن آن در حالتهای مختلف، هر کدام از دیدگاه معبران اسلامی و غربی متفاوت است، از این رو در این مطلب به معرفی تعبیر خواب شمع از دیدگاه های مختلف می پردازیم.

ابن سیرین دیدن شمع در خواب را به نشانه نعمت و عزت می داند و حضرت دانیال معتقد است، اگر مردی که ازدواج کرده چنین خوابی ببیند، پسر دار شده و در صورتی که غریب باشد، ازدواج کرده یا صاحب کنیزی شود، همچنین اگر در مسافرت باشد، باز می گردد. برای آشنایی با تعابیر دیگر معبران در ادامه همراه ما شوید.

تعبیر خواب شمع به روایت تعبیرگران معروف

شمع نماد روشنایی می باشد؛ برخی معبران مثل ابن سیرین شمع را به نعمت و دولت تعبیر کرده و عده ای دیگر همچون حضرت یوسف آن را نشانه فرزند و یا زن می دانند. تاکنون در مطالب قبلی شما را با انواع تعبیر خواب مسجد، تعبیر خواب چادر، تعبیر خواب عروسی و … آشنا کرده ایم، حال در اینجا، می خواهیم تأویل رویای شمع در حالت های گوناگون و به روایت معبران اسلامی را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما شوید.

تعبیر خواب شمع

تعبیر خواب ابن سیرین

اگر کسی خواب ببیند که شمع روشن کرده است، دلالت بر افزایش نعمت و عزت و کامیابی بیننده رویا دارد.

اگر کسی در خواب ببیند که خانه با نور شمع روشن شده است، معنای آن افزایش نعمت برای بیننده خواب و در آن سال می باشد. همچنین برخی معبران آن را به نشانه سازگار بودن زن بیننده رویا می دانند.

تعبیر رویای شمع

  •  آرون گروپس

اگر مردی خواب ببیند که شخصی به وی شمع روشنی داد، تأویل آن ازدواج با زنی به ارزشی مشابه ارزش شمعدان شمع است، یعنی اگر شمعدان از جنس نقره باشد به معنای زن اصیل و با صلاحیت بوده، شمعدان طلا به نشانه زن شجاع و قوی، اگر جنس شمعدان سرب باشد، زن غلام زاده و در صورتی که سفالی باشد به معنای مردم عادی است.

تعبیر خواب ابراهیم کرمانی

در صورتی که پادشاهی خواب ببیند که با استفاده از آتش زنه (وسیله ای برای روشن کردن آتش) شمع یا چراغی روشن کرده است، بیانگر آن است که با برقراری عدل و انصاف، آسایش و راحتی را برای مردم فراهم می آورد.

همچنین اگر شخص دانشمندی این خواب را ببیند، تفسیر آن بهرمندی مردم از دانش و علم وی می باشد. اگر بازرگان چنین خوابی ببیند، به معنای آن است که به مردم کمک کرده و احسان و خیرات می کند و در صورتی که شخص فقیری خواب شمع را ببیند، بیانگر آن است که مردم را از کار هایی که برایشان انجام می دهد، بهرمند ساخته و کمک می نماید.

تعبیر رویای فوت کردن شمع از دید مطیعی تهرانی

اگر کسی خواب ببیند که شمع در دستان وی خاموش شد و خودش آن را فوت کرد، نشانه آن است که زن وی می میرد و در صورتی که بیننده خواب زن نداشته باشد، یعنی حال و روزش بد خواهد شد.

تفسیر خواب شمع

در صورتی که خواب ببینید، شمعی که در دست شما می باشد توسط کس دیگری خاموش شود، تعبیر آن حسادت و رشک شخصی در اطرافیانتان نسبت به شما می باشد.

تعبیر خواب حضرت دانیال

اگر شخصی ببیند که شهرش با شمع های روشن تزیین شده است، بیانگر آن است که قاضی یا فرمانروای شهر عادل و منصف می باشد، ضمن اینکه دانشمندان آنجا زاهد و پرهیزگار بوده و مردم عادی نیز در عیش و شادی به سر می برند.

در صورتی که خواب ببینید در مسجد و یا مدارس شمع روشن کرده اند، بیانگر آن است که مردم آن شهر به عبادت و طاعت مشغول خواهند شد. بنابراین به طور کلی روشن بودن شمع در مکانی به نشانه بهرمندی و کامیابی افراد در آن مکان می باشد.

تعبیر خواب امام صادق (ع)

تعبیر شمع از دیدگاه امام صادق (ع) عباتند از :

  • پادشاه
  • قاضی
  • فرزند
  • عروسی
  • حکومت و فرمانروایی
  • شخصی بزرگ و رئیس و سرور
  • سرا
  • شادی
  • علم و دانش
  • ثروتمندی
  • زندگانی، معاش و معیشت
  • کنیزک
  • زن
  • گاه همان چیزی که خواب دیده ای اتفاق می افتد.

تعبیر خواب منوچهر مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی تعبیر رویای شمع را هم به معنای فرزند خوب و صالح معنی کرده و هم علم و دانش و عزت و جلال.

در صورتی که زنی خواب ببیند که شمعی در دستش و یا در خانه اش است به معنای آن است که صاحب دختری نمونه و برگزیده خواهد شد.

تاویل رویای شمع

اگر بیماری این خواب را ببیند، تعبیرش شفای وی بوده و در صورتی که شخصی وامدار چنین خوابی ببیند، قرض و دین وی ادا می شود.

اگر در خواب ببینید که کسی شمعی روشن به شما می دهد، معنای آن خوب بوده و بیانگر آن است که توسط وی به عزت و نعمت دست خواهید یافت.

علم تعبیر خواب و آگاهی از تاویل رویا موهبتی است که خداوند در اختیار برخی از بندگان مقرب خود قرار داده است. حضرت دانیال خواب را بر دو اصل می داند؛ اول اینکه انسان را از حقیقت حال آگاه می کند و دوم سرانجام و عاقبت کار را برای وی نمایان و آشکار می کند، حال این دو اصل را شامل چهار قسم می داند که عبارتند از : خواب بشارت دهنده، خواب امر کننده، خواب منع کننده و خواب ترساننده.

معنای خواب شمع از دیدگاه های مختلف

بنابراین از امیرالمؤمنین (ع) نقل است که چون خواب یا رویایی صادقانه ببینید، لازم است تا از تعبیر آن آگاهی یابید، زیرا اگر خواب خوب و نیکو باشد از آن بهره نیکویی برده و در صورت بد بودن تعبیر، آن را با دعا، عبادت و صدقه دادن دفع کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *