دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معنی اسم لیام و آشنایی با ریشه این نام پسرانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸
  • ۰

اسم لیام یکی از نام های پسرانه بسیار زیبا می باشد که می توانید از آن برای انتخاب نام پسر استفاده کنید اما بهتر است قبل از نامگذاری نام نیکو برای فرزند تان از معانی آن مطلع باشید.

یکی از وظایف والدین این است که برای فرزندشان نامی زیبا و مطابق با عرف همان جامعه انتخاب کنند بنابراین باید نام منتخب شده برای فرزند تان علاوه بر زیبا بودن از معنای خوبی نیز برخوردار باشد و در صورتی که به تازگی صاحب فرزند پسر شده اید اسم لیام گزینه بسیار مناسبی است که در ادامه مطلب شما را با مفهوم آن آشنا خواهیم کرد.

در مطالب گذشته شما را معانی اسامی مختلف دخترانه و پسرانه از جمله : اسم دلسا، اسم زویا و معنی اسم سوشیانت آشنا کردیم در این مقاله شما را با معنی اسم لیام آشنا خواهیم کرد.

معنی نام لیام

آشنایی با معنی اسم لیام

لیام در سه زبان دارای معانی مختلفی است که شما را با معانی آن در زبان های مختلف آشنا خواهیم کرد :

در زبان فارسی : محافظ و حامی

در زبان آلمانی : اراده و خواستن

در زبان انگلیسی : جنگجوی با ارداه و محافظ

  •  آرون گروپس

 در برخی منابع از نام لیام به عنوان نام مختصر شده ویلیام در زبان انگلیسی استفاده شده است که پس از سال ۲۰۰۰ در لیست ده اسم برتر جهان قرار دارد و خوش تیبی و قدرت را به یاد می آورد.

ریشه اسم لیام:

لیام یک اسم پسرانه غیر ایرانی است که در واقع صورت مختصر شده اسم William وUilliam با ریشه ایرلندی می باشد.

آشنایی با معنی اسم لیام

در استان خوزستان در منطقه ای بین دزفول و اهواز گیاهان زیبایی رشد می کنند که به زبان محلی به آن ها لیام می گویند و ارتفاع آن ها حدود نیم متر است که در فصل تابستان گل های اطراف را از تابش نور خورشید محافظت می کند به همین خاطر این اسم در زبان فارسی به معنای حامی، پشتیبان و محافظ است و هر چند در ایران نام لیام به وفور دیده نمی شود اما در منطقه خوزستان نام لیام برای فرزندان پسر وجود دارد و در سال های اخیر در کشور آلمان انتخاب این نام گستردگی فراوانی پیدا کرده است.

هر اسمی از معنی و مفهوم خاصی برخوردار است و همانطور که می دانید انتخاب نام زیبا در رابطه با شگل گیری شخصیت افراد نقش مهمی را ایفا می کند، علاوه بر این سبب افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود بنابراین سعی کنید برای فرزندتان نامی زیبا انتخاب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *