دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با ترفندهای کاربردی اینستاگرام که هر کاربری باید بداند

  • ساناز براتی
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در بین مردم جهان به ویژه ایرانیان اینستاگرام است که کاربران برای مقاصد گوناگونی از آن استفاده می کنند. این اپلیکیشن دارای کاربرد ها و عملکرده های متفاوتی است که ممکن است همه با آن آشنا نباشند. در این مطلب برای آشنایی با برخی از ترفند های اینستاگرام همراه ما باشید.

یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در جهان به ویژه ایرانیان اپلیکیشن اینستاگرام است. اینستاگرام نه تنها بین جوانان بلکه در بین بزرگسالان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین اینستاگرام دارای قابلیت ها و عملکردهای مختلفی است که ممکن است عده ای هنوز با آن آشنا نشده باشند. در این مطلب با بررسی ترفندهای اینستاگرام همراه ما باشید.

ترفندهای جالب اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام با توجه به هدف های مختلف مورد استفاده افراد قرار می گیرد. برخی به خاطر کسب و کار اینترنتی و بعضی دیگر کارشناسی دیجیتال مارکت انجام می دهند و بعضی از افراد اتفاقات روزمره خود را در اینستاگرام به ثبت می رسانند. این که چه استفاده ای از اینستاگرام می شود مهم نبوده و چیزی که با اهمیت است یادگیری ترفندهای و نکات اینستاگرامی است که هر فرد به راحتی می تواند از آن استفاده نماید. در ادامه به چند مورد از ترفندهای اینستاگرام اشاره می کنیم.

آشنایی با ترفندهای اینستاگرام

مشاهده پست هایی که لایک کرده ایم

یکی از ترفندهای اینستاگرام مشاهده و دسترسی به ۳۰۰ پست آخری است که آن ها را لایک نموده اید. برای بکار بردن این ترفنددر ابتدا به پروفایل خود در اینستاگرام رفته و بعد بر روی گزینه سه نقطه کلیک نمایید و بعد از اینکه وارد منوی آپشن ها Options شدید گزینه Posts Youve Liked را انتخاب کرده و از این طریق می توانید ۳۰۰ پست آخری که لایک کرده اید را ببینید. توجه داشته باشید این قابلیت فقط بر روی موبایل کار کرده و از طریق دسکتاپ قابل اجرا نیست.

پاک نمودن تاریخچه جستجوی اینستاگرام

همیشه پیج ها و یا افرادی و یا هشتگ هایی که در اینستا جستجو می شود به طور خودکار در آن ذخیره می گردد. و در مراجعات بعدی لیست های جستجوی قبلی دیده می شوند. تاریخچه این جستجوها به آسانی قابل پاک شدن است برای انجام اینکار باید در ابتدا وارد صفحه پروفایل خود شوید. با کلیک کردن گزینه سه نقطه یا تنظیمات به قسمت Options وارد شوید بعد از این قسمت گزینه Clear Search History را انتخاب نمایید تا عملیات مورد نظر انجام شود. با انجام این روش جستجوهای تکراری شما پاک خواهد شد ولی اگر مجددا بر روی نوار جست و جو کلیک نمایید جستجوها و هشتگ ها به عنوان اولین پیشنهادات دیده خواهند شد.

عملکردهای اینستاگرام

حال برای اینکه کلا از شر این پیشنهادات خلاص شوید بر روی ذره بین کلیک نموده و وارد قسمت جست و جو شوید. در قسمت نوار جست و جو بر روی Search کلیک کرده با این کار بازدید ها و جستجو های شما دیده خواهند شد و شما می توانید بر روی آنهایی را که دیگر نمی خواهید ببینید کلیک کرده و گزینه Hide را انتخاب کرده تا این پیشنهاد به طور دائم حذف شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کلکسیونی از فیلتر های مورد علاقه در اینستاگرام

یکی از ترفندهای اینستاگرام داشتن کلکسیونی از فیلتر های مورد علاقه است. در اینستاگرام فیلتر هایی برای ویرایش عکس وجود دارد که برخی از آنها برای ما جذاب تر از بقیه هستند. می توان در اینستا فیلتر های مورد علاقه را در اول لیست قرار داد تا بهتر و سریع تر به آن دسترسی پیدا کرد. همچنین باقی فیلتر های اضافه را حذف نمود. برای اینکار در ابتدا در زمان پست ویدئو و یا عکس وارد قسمت فیلتر ها شوید. در قسمت آخر لیست فیلتر ها گزینه Manage را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه سه خط موازی که در سمت چپ فیلتر ها قرار گرفته تزتیب قرار گرفتن فیلتر ها را عوض کنید. همچنین در سمت راست هر فیلتر گزینه ای قرار دارد که با علامت گذاری آن می توان فیلتر های مورد علاقه را به لیست اضافه کرد و یا با برداشتن علامت فیلتر مورد نظر را از لیست اصلی حذف کرد. البته این فیلتر ها کاملا حذف نشده و در صورت نیاز مجددا می توان آنها را به لیست اضافه کرد. در نهایت با انتخاب گزینه Done تغییرات انجام شده را ذخیره نمایید.

قابلیت های اینستاگرام

اطلاع از ارسال پست کاربران مورد علاقه

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام اطلاع از پست کاربران مورد علاقه است. برای اینکه اطمینان داشته باشید که هیچ یک از پست های کاربر مورد علاقه خود را از دست نمی دهید باید به ترتیب زیر عمل کنید:

در ابتدا به پروفایل شخص مورد نظر خود بروید بعد گزینه سه نقطه در سمت راست قسمت بالا انتخاب نمایید. در ادامه مورد Turn on Post Notifications را انتخاب نموده تا در صورت اینکه شخص مورد نظر پستی را به اشتراک گذاشت به شما اطلاع داده شود. حال اگر دیگر نخواستید اطلاعیه ای برای شما صادر شود مراحل را مجددا تکرار کرده و اینبار گزینه Turn off Post Notifications را انتخاب نمایید.

دیدن فعالیت اشخاصی که دنبال می نمایید

از دیگر ترفندهای اینستاگرام دیدن فعالیت کاربرانی است که دنبال می کنید. اگر می خواهید بدانید کاربرانی که دنبال می کنید چه کارهایی در اینستاگرام می کنند مراحل زیر را انجام دهید.

در صفحه اصلی حساب کاربری خود روی شکل قلب کلیک کنید. حال از قسمت بالای صفحه Following را انتخاب نموده و فعالیت بقیه را ببینید.

آشنایی با چند ترفند اینستاگرام

استفاده از چند حساب کاربری به صورت همزمان

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام داشتن همزمان چند حساب کاربری است. هر شخص بنا به دلایلی ممکن است نیاز به بیش از یک حساب کاربری داشته باشد. حال اگر از جابه جا شدن بین حساب ها و خارج و وارد شدن به آنها کلافه شده اید اینستاگرام ترفندی در اختیارتان قرار می دهد که با استفاده از آن می توان چندین حساب کاربری با هم داشت و نیاز به خارج شدن و ورود به حساب دیگر نیست. برای بکار گیری این ترفند به روش زیر عمل می کنیم:

در ابتدا روی گزینه شخص در قسمت پایین صفحه اصلی کلیک کرده و به پروفایل خود وارد بشوید. بعد بر روی سه نقطه کلیک کرده و به Options بروید. در این قسمت در انتهای صفحه گزینه Add Account را انتخاب نمایید. در این قسمت نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری دوم خود را وارد نمایید. با ورود به حساب جدید عکس پروفایل خود را در گوشه سمت چپ خواهید دید. حال با کلیک بر روی آن و کمی صبر به حساب قبلی خود بر می گردید. برای اینکه حساب دیگری اضافه کنید مراحل گفته شده را مجددا تکرار کنید.

معرفی ترفندهای اینستاگرام

اشتراک مطالب اینستاگرام در پینترست

شبکه اجتماعی پینترست هم مثل اینستاگرام محبوب است. ولی اینستاگرام از پینترست در جهت اشتراک گذاری مطالب پشتیبانی نمی کند. ولی با بکار گیری ترفندهای زیر می توان این عمل را انجام داد.

در ابتدا پستی را که می خواهد اشتراک گذاری نمایید انتخاب کنید بعد روی گزینه سه نقطه در بالای پست کلیک نمایید بعد گزینه Copy Share URL را انتخاب کرده تا مطلب در کلیپ بورد شما ذخیره گردد. حال پینترست را باز نموده و با زدن بر روی آدمک وارد پروفایل خود بشوید بعد آیکون بعلاوه در قسمت سمت راست بالا را انتخاب نمایید تا یک پین جدید بوجود آورید. بعد منوی Add a board or Pin ظاهر می شود حال بر روی گزینه Copied link کلیک نمایید. به این صورت پینترست به طور خودکار مطالبی که در کلیپ بورد کپی کرده اید باز می کند. حال می توانید عکس مد نظر خود را که پین نموده اید انتخاب کرده و مثل یک پست عادی اشتراک گذاری کنید.

معرفی چند ترفند در اینستاگرام

عمل پاک کردن کامنت در اینستاگرام

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام این است که می توان کامنت های خود و یا دیگران را که در زیر پست های شما گذاشته شده را پاک کرد. برای انجام اینکار به روش زیر عمل می کنیم:

در ابتدا روی آیکون کامنت مورد نظر زیر عکس کلیک کرده و بعد کامنتی را که در نظر دارید پاک شود به قسمت سمت چپ صفحه بکشید در این حال گزینه پاک کردن به شکل سطل زباله و گزینه پاسخ به کامنت به شکل فلش دیده می شود. برای پاک کردن بر روی سطل آشغال کلیک کرده و کامنت را دوباره به سمت چپ بکشید تا حذف شود. اگر می خواهید کامنت های دیگران را نیز پاک کنید به همین روش عمل نمایید.

فیلتر کامنت ها طبق کلید واژه ها

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام فیلتر کردن کامنت ها است. ممکن است هر فردی در راستای کاری که انجام می دهد مخالفانی داشته باشد و کامنت های غیر مرتبط و ناپسندی دریافت نماید. حال اگر می خواهید کامنت های نامرتبط و ناپسند را دریافت نکنید می توانید از فیلتر هایی برای اینکار استفاده نمایید حتی می توانید کاری کنید که ارسال کامنت در پست های شما غیر فعال شود. برای انجام اینکار به روش زیر عمل می کنیم:

در ابتدا وارد پروفایل خود شوید. روی گزینه سه نقطه کلیک کرده و وارد آپشن ها شوید. گزینه Comments را از آپشن انتخاب نمایید. حال گزینه Hide Inappropriate Comments را فعال نمایید. با انجام اینکار کامنت هایی که حاوی کلمات نامناسب باشند به طور خودکار حذف خواهند شد. همچنین می توانید کلمات بیشتری را در قسمت Custom Keywords وارد نمایید.

بررسی قابلیت های اینستاگرام

غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام

از دیگر ترفندهای اینستاگرام غیر فعال کردن کامنت در اینستاگرام است. برای انجام این ترفند در ابتدا پستی را در اینستاگرام اشتراک گذاری کنید. در حال اشتراک گذاری وقتی که به گزینه های اضافه کردن کپشن و لوکیشن رفتید بر روی قسمت تنظیمات پیشرفته Advanced Setting کلیک کرده و Turn off Commenting را انتخاب کنید. این گزینه را هر زمان که بخواهید می توانید فعال یا غیر فعال کنید.

امکان ذخیره پست در پروفایل اینستاگرام

یکی از ترفندهای اینستاگرام امکان ذخیره پست در پروفایل اینستاگرام است. برای ذخیره پست های مورد علاقه خود در اینستاگرام شاید اولین راه حل گرفتن اسکرین شات باشد. اما اینستاگرام ترفندی برای انجام اینکار در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید پست های مورد علاقه خود را بصورت یکجا در دسترس داشته باشید. برای اینکار به روش زیر عمل کنید:

در ابتدا پستی که می خواهید ذخیره نمایید را انتخاب نمایید. روی آیکون بوکمارک در سمت راست پایین تصویر کلیک کنید. به همین راحتی پست مورد نظر ذخیره می شود. حال برای دیدن پست های ذخیره شده به پروفایل خود رفته و به آیکون بوکمارک مراجعه نمایید و عکس های ذخیره شده را ببینید.

آشنایی با ترفندهای اینستاگرام

بزرگ نمایی برای مشاهده جزئیات

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام مشاهده جزئیات تصاویر است. برای استفاده کردن از این ترفند اینستاگرام به روش زیر عمل کنید:

پستی را که می خواهید جزئیات بیشتری از آن را ببینید انتخاب کرده و دو انگشت خود را بر روی عکس قرار داده و به بیرون بکشید با اینکار می توانید از جزئیات عکس دیدن کنید.

مخفی کردن عکس هایی که در آن تگ شده اید

ممکن است از طریق دوستان و یا صفحات تجاری بر روی عکس هایی تگ شوید ولی تمایلی به آن نداشته باشید به کمک این ترفندهای اینستاگرام می توان تگ خود را از روی پست حذف کنید.

در ابتدا روی گزینه آدمک کلیک کرده و به پروفایل خود بروید. حال روی آدمک درون کادر زیر بیوگرافی کلیک کنید. بعد تصویر مد نظر خود را باز کرده و روی گزینه سه نقطه گوشه سمت راست بالای پست کلیک نموده و تصاویری که می خواهید در پروفایلتان دیده نشود را انتخاب کرده و گزینه Hide Photos را انتخاب نمایید.

بررسی ترفندهای اینستاگرام

پنهان کردن استوری از افراد خاص

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام پنهان کردن استوری است. ممکن است بخواهید استوری خود را از افراد خاصی پنهان نمایید برای این منظور به روش زیر عمل می کنیم:

ابتدا وارد پروفایل خود شده و گزینه آپشن را انتخاب نمایید بعد در آپشن وارد Story Settings شده و بعد Hide My Story From را انتخاب کرده بعد اشخاصی که نمی خواهید استوریتان را ببینند در این لیست وارد کرده و Done را انتخاب نمایید.

ارسال عکس یکبار مصرف

در اینستاگرام  می توان برای دیگران عکس یا ویدئو یکبار مصرف ارسال کرد. یعنی عکس یا ویدئو بعد از دیده شدن پاک می شود. برای انجام این ترفندهای اینستاگرام بر روی هواپیمای کاغذی در Homepage کلیک کرده و وارد قسمت پیام ها شوید. بعد بر روی دوربین پایین صفحه کلیک نموده و عکس بگیرید بعد با زدن گزینه next در قسمت پایین سمت چپ کلیک کرده و شخص مد نظر را انتخاب نمایید بعد با انتخاب گزینه send عکس ارسال می شود. همچنین با انتخاب new group  می توان پیام را به صورت گروهی ارسال کرد.

بررسی چند ترفند اینستاگرام

اضافه کردن لینک در بیوگرافی

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام اضافه کردن لینک در بیوگرافی است. لینک مورد نظر را می توان در قالب URL در بیوگرافی قرار داد. برای انجام اینکار به روش زیر عمل می کنیم:

با زدن روی آدمک به پروفایل خود رفته و بعد Edit Profile را انتخاب نمایید. بعد لینک مورد نظر را که می خواهید اشتراک گذاری نمایید وارد کرده و در نهایت گزینه Done را بزنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره گردد.

نوشتن بیوگرافی در چند خط مجزا

همانطور که می دانیم در اینستاگرام برای نوشتن بیوگرافی محدودیت وجود دارد. ولی با بکار بستن ترفندهای زیر در اینستاگرام می توانید به هر اندازه که می خواهید بیوگرافی داشته باشید.

در آغاز برنامه Note را باز نمایید. متن خود را به هر اندازه که می خواهید در بیوگرافی نمایش داده شود یادداشت نمایید. متن نوشته شده را کپی کرده بعد اینستاگرام را باز نمایید و به پروفایل خود بروید. در پروفایل روی گزینه Edit Profile کلیک کرده و متن کپی شده را در بیوگرافی پیس نمایید. و در آخر گزینه Done را بزنید.

همراه با عملکردهای اینستاگرام

خصوصی کردن اکانت اینستاگرام

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام خصوصی نگه داشتن اکانت اینستاگرام است. با این کار فقط افراد خاصی که شما می خواهید می توانند به اکانت شما دسترسی داشته باشند . برای انجام اینکار وارد پروفایل خود شده و به گزینه تنظیمات بروید بعد گزینه Private Account را فعال کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *