دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۶ راز طلایی برای شادابی پوست صورت و جوانی آن

  • پرستو محمدی
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

شادابی و جوانی پوست تنها با لوازم آرایشی و بهداشتی تضمین شده نیست بلکه نیاز به مراقبت هایی دارد که در این مقاله ۶ نکته ی طلایی برای شادابی پوست صورت آورده شده است.

معمولا همه زیبایی و شادابی چهره را در استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی می بینند و هرگاه صحبت از زیبایی می شود به دنبال مارک های مختلف لوازم آرایش می گردند اما شادابی پوست را باید با رعایت چندین نکته حفظ کرد. در این مقاله راز های طلایی برای شادابی پوست آورده شده است امیدواریم با استفاده از این روش های ساده اما کلیدی سلامت و شادابی پوستتان را تامین کنید.

۶ نکته طلایی برای شادابی پوست صورت و جوانی :

شادابی پوست صورت

استفاده از بخور صورت :

بخور دادن پوست منافذ پوست را باز می کند در نتیجه داروها و کرم های درمانی و ماسک ها بهتر به پوست نفوذ می کنند و تاثیر بهتری دارند. بخور دادن سلول های پوست را تا حدی تحریک می کند در نتیجه لایه برداری راحت تر انجام می شود و باعث شادابی پوست می شود. همچنین باعث تخلیه ی جوش های چرکی و جوش های سر سیاه پوست می شود.

چربی مناسب:

پوست باید چربی مناسبی داشته باشد در صورت زیاد بودن چربی پوست، پوست جوش میزند و در صورتی که فاقد چربی باشد باعث خشکی پوست و چروکیدگی زود رس پوست می شود. اگر بعد از استحمام و استفاده از شامپو و صابون پوستان قرمز و حساس شد بدانید چربی پوستتان تنظیم نیست.

لایه برداری پوست :

در صورتی که هر چند وقت یکبار لایه ی مرده سطح پوستتان را بردارید به رشد سلول های جدید در سطح پوست خود کمک بزرگی کرده اید و بدین ترتیب باعث رفع جوش ها می شود و از لک های جوش های قدیمی خبری نیست و پوستی شفاف و شاداب خواهید داشت. لایه برداری با اسکراب ها و ماسک های خاصی انجام می شود. شستن صورت با آرد جو دوسر نیز به لایه برداری کمک می کند زیرا ذرات زبر آرد باعث جدا شدن سلول های مرده می شوند.

خواب آرام :

تنها همین که ساعت خوابتان بیشتر از ۷ ساعت باشد کافی نیست خواب در صورتی برای پوست تاثیر مثبت دارد که خوابی آرام و بدون استرس باشد. استرس چه در هنگام خواب و چه در بیداری طراوت پوست صورت را می گیرد و باعث میشود چهره خسته بنظر برسد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رفع خشکی پوست با انوع ماسک ها :

برای شادابی پوست چهره باید از خشکی پوست فرار کرد بهترین راه برای خشکی پوست استفاده از لوسیون های آب رسان و ماسک هایی ست که رطوبت سطح پوست را تامین می کنند. خشکی پوست باعث شکنندگی و در نتیجه چروک شدن پوست می شود و جوانی و شادابی را از چهره می گیرد.

ماساژ پوست:

شادابی پوست

ماساژ دادن پوست صورت باعث می شود که گردش خون در صورت بیشتر شود این کار را می توانید در حمام بعد از شستشو صورت با آب ولرم انجام دهید گردش خون اکسیژن رسانی به بافت ها را بیشتر می کند باعث شادابی پوست صورت می شود .

امیدواریم راه های شادابی پوست برایتان مفید و موثر باشد برای مشاهده ی سایر مقالات و آموزش طرز تهیه ماسک های متفاوت خانگی برای شادابی و جوانی پوست صورتتان به بخش سلامت پوست مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *