دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی کازان روسیه و جاهای گردشگری این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸
  • ۰

کازان یکی از شهرهای دیدنی روسیه است این شهر پایتخت این کشور است و دارای جاذبه های توریستی مختلفی است جاذبه ها و مکان های دیدنی کازان ویژه افرادی است که به ورزش علاقه دارند زیرا بسیاری از مسابقات مشهور فوتبالی در این شهر برگزار می شود و هوادارن زیادی دارد.

در شهر کازان هر ساله مسابقات فوتبالی مختلفی برگزار می شود این شهر مقصد بسیاری از گردشگران است در گذشته از این شهر با نام قازان یاد می شود این شهر مهم و تاریخی در روسیه پایتخت این کشور است. یکی از مهم ترین تیم های فوتبال که طرفداران زیادی نیز دارد در این شهر حمایت می شود و از این رو به عنوان پایتخت ورزشی روسیه نیز شناخته می شود در سال ۲۰۱۳ این شهر میزبان مهم ترین مسابقات المپیاد تابستانی بوده است که این تنها افتخارآفرینی این شهر نیست. به علاوه وجود جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی کازان هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می شود این شهر دارای جاذبه های تاریخی نیز می باشد که از جمله جاذبه های آن می توان به موزه هرمیتاژ اشاره کرد این موزه دارای بنای بسیار باشکوهی است و متعلق به قرن ۱۹ است بخش های مختلف این موزه شامل سالن سخنرانی و سالن کامپیوتر است که از آن بازدید خواهید کرد.

مکان های دیدنی کازان روسیه:

دیدنی های روسیه بسیار جذاب و تماشایی هستند زیرا سفر به روسیه یا گرجستان برای هر فردی جذابیت دارد از جمله دیدنی های کشور روسیه می توان به شهر پر جاذبه کازان اشاره کرد این شهر دارای جاذبه های تاریخی است کرملین که یکی از شناخته شده ترین جاذبه های این شهر است در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است جالب است بدانید بخش هایی از قلعه تاتارها در این منطقه قرار گرفته است.

 

مسجد کول شریف کازان:

این مسجد از جمله مهم ترین جاذبه های شهر است و یک نماد برجسته از معماری این منطقه است این مسجد یکی از جاهای دیدنی کازان است که دارای جذابیت های زیادی است. نام گذاری این بر گرفته از اسم امامی است که در دفاع از این شهر به شهادت رسیده است در این موزه یکی از ماجراجویی های جالبی که می توانید به سراغ آن بروید داستان ظهور اسلام است که سیر آن را برای شما بیان می کند. وجود نسخه های خطی و لباس های قدیمی زنانه ای که در این موزه به چشم می خورد متعلق به این دوران است و می توانید از نزدیک آن را مشاهده کنید جالب است بدانید این مسجد در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کازان چه جاذبه هایی دارد

دریاچه کوئری کازان:

این دریاچه یکی از دریاچه های تماشایی برای گردشگران است و یکی از جاذبه های مهم و شناخته شده در شهر کازان است محبوبیت این دریاچه به خاطر امکانات تفریحی آن است گردشگران می توانند در آب های این دریاچه شنا کنند و از سفر خو نهایت لذت را ببرند. این دریاچه که یکی از مکان های دیدنی کازان است خاصیت شفابخشی برای افراد دارد.

جذابیت های کازان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دریاچه قابان کازان:

این دریاچه که از آن با نام دریاچه کابان نیز یاد می شود بزرگ ترین دریاچه ای است که در تاتارستان قرار دارد این دریاچه دیدنی توسط کانال بولاک که کانالی با اهمیت است به رودخانه کازانا وصل می شود. در سفری که به شهر دیدنی کازان دارید جتما به این دریاچه سفر کنید زیرا می توانید چشم اندازهای بسیار دیدنی و جذابی را در اطراف آن مشاهده کنید.

دریاچه کازان

برج اسپاسکایا کازان:

این برج از بناهای تاریخی مهم در کرملین است که به عنوان یکی دیگر از دیدنی های کازان از آن یاد می شود این بنای تاریخی ورودی اصلی مجموعه کرملین است و معمار بزرگی با نام پوستینک یاکلوف این بنا را طراحی کرده است. ساعتی که بر روی دیوارهای برج ساخته شده است متعلق به قرن ۱۸ است در حال حاضر این بنا مورد بازسازی قرار گرفته است.

بناهای تاریخی کازان

کلیسای سنت پیتر و پائول کازان:

این کلیسا دارای سبکی متفاوت از معماری است گنبدهای آبی رنگ که ترکیب از سفید در آن ها به کار رفته است این بنا را برجسته و متفاوت کرده است و آن را به یکی از جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی کازان تبدیل کرده است. این بنا در قرن ۱۸ ساخته شده است و محلی برای تجمع ارتدکسی ها بوده است این کلیسا به دلیل جذابیتی که در معماری خود دارد به کلیسای رنگارنگ نیز شناخته می شود.  تصاویر این کلیسا همچون تصاویر کلیساها در پاریس است که هر یک از معماری برجسته ای برخوردار می باشند.

صومعه کازان

خیابان بائومان کازان:

اگر دوست دارید کمی در خیابان های شهر قدم بزنید و در میان مردمان این شهر باشید به خیابان بائومان بروید خیلی از هتل های معروف شهر در این خیابان قرار گرفته اند از سویی وجود فروشگاه های برند و معتبر نیز بر شهرت آن افزوده اند. خیلی از جاذبه های تاریخی که می توانید رد این شهر ببینید در این خیابان وجود دارند و می توانید از نزدیک نظاره گر آن ها باشید.

خیابان کازان

صومعه رایفا کازان:

این صومعه یکی از مناطق زیبا و تماشایی است که می توانید در کازان از آن دیدن کنید این بنای تاریخی متعلق به تاتارستان است و یکی دیگر از کلیساهایی است که متعلق به ارتدکسی ها است و از مکان های گردشگری کازان به شمار می آید. دیوارهای سنگی و گران قیمتی که به رنگ سفید هستند این صومعه را به نما آورده در بالای گنبدهای این صومعه نیز صلیب های طلایی رنگ دیده می شود که شکوه خاصی به آن داده اند.

کلیسای کازان

پل هزاره کازان:

یکی از مکان های دیدنی شهر کازان روسیه که بسیار مدرن و زیبا است این پل است که به پل کابلی نیز شهرت دارد و از بزرگ ترین پل های کابلی در دنیا است ساخته این پل بر روی رودخانه کازانکا انجام گرفته است و دلیل اهمیت آن به خاصر اتصال دو خیابان اصلی به یکدیگر است.

آشنایی با مکان های دیدنی کازان

کاخ کشاورزان کازان:

این کاخ یک کاخ رویایی است که این امکان برای گردشگران وجود دارد تا در باغ جلوی آن قدم بزنند چشم اندازهای این باغ بسیار خیره کننده است یکی دیگر از جذابیت ای این کاخ برای گردشگران وجود مجسمه درختی است که بیست متر ارتفاع دارد و یکی دیگر از مکان های توریستی کازان است. این درخت سمبل رفاه در میان ملت است و در حال حاضر این کاخ ساختمان وزارت کشاورزی کازان است.

جاذبه های کازان

دیدنی های کازان بسیار متنوع هستند این شهر دارای جاذبه های تاریخی بسیار متعددی است و از جمله دیگر مکان های دیدنی کازان نیز می توان به موزه ملی، رودخانه کزانکا و … اشاره کرد. همچنین اگر از علاقه مندان به جاذبه های مسکو هستید می توانید در لینک مقابل با معروف ترین مکان های دیدنی مسکو آشنا شوید که یکی از جاذبه های روسیه است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *