دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی پژو پارس اتوماتیک خودرویی ساده اما محبوب در بازار ایران

  • رسول پنق
  • ۹ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

پژو پار محصول شرکت ایران خودرو است که از سال ۱۳۷۹ اقدام به تولید آن شده است و از سال ۱۳۹۰ نمونه اتومات آن نیز به بازار عرضه شد. این خودرو یکی از پرفروش ترین خودرو در ایران محسوب می شود که پس از گذشت چندین سال نیز بسیار محبوب است. در ادامه با بررسی پژو پارس اتوماتیک با ما همراه باشید.

پژو پارس اتوماتیک یکی از انواع مدل خودروی پژو پارس ساخت کارخانه ایران خودرو است که با برند پژو است که از سال ۱۳۹۰ به بازار عرضه شده است. پژو پارس اتوماتیک را می توان حداکثر تلاش شرکت ایران خودرو برای ساخت یک پژوی کاملا ایرانی دانست. این خودرو طراحی ساده و بی آلایش را داراست. در ساخت و طراحی کابین این خودرو از پلاستیک خشک استفاده شده است که کیفیت چندان خوبی ندارد. در ادامه با بررسی پژو پارس اتوماتیک با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری پژو پارس اتوماتیک

در بررسی پژو پارس اتوماتیک مشخص شد که این خودرو با طول ۴۴۹۸ میلیمتر، عرض ۱۷۰۴ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۱۰ میلیمتر و همچنین وزنی در حدود ۱۲۱۴ کیلوگرم به بازار عرضه می شود. پژو پارس اتوماتیک با عرض ۱۷۰۴ میلیمتری که دارد خودرویی عریض محسوب مییشود. این خودرو در طراحی نمای ظاهری کلا از طراحی ساده ای بهره برده است.

پژو پارس اتوماتیک و خصوصیات ظاهری آن

در بخش جلویی پژو پارس اتوماتیک از چراغ هایی کشیده استفاده شده است تا بتوانند فضای خالی بین دوچراغ جلویی را تا حدی کاهش دهند و ورودی هوای موتور زیاد بزرگ و عریض دیده نشود. در بین این چراغ های عریض یک دریچه ی خطی برای ورودی هوا گذاشته شده است که در وسط آن نیز لوگوی پژو درج شده است. همچنین چراغ های مه شکن بر روی سپر این خودرو و در کناره های سپر قرار گرفته است. سپر پژو پارس اتوماتیک نیز به صورت دورنگ طراحی شده است که تا حدودی سادگی طراحی این خودرو را کم کرده است.

پژو پارس اتومات و طراحی نمای پشتی

در نمای کناری تنها جذابیتی که پژو پارس اتوماتیک دارد رینگ های آلومینیومی ۱۵ اینچی و چراغ راهنمای گذاشته شده در آینه های جانبی این خودرو است. همچنین به دلیل اینکه از سادگی طراحی نمای کناری نیز بکاهند بر روی در های آن یک زه پلاستیکی قرار داده اند که از انتهای لاستیک عقب تا انتهای لاستیک جلو کشیده شده است. در بررسی پژو پارس اتوماتیک از نمای پشتی شاهد چراغ های تقریبا مستطیلی شکل هستیم که ظاهر این قسمت را کمی بد جلوه میکند. در این قسمت نیز کلا از طراحی ظاهری ساده ای برخوردار است.

بررسی نمای داخلی پژو پارس اتوماتیک

در طراحی داخلی پژو پارس اتوماتیک از جزئیات بیشتری نسبت به طراحی نمای ظاهری آن استفاده شده است. البته این تغییرات تا سال ۱۳۹۳ انجام نشده بود بعداز سال ۱۳۹۳ با توجه به تغییراتی که بر روی طراحی این خودرو انجام شد، این خودرو را بسیار جذاب تر و به حالت اسپرت نزدیک کرده است. از امکاناتی که در طراحی نمای داخلی این خودرو استفاده شده است می توان به این موارد اشاره کرد. سیستم موبایل هندزفری که این سیستم این ویژگی را به شما می دهد که می توانید در هنگام رانندگی گوشی خود را با استفاده از دکمه هایی که بر روی فرمان قرار گرفته اند، پاسخ دهید این سیستم با استفاده از بلوتوث به گوشی شما وصل خواهد شد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بررسی پژو پارس اتوماتیک و طراحی کابین این خودرو

در وسط داشبورد پژو پارس اتوماتیک یک سیستم صوتی قرار دارد که می توانید این سیستم صوتی را با استفاده از دکمه هایی که بر روی فرمان قرار گرفته اند کنترل کنید. همچنین بر روی داشبورد یک دماسنج قرار گرفته است که امکان نشان دادن دمای داخل و خارج اتاق را دارا می باشد. حجم فضای صندوق عقب این خودرو در حدود ۴۷۰ لیتر است که قابلیت دسترسی به آن از داخل صندوق نیز میسر است. مواد بکار رفته در داشبورد کیفیت چندانی ندارد و خشک و شکننده بنظر می‌رسد. این مورد باعث به سر و صدا افتادن داشبورد می‌شود. از مزایای دیگر طراحی این خودرو می‌توان بکارگیری چوب در طراحی بخش هایی از داشبورد اشاره کرد که به راننده و سرنشینان حس خوبی القاء می‌کند و زیبایی داخل خودرو را دو چندان نموده است.

بررسی بخش فنی پژو پارس اتوماتیک

در بررسی فنی پژو پار اتوماتیک مشخص شد که موتور این خودرو از نوع TU5 4 سیلندر ۱۶ سوپاپه با ظرفیت ۱۵۸۷ سی سی است که نیروی خود را از طریق جعبه دنده اتوماتیک به خودرو انتقال میدهد. حداکثر نیرویی که این موتور می تواند تولید کند ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۴۲ نیوتو متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مشخصات فنی پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس اتوماتیک با موتور نصب شده بر روی خود می تواند حداکثر با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. همچنین شتاب این خودرو ۱۸ ثانیه در بازه ی صفر تا صد کیلومتر است. این خودرو از استاندارد آلایندگی Euro4 بهره می برد. مصرف سوخت این خودرو نیز حدود ۸ لیتر در هر ضد کیلومتر است.

بررسی پژو پارس اتوماتیک از لحاظ ایمنی

پژو پارس اتوماتیک از لحاظ ایمنی که توسط موسسه ایمنی EuroNCAP بررسی شده است امتیاز سه ستاره ایمنی از ۵ ستاره ایمنی را دریافت کرده است که امتیاز نسبتا پایینی محسوب می شود. یکی از مهمتزین عوامل دریافت امتیاز پایین این خودرو در ایمنی را می توان ضعیف بودن بدنه این خودرو مخصوصا در بخش بالایی آن است. یکی دیگر از ضعف عای این خودرو در بخش ایمنی آمدن فرمان و پدال ها به سمت سرنشینان است که می تواند آسیب جدی را به سرنشینان وارد کند. البته نا گفته نماند که در بررسی پژو پارس اتوماتیک مشخص شد که این خودرو از سیستم هندلینگ خوبی برخوردار است که احتمال واژگونی این خودرو را بسیار کم میکند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *