دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رفع جوش های زیر پوستی با چند روش طبیعی و کارساز در منزل

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸
  • ۰

جوش یکی از مشکلات شایع پوستی می باشد که بسیاری از افراد را به خود گرفتار می کند و یکی از انواع آن جوش های زیر پوستی می باشد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و با کمک روش های طبیعی و ساده می توانید از شر آن ها خلاص شوید.

داشتن پوستی زیبا و صاف نقش مهمی در زیبایی دارد و زمانی که مشکلاتی از قبیل جوش در آن به وجود می آید زیبایی را به هم میزند، گاهی بر روی پوست جوش های زیر پوستی ظاهر می شود که بسیار آزار دهنده می باشند و با کمک روش های ساده خیلی سریع می توانید از شر این جوش ها خلاص شوید.خلاص شدن از شر جوش های زیر پوستی با روش های طبیعی

جوش های زیر پوستی که به آن کومدون نیز گفته می شود معمولا از بسته شدن دهانه خروجی غدد چربی ساز پوست ایجاد می شود و زمانی که ترشحات چربی قادر به خارج شدن از دهانه مسدود شده غدد چربی ساز نیستند داخل این غدد مثل بادکنک تجمع می یابند و در اثر این تجمع چربی در زیر پوست، جوش های زیر پوستی بر روی پوست ظاهر می شوند.

روش های رفع جوش های زیر پوستی

به منظور از بین بردن جوش های زیر پوستی روش های ساده و راحتی وجود دارند که در ادامه شما عزیزان را با این روش ها  آشنا خواهیم کرد.

۱. روغن درخت چای

به منظور درمان جوش زیر پوستی استفاده از روغن درخت چای گزینه بسیار مناسبی است بنابراین یک دهم روغن درخت چای را با نه دهم آب مخلوط کرده سپس با کمک پنبه آن را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و پس از زمان ده دقیقه ِآن را با آب گرم بشویید سپس از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید، برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش سه بار در روز استفاده کنید.

روش های درمان جوش های زیر پوستی

نکنه : در صورتی که دارای پوستی حساس هستید می توانید آلوئه ورا را جایگزین آب کنید.

۲. عسل

استفاده از عسل در رفع این جوش ها بسیار موثر است از این رو یک تکه پنبه را به عسل آغشته نمایید سپس بر روی جوش ها بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند سپس با آب ولرم صورت تان را بشویید، از این روش سه بار در روز استفاده کنید همچنین می توانید به عسل یک قاشق غذا خوری سیب له شده نیز اضافه کنید و از این ترکیب روزی یک بار استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رفع جوش های زیر پوستی با روش های طبیعی

۳. آب لیمو

آب یک یا دو عدد لیمو را گرفته سپس با کمک یک پد آن را بر روی نواحی آسیب دیده بمالید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بماند سپس پوست تان را بشویید، استفاده از این روش دو یا سه بار در روز تاثیر فوق العاده ای در رفع جوش های زیر پوستی دارد همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری گلاب را نیز به آب لیمو اضافه کنید و با استفاده از پنبه آن بر روی جوش ها اعمال کنید و پس از زمان نیم ساعت با آب ولرم پوست تان را بشویید این روش را دو بار در روز انجام دهید.

رفع جوش های زیر پوستی با راهکارهای طبیعی

۴. سرکه سیب

برای درمان جوش های زیر پوستی یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید سپس بر روی مجل آسیب دیده بمالید و پس از زمان کوتاهی آن را پاک کنید در زمان استفاده از این روش فقط دقت داشته باشید که سرکه برای مدت طولانی بر روی پوست نماند زیرا دارای خاصیت اسیدی است و ممکن است سبب سوختن پوست شود از این روش به تعداد دفعات کم در طول روز استفاده کنید همچنین می توانید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و پیش از هر وعده غذایی آن را بنوشید، استفاده از این روش به بهبود گردش خون کمک کرده و در نتیجه از به وجود آمدن جوش های زیر پوستی جلوگیری می کند.

روش های برطرف کردن جوش های زیر پوستی

۵. شیر

از دیگر روش های موثر که به از بین بردن و رفع جوش های زیر پوستی کمک می کند استفاده از شیر می باشد بنابراین با کمک یک پنبه شیر را بر روی جوش های زیر پوستی اعمال کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند سپس با آب ولرم پوست تان را بشویید این روش را سه بار در روز انجام دهید.

۶. خمیر دندان

می توانید قبل از رفتن به رختخواب کمی از خمیر دندان سفید کننده را بر روی نواحی آسیب دیده بمالید سپس صبح روز بعد صورت تان را با آب ولرم بشوید، از ماسک خمیر دندان تا زمان رفع شدن جوش های زیر پوستی استفاده کنید.

روش های رفع جوش های زیر پوستی

نکته : در صورتی که تمایل دارید از این روش در طول روز استفاده کنید به خاطر داشته باشید که باید حداقل یک تا دو ساعت بر روی پوست بماند.

۷. آلوئه ورا

با کمک آلوئه ورا می توانید از شر جوش های زیر پوستی خلاص شوید بنابراین ژل آلوئه ورا به مدت بیست دقیقه بر روی صورت تان قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید این کار را دو بار در روز تکرار نمایید تا تاثیرات شگفت انگیز بر روی پوست تان مشاهده کنید، در صورت نداشتن گیاه آلوئه ورا در منزل می توانید از ژل های موجود در بازار استفاده کنید.

استفاده از روش های طبیعی جهت از بین بردن جوش های زیر پوستی

۸. سیاه دانه

مقداری روغن کنجد و پودر سیاه دانه را به شکل یک ماسک درست کرده سپس بر روی پوست بمالید و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه با آب ولرم بشویید در صورتی که از این روش ده تا پانزده روز استفاده کنید بر روی پوست تان تاثیرات شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

درمان جوش های زیر پوستی با چند روش ساده

۹. کمپرس گرم

از روش های موثر دیگر در از بین بردن  آکنه های زیر پوستی استفاده از کمپرس آب گرم می باشد بنابراین یک پارچه را به آب گرم آغشته کرده و به مدت چند دقیقه بر روی جوش ها قرار دهید این روش را سه یا چهار بار در روز تکرار کنید تا جوش ها کاملا درمان شوند، همچنین استفاده از کمپرس کردن با چای کیسه ای سیاه گرم نیز به کاهش التهاب کمک می کند.

چگونه جوش های زیر پوستی را از بین ببریم

۱۰. دارچین

دارچین دارای خواص ضد میکروبی می باشد همین خواص آن را به یک روش موثر جهت رفع جوش های زیر پوستی تبدیل کرده است، می توانید یک قاشق چای خوری عسل را با کمی دارچین مخلوط کرده سپس خمیر حاصل از آن را بر روی پوست تمیز قرار دهید اجازه دهید به مدت یک شب بماند و صبح روز بعد صورت تان را بشویید.

روش های درمان جوش های زیر پوستی

۱۱. نمک سولفات

یک قاشق چای خوری نمک سولفات را با نصف فنجان آب داغ مخلوط کرده و پس از خنک شده مایع آن را با کمک پنبه بر روی جوش ها قرار دهید و پس از خشک شدن با آب گرم پوست تان را بشویید استفاده از این روش دو یا سه بار در روز تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست دارد.

همچنین می توانید برای مشاهده روش های از بین بردن فوری جوش ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *