دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طریقه صحیح کندن ناخن مصنوعی و نکاتی که باید هنگام جدا کردن ناخن های مصنوعی رعایت کنید

  • سحر بهرامی
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸
  • ۰

راه های زیادی برای کندن ناخن مصنوعی وجود دارد که البته اگر به روش صحیح انجام نشود می تواند به بافت ناخن هایتان آسیب برساند،  از آنجایی که ناخن های مصنوعی با چسب های مخصوص به خود ناخن طبیعی چسبانده می شود امکان اینکه چسب به بافت ناخن نفوذ کند بسیار زیاد به همین ترتیب کندن آن از روی ناخن می تواند به شدت آسیب زننده باشد، به همین دلیل باید از روش های صحیح برای حذف آنها از روی ناخن استفاده کرد.

استفاده از ناخن مصنوعی یک از راه های زیبا سازی دست ها می باشد که یک روش کاملا موقتی است، که با چسب به روی سطح ناخن چسبیده می شود، اما در مواقعی جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن ها بسیار مشکل می شود که از این رو بسیاری از افراد در موقع جدا کردن آنها به ناخن های خود آسیب می زنند به همین دلیل ما در ادامه راهکار هایی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید بدون آسیب رساندن به بافت ناخن آنها را از روی ناخن هایتان بکنید. آموزش مرحله به مرحله کندن ناخن مصنوعی

نحوه صحیح کندن ناخن مصنوعی

معمولا هنگام جدا سازی ناخن مصنوعی فشار بیش از حدی به ناخن ها وارد می شود که ممکن است بعد از برداشتن یا جدا کردن ناخن ها سطح ناخن و اطراف آن بسیار دردناک و حساس شود از این رو استفاده از چسب های مناسب و استاندارد بسیار مهم می باشد، بسیاری از افراد برای چسباندن ناخن های مصنوعی شان از چسب های قوی بسیار قوی مانند چسب قطره ای استفاده می کنند که در نهایت به سخی از سطح ناخن جدا می شوند و اگر هم کنده شود قطعا باعث آسیب شدید به ناخن هایتان می شود. از این رو ما در این مطلب به شما چند راه ساده و کاربردی برای جدا کردن ناخن مصنوعی در اختیارتان قرار می دهیم.

استون

برای استفاده از این روش شما به مقداری استون و یا همان محلول لاک پاک کن نیاز دارید از این رو ابتدا باید دست هایتان را خوبی بشویید تا رطوبت و چربی آن به خوبی گرفته شود، برای اینکه از این روش نتیجه خوبی را دریافت کنید بهتر است ابتدا ناخن های مصنوعی خون را کاملا کوتاه کنید زیرا اینگونه مایع استون بهتر در لابه لای ناخن و نفوذ می کند و باعث می شود تا ناخن راحت تر کنده شود.

استفاده از روش های مناسب جهت کندن ناخن مصنوعی

بعد از کوتاه کردن ناخن مصنوعی خود سر آن را کاملا سوهان بکشید تا از ضخامت آن کم شود و راحت تر شکسته شود، بعد از آن مقداری استون را در یک استکان کوچک بریزید، و سپس ناخن هایتان را در آن قرار دهید، توجه داشته باشید قبل از قرار دادن ناخن هایتان در ظرف استون اطراف ناخن هایتان را با وازلین به خوبی چرب کنید تا استون به بافت پوستتان وارد نشود.

ناخن هایتان را درون ظرف به گونه ای قرار دهید تا استون به خوبی با ناخن هایتان برخورد داشته باشد، سعی کنید به مدت ۱۵ دقیقه ناخن هایتان در استون باقی بماند. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ناخن هایتان را از استون خارج کنید و یکی یکی امتحان کنید که آیا به راحتی قابل جدا هستند یا نه، اگر دیدی هنوز هم هم به سختی از روی ناخن ها جدا می شوند بگذارید تا مدت زمان بیشتری ناخن هایتان در استون باقی بماند.

کندن ناخن مصنوعی از روی ناخن طبیعی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سپس ناخن هایتان را از استون خارج کنید و و فورا دوباره دستان را درون یک ظرف آب بگذارید تا اثر استون نپرد، سپس می توانید به راحتی ناخن های مصنوعی را به راحتی جدا کنید و بقایای باقی مانده از چسب را با پد های لاک پاک کن از روی ناخنتان حذف کنید، چنانچه چسب های روی ناخن از خود مقاومت نشان داند بهتر است با سوهان کمی بر روی ناخن بکشید. قرار گرفتن ناخن ها در استون باعث خشکی شدید ناخن می شود از این رو ضروری است تا شما باید به تقویت ناخن های خود را بپردازید و آن را مدام چرب نمایید.

آب گرم

چنانچه ناخن های مصنوعی شما با چسب های ضعیف تری چسبانده شده باشد می توانید به تنهایی از آب گرم برای جدا کردن آنها استفاده کنید، در این روش هم مطابق روش قبل ابتدا دست هایتان را به خوبی بشویید و تا جای ممکن ـن را کوتاه کنید تا کندن آن راحت تر شود سپس درون یک ظرف مقداری آب گرم که رو به داغی می رود بریزید سپس برای چند دقیقه دست هایتان را در آب قرار دهید، بعد از خارج کردن دست هایتان از آب خواهید دید که ناخن هایتان از گوشه آزاد شده است و می توانید به راحتی آن را بکنید.

روش های صحیح جهت از جدا کردن ناخن مصنوعی

چنانچه گیری در کندن آن احساس کردید دوباره دست هایتان را درون آب قرار دهید تا بیشتر نرم شود، بعد از جدا شدن ناخن مصنوعی برای از بین بردن چسب های به جا مانده روی ناخن از سوهان استفاده کنید و در آخر هم از روغن هایی مانند نارگیل، زیتون برای چرب کردن ناخن هایتان استفاده کنید.

ترکیب آب گرم و استون

در این روش هم شما باید کاملا طبق روش بالا عمل کنید، اما در این روش شما باید آب گرم و استون را با یکدیگر ترکیب کنید، توجه داشته استون قابلیت اشتعال پذیری بالایی دارد پس از قرار دادن آن بر روی اجاق گاز و یا ماکرویو خودداری کنید.

در این روش هم عملیات گفته شده در بالا را انجام دهید، دست هایتان را بشویید، ناخن هایتان را کوتاه کنید، و اطراف انگشتتان را به خوبی چرب کنید، سپس آب گرم و استون را به اندازه مساوی درون یک ظرف بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه دست هایتان را از مخلوط بیرون بیاورید و ناخن ها را به آرامی جدا کنید.

بهترین روش جدا کردن ناخن های مصنوعی

نخ دندان

در این روش برای ریموو ناخن مصنوعی که ممکن است نتوانید به تنهایی انجامش دهید بهتر است از کسی کمک بگیرید در این روش تا جای ممکن ناخن مصنوعی خود را کوتاه نمایید و سپس از کسی بخواهید تا روبه روی شما بنشیند سپس نخ دندان را با دو دست خود بگیرد و آن را از زیر ناخن مصنوعی خود تا انتهای ناخن عبور دهد، در این روش نیاز به کمی فشار است، البته فشار وارده باید به اندازه ای باشد که به ناخنتان آسیبی نرسد.

پنبه و فویل آلومینیومی

استفاده از روش پنبه و آلومینیوم برای جدا کردن ناخن مصنوعی به دلیل تماس کم استون با پوست آسیب کمتری را هم در پی دارد، در این روش برای ریموو ناخن مصنوعی ابتدا کارهای لازم مانند شستن، کوتاه کردن و سوهان کشیدن و چرب کردن اطراف ناخن ها را انجام دهید سپس ۱۰ تکه پنبه کوچک و ۱۰ تکه فویل را آماده کنید و تمام آنها را یکی یکی به استون آغشته کنید و هر تکه پنبه را طوری روی ناخن هایتان قرار دهید به خوبی با ناخن در تماس باشد سپس یک تکه فویل کوچک را دور انگشت خود به خوبی بپیچید.

جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن

بگذارید به مدت نیم ساعت ناخن ها درون فویل باقی بماند، بعد از گذشت این مدت یکی یکی فویل ها را باز کرده و ناخن مصنوعی را از روی ناخن ها بردارید، چنانچه در هنگام کندن ناخن مصنوعی که هنوز هم سخت کنده می شود بگذارید کمی بیشتر ناخن هایتان درون فویل قرار داشته باشد.

 کندن ناخن مصنوعی

نکات مهم در هنگام جدا کردن ناخن مصنوعی:

  • از ناخن های مصنوعی به هیچ عنوان برای یک دوره طولانی استفاده نکنید، زیرا ناخن ها را به شدت خشک و شکننده می کند و همچنین احتمال ابتلا به عفونت های قارچی هم بیشتر می شود.
  • از فشار آوردن بر روی ناخن هنگام کندن ناخن مصنوعی خودداری کنید.
  • بعد از حذف ناخن حتما از مرطوب کننده ها برای ناخن های خود استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از اجسام تیز و برنده برای جداسازی ناخن مصنوعی استفاده نکنید.
  • از دیگر روش هایی که شما می توانید برای جدا کردن ناخن های مصنوعی استفاده کنید، ریموور های آماده می باشند که می توانند به راحتی چسب ناخن را در خود حل کنند و کندن ناخن را آسان تر کند.

امیدواریم توانسته باشید از راهکار های ارائه شده در جهت جدا کردن ناخن مصنوعی بهره کافی را برده باشید. در پایان بد نیست در لینک مقابل با عوارض کاشت ناخن نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *