دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی کشور فرانسه و نگاهی به تاریخ، فرهنگ و نقاط توریستی این کشور

  • سحر هودانلویی
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

کشور فرانسه از زیباترین کشورها در جنوب غربی اروپا می باشد که می توان گفت با داشتن مساحتی حدود ۶۴۳ کیلومتر مربع، بزرگترین کشور اروپای غربی و سومین کشور بزرگ در قاره اروپا می باشد. فرانسه با دارا بودن موقعیت مکانی مناسب دارای بهترین آب و هوا و بیشترین منطقه  سرسبز همچون دشت، کوهستان، ساحل، رشته کوه ها مرتفع است.

کشور فرانسه در جنوب غربی اروپا واقع شده است که به دلیل ۶ ضلعی بودن، لقب کشور ۶ ضلعی را به خود داده است. فرانسه از لحاظ میراث جهانی یونسکو لقب چهارم را برای خود برگزیده است که به همین منظور سالانه ۸۳ میلیون توریست به این کشور سفر می کنند.

جاذبه های گردشگری کشور فرانسه

کشور فرانسه دارای جاذبه های گردشگری متعدد است که سالانه بسیاری از گردشگران و افراد اهل سفر را به خود جذب می کند. این کشور با وجود فرهنگ های مختلف باب هر نوع سلیقه و فرد می باشد و قطعا هر نوع گردشگر پس از بازگشت از این کشور خاطره های جالب و شنیدنی بسیار برای گفتن دارد. اگر شما نیز با شنیدن فرانسه به یاد غذاهای خوشمزه با گارسون های اتو کشیده، همچنین فضاهای رمانتیک و لذت بخش می افتید؛ باید گفت که این فکر شما درست می باشد و کشور فرانسه غنی از این نوع فرهنگ ها می باشد. وجود بناهای تاریخی و آثار به جا مانده از گذشته این کشور نشان از فرهنگ قوی این کشور می باشد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

تاریخچه کشور فرانسه

بزرگترین رویداد تاریخی که در این کشور به وقوع پیوست انقلاب کبیر فرانسه می باشد که در سال ۱۷۸۹ میلادی عصری جدید را برای مردم آن زمان به ارمغان آورد. در آن زمان دونتون و روسپیر که از جمله افراد کبیر بودند، دست به کشتار افراد مخالف داخلی زدند و در آن زمان وحشت و ترور را در کشور آغاز کردند. بعد از مجادله های فراوان، مخالفان روسپیرو را منظور کاهش این بی ثباتی و عدم امنیت در کشور در سال ۱۷۹۴ اعدام کردند. بعد از این جنگ های داخلی در سال ۱۷۹۹ ناپلئون بناپارت اقدام به کودتا کرد و در سال ۱۸۰۴ خود را امپراطور اعلام کرد، بعد از ناپلئون و شکست آن در جنگ واترلو، لویی هجدهم در سال ۱۸۱۵ به سلطنت رسید.

آثار تاریخی کشور فرانسه

در آن زمان کنگره ای تشکیل شد که مرز فرانسه و آلمان را مشخص کرد و این کشور بعد از جنگ جهانی اول با وجود خسارت و ویرانی های بسیار مناطق آلزاس و و لورن را از  آلمان باز پس گرفت و  متعلق به خود کرد. در ژوئن ۱۹۴۰  میلادی با حمله نازی ها به فرانسه، مارشال پتن به نمایندگی فرانسه دشمنی خود را با آلمان اغاز کرد و در آن زمان حکومت دست نشانده هیتلر در فرانسه به روی کار آمد و ژنرال دوگل جمهوری تبعید فرانسه به لندن را تشکیل  داد که بعد از آزادی فرانسه  در سال ۱۹۴۴ به پاریس انتقال یافت. فرانسه  با تحمل یک سال مستعمره به تدریج استقلال را کسب و در سال ۱۹۶۱ با خارج شدن از مستعمره اصلی الجزایر به اوج استقلال خود رسید.

تاریخچه فرهنگی فرانسه

بعد از به پایان رسیدن قرون وسطا، فرانسه به یکی از کشورهای دارای نیروی برتر در اروپا تبدیل شد و در سده های ۱۹ – ۲۰ دارای مناطق تحت استعمار بسیار بود. کشور فرانسه در طول این سال ها به یکی از مهم ترین کشورهای پرورش هنرمندان، دانشمندان، اندیشمندان در زمینه های مختلف در آمد، تا جای که این کشور در سال های اخیر به بزرگترین مراکز پرورش و شکوفایی فرهنگ و هنر تبدیل شد. در سده های ۱۷ – ۱۸ جامعه علمی، فرهنگی و هنری سراسر اروپا به فرانسه پیوستند و عصر روشنفکری را آغاز کردند در آن زمان دستاورد های فکری و اجتماعی بسیار درخشان شد.

  •  آرون گروپس

موقعیت جغرافیایی این کشور

فرانسه با نام رسمی تر جمهوری فرانسه از کشورهای اروپای غربی می باشد که دارای قلمرو و مناطقی در آن جهت دریا ها می باشد. کشور فرانسه جز ۳ کشور دارای ساحل، دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس می باشد. فرانسه به دلیل شکل نقشه لقب ۶ ضلعی را به خود اختصاص داده  است و مساحت آن را می توان برابر با افغانستان بیان کرد.

جمعیت کشور فرانسه روز به روز رو در حال افزایش است و هم اکنون چیزی حدود ۶۷ میلیون نفر جمعیت را دارا می باشد. فرانسه دارای پایتختی به نام پاریس است که جز بزرگ ترین و اصلی ترین شهر های تجارتی این کشور به حساب می آید. در یک همه پرسی که در سال ۱۹۵۸ صورت گرفت، پایه این کشور بر مبنای دموکرات شکل گرفت به طوری که همه مردم حق تدوین قانون و رعایت حقوق شهروندی می باشند؛ این اتفاق در این کشور را می توان از اولین سند های تاریخی کشور فرانسه نام برد.

جشن های مرسوم در این کشور

  • آشنایی با پاریس:

پایتخت کشور فرانسه پاریس می باشد که از بزرگترین شهر های فرانسه به حساب می آید. این شهر در کنار رود سن قرار گرفته که همن علت باعث سرسبزی، زیبایی، گرانی محل سکونت شده است. امروزه پاریس از بزرگترین مراکز فرهنگی و اقتصادی جهان به شمار می رود.

معنای پرچم کشور فرانسه

پرچم این کشور تشکیل شده از سه رنگ آبی، سفید، قرمز است که هر یک از آن ها دارای نماد و معنای منحصر به خود می باشد. رنگ آبی درون پرچم به معنای ( احترام به شنل مارتین مقدس ) ، رنگ سفید به معنای ( ملی بودن این رنگ در کشور) ، و قرمز به معنای ( عدالت کارل کبیر ) می باشد. قرار گیری این رنگ ها در پرچم به صورت عمودی نشانه آزادی، برابری، برادری که از دیگر آرمان های فرانسه می باشد، است. در طول تاریخ به سختی می توان کشوری با پرچمی را یافت که در تاریخ ۲۰۰ ساله خود دچار تغییر و ممنوعیت شده باشد.

اطلاعات نقشه ای از این کشور

فرانسه از بزرگترین کشور های اروپای غربی است که در همسایگی؛ بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا، آندروا قرار گرفته است. کشور فرانسه دارای آب هوای معتدل و فصول ۴ گانه است. نیمی از خاک این کشور را مراتع و جنگل ها فرا گرفته است و رشته کوه پیرنه در بخش غربی، رشته کوه های آلپ، ژروا و وژ در بخش شرق و جنوب شرق قرار گرفته اند. رشته کوه آلپ از دیگر جاذبه های گردشگری در این کشور است که سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب می کند. در این کشور رودخانه ای به نام سن وجود دارد که از شمال تا جنوب این کشور کشیده شده است و از رشته کوه آلپ سرچشمه می گیرد.

دانشگا های برتر این کشور

اطلاعاتی درباره زبان و مذهب

۸۳ تا ۸۸ درصد جمعیت فرانسه را افراد مسیحی کاتولیگ، ۲ درصد مسیحی پروتست، ۵ تا ۱۰ درصد را مسلمان، ۱ درصد یهودی و ۴ درصد را افراد بی دین تشکیل داده اند. زبان رسمی در این کشور فرانسوی است که در مناطق مختلف لهجه های بسیار متعدد یافت می شود به طوری که، افراد واقع در جنوب شرقی به زبان برتن و باسک سخت می گویند. اغلب مردم فرانسوی در زبان انگلیسی نیز مهارت دارند تا در ارتباط با گردشگران و مسافرانی که هرساله به کشورشان می آید دچار مشکل نشوند.

فرانسه به دلیل موقعیت مکانی مناسب، از گذشته تا به امروز نژاد های بسیاری چون یونان، رم، اسپانیا را در خود جای داده است. نژاد مردم فرانسه ترکیبی از سلت ها، گل ها، ژرمن و فرانک ها می باشد.

شهر های اصلی کشور فرانسه

  1. پاریس
  2. بردو
  3. مارسی
  4. لیل
  5. لیون
  6. مونپلیه
  7. استراسبورگ
  8. نانت
  9. نانسی
  10. نیس
  11. تولوز
  12. گرونوبل

آشنایی با آدام و رسوم مردم فرانسه

آداب و رسوم رایج در فرانسه

  1. در حین سلام کردن؛ دست دادن و بوسیدن بسیار رایج است.
  2. آقایان را به طور مرسوم ( موسیو ) و خانم ها را ( مادام ) نام گذاری می کنند.
  3. در اولین رابطه هیچ گاه طرف مقابل را با اسم کوچک خطاب نمی کنند.
  4. در مهمانی ها معمولا غذا با تعارف میزبان شروع و زمان سرو آن طولانی می باشد.
  5. اغلب مردم با لباس رسمی در جمع حاظر می شوند، و اغلب در کلوپ ها، برخی رستوران ها و پارتی افراد لباس راحتی می پوشند.
  6. از سال ۲۰۰۷ میلادی قانون محدودیت استفاده از مواد دخانی در اماکن عمومی نیز وضع شد.
  • وضعیت فرهنگی:

کشور فرانسه در طول این سال ها یکی از مراکز رشد فرهنگی غربی بوده است و بسیاری از هنرمندان در این سرزمین رشد و پرورش یافته اند. این کشور دارای فرهنگ غنی است که در سال ۱۹۵۹ وزارت فرهنگ در آن به راه افتاد و از مهم ترین سایت های فرهنگی – دولتی برخوردار است.

آداب رسوم مردم این کشور

آشنایی با اقتصاد این کشور

  • پایه اقتصاد:

طبق آماری از بانک جهانی در سال ۲۰۱۴، کشور فرانسه با تولید ۲۵۷۲ تریلیارد محصول ناخالص داخلی، نهمین رتبه اقتصادی در دنیا و سومین قدرت اقتصادی اروپا را به خود اختصاص داده است. فرانسه از دیگر کشور هایی است که در زمینه صنعت بسیار پیشرفت کرده و در صنایع مهمی چون اتومبیل سازی، هواپیما سازی حرف اول را می زند. همچنین وجود شرکت های بین المللی در این کشور و سرمایه گذاری بر آن رتبه بالایی از اقتصاد را به خود داده است.

  • واحد پول:

واحد پول در این کشور از گذشته فرانک بود اما در سال ۲۰۰۲ بعد از تشکیل واحد پول در اروپا، فرانسه نیز واحد پول یورو را در کشور خود راه اندازی کرد.

معرفی جاذبه های گردشگری کشور فرانسه

  • برج ایفل:

این برج از بزرگ ترین و پر بازدید ترین بناهای شناخته شده در فرانسه است. برج ایفل به مناسب صدمین سالگرد پیروزی کشور فرانسه در پاریس و پایتخت آن ساخته شد.

آشنایی با نوع ارتباطات کشور فرانسه

  • موزه لوور:

این موزه جایگاه بالایی در نگه داری گنجینه های ارزشمند را دارد و یکی از بزرگ ترین و پر بازدید ترین موزه های هنری در جهان به حساب می آید. این موزه با نگه داری بیش از ۳۵ هزار اثر تاریخی از زیباترین موزه ها در جهان به حساب می آید.

  • طاق پیروزی:

ساخت این بنا در سال ۱۸۰۶ به دستور ناپلئون بناپارت شروع و ۱۵ سال بعد از مرگ او به پایان رسید. این بنای تاریخی در میدان شاردوگل قرار دارد که به ۱۱ خیابان منتهی می شود. هدف از ساخت و نگه داری این بنا در فرانسه یاد بود سربازان و افرادی است که در طول انقلاب فرانسه و جنگ های ناپلئونی جان خود را از دست داده اند، می باشد.

  • کلیسای نوتردام:

این  کلیسا از بزرگترین کلیسا های اروپا به شمار می رود و از زیباترین اثر های معماری گوتیک می باشد.

  • کاخ ورسای

  • پل میلائو

  • کلیسا فونتونی

زیبایی های گردشگری کشور فرانسه

وضعیت گردشگری در فرانسه

فرانسه با دارا بودن سالانه ۸۴ میلیون نفر گردشگر خارجی جز سومین کشور پر درآمد می باشد. در سال ۲۰۰۶ حدود ۷۹ میلیون نفر به این کشور مسافرت کرده اند که با تخمین بر آورد درآمد در این کشور با مبلغ ۴۶ میلیارد دلار مواجه شدند. فرانسه با داشتن بالا ترین میزان گردشگر از کشور های اسپانیا، آمریکا، ایتالیا، انگلستان، چین، مکزیک جلو زده است. با وجود این میزان از گردشگر در کشور فرانسه می توان به یقین این کشور را  یکی از مقاصد مسافری نام نهاد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های فرانسه کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *