دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طریقه دریافت رمز یکبار مصرف بانک سپه با توضیحات مرحله به مرحله

  • حکیمه فهیمی
  • ۴ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

با توجه به اجباری شدن استفاده از رمز دوم یک بار مصرف یا رمز پویا دیگر برای انجام تراکنش هایی همچون خرید اینترنتی، پرداخت قبوض و… نمی توان از رمز دوم ایستا کارتهای بانکی بهره برد. بنابراین نیاز است تا نسبت به دریافت رمز یکبار مصرف از بانکی که در ان حساب دارید اقدام نمایید. قصد داریم در این مقاله شما را با طریقه دریافت رمز یکبار مصرف بانک سپه آشنا سازیم.

بنا بر اعلام بانک مرکزی از ابتدای دی ماه استفاده از رمز دوم پویا برای انجام تراکنشها یا خریدهای اینترنتی اجباری شده است و مشتریان بانکی برای دریافت رمز و تایید شماره تلفن همراه خود باید به بانک صادر کننده کارت مراجعه نمایند.

آشنایی با رمز یکبار مصرف بانک سپه

رمز یکبار مصرف بانک سپه

با توجه به اجباری شدن استفاده از رمز دوم یک بار مصرف یا رمز پویا دیگر برای انجام تراکنش ها نمی توان از رمز دوم ایستا کارتهای بانکی بهره برد. هدف از اجرای این طرح جلوگیری از دسترسی آسان مجرمان به اطلاعات حساب بانکی مشتریان و کمتر شدن کلاهبرداری ها در فضای اینترنتی می باشد. همه بانکها برای ارائه رمز پویا از اپلیکیشن خاص خود استفاده می کنند. در این میان بانک سپه نیز برای ارائه رمز دوم پویا به مشتریان خود نرم افزار رمز ساز بانک سپه را ارائه نموده است.

طریقه گرفتن رمز یکبار مصرف بانک سپه

نرم افزار رمز ساز بانک سپه برنامه ای کاربردی و قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی یا ios می باشد که مشتریان این بانک می توانند بعد از مراجعه به شعب و ثبت نمودن درخواستشان، آن را بر روی گوشی خود نصب و فعال نموده تا از این به بعد برای انجام خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض و انتقال وجه رمز دوم پویا را دریافت نمایند. از مزایای این طرح می توان به ایجاد امنیت بیشتر در خریدهای اینترنتی و استفاده از نرم افزار های دیگر پرداخت اشاره نمود و همچنین در فعالسازی یک نرم افزار برای افراد مختلف به منظور تولید رمز محدودیتی وجود ندارد.

نحوه دریافت رمز پویا از طریق اپلیکیشن

۱.جهت دریافت این رمز ابتدا نیاز است اپلیکیشن رمز ساز بانک سپه را روی تلفن همراه خود نصب نمایید. برای این کار ابتدا وارد سامانه اینترنت بانک سپه به آدرس www. ebanksepah.ir شده و گزینه اینترنت بانک قدیم سپه را انتخاب نمایید.

رمز یکبار مصرف بانک سپه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲. در ادامه در سمت راست صفحه باز شده گزینه رمز ساز سپه را انتخاب کنید.

امنیت در خریدهای اینترنتی

۳. در این مرحله با توجه به گوشی خود یکی از آیکونهای دریافت نسخه اندروید یا دریافت نسخه ios را انتخاب نموده سپس نرم افزار رمز ساز سپه را دانلود و نصب نمایید.

مراحل دریافت رمز یکبار مصرف بانک سپه

۴. برای اولین بار که نرم افزار اجرا شد نیاز است تا برنامه را فعالسازی نمایید. جهت فعال شدن برنامه آیکون ساخت کاربر جدید را انتخاب نمایید.

نحوه گرفتن رمز یکبار مصرف بانک سپه

۵. در ادامه اطلاعات خواسته شده مانند شماره مشتری، شماره سریال و کد فعالسازی را تکمیل نماید.(توجه داشته باشید برای دریافت این اطلاعات نیاز است تا به بانک سپه مراجعه و فرم درخواست رمز یک بار مصرف را پر نمایید). سپس گزینه تایید را انتخاب نمایید.

فعالسازی رمز پویا در گوشی اندرویدی

۶. در این مرحله نام کاربری و  رمز عبور دلخواه خود را وارد نموده و بروی گزینه تایید کلیک کنید. باطی این مراحل نام کاربری شما در نرم افزار رمز ساز بانک سپه ثبت خواهد شد.

رمز یکبار مصرف بانک سپه

۷. بعد از ورود به نرم افزار جهت دریافت رمز دوم پویا باید نام کاربری و رمزی را که در هنگام فعال نمودن برنامه انتخاب نمودید وارد کنید.

اعتبار رمز یکبار مصرف بانک سپه

۸. سپس صفحه اول نرم افزار نمایش داده می شود و برای گرفتن رمز دوم پویا روی آیکون دریافت رمز کلیک نمایید.

رمز یکبار مصرف بانک سپه

۹. بعد از طی مرحله قبلی رمز دوم یکبار مصرف نمایش داده شده و تنها تا ۳۰ ثانیه اعتبار دارد.

اعتبار رمز دوم پویا

نکته:

از طریق پیامک نیز می توان نسبت به دریافت رمز یکیار مصرف از بانک سپه اقدام کرد. به این صورت که با فرستادن عبارت( شماره شانزده رقمی کارت * کدملی * ۱) به شماره ۶۷۱۵۰۱۴ نسبت به فعالسازی رمز پویا برای کارت اقدام نموده و با ارسال عبارت (چهار رقم آخر شماره کارت * کد ملی * ۲ ) به شماره ۶۷۱۵۰۱۴ می توانید رمز دوم یکبار مصرف دریافت نمایید و برای غیرفعال کردن آن عبارت (چهار رقم آخر شماره کارت * کد ملی * ۳) را به همین شماره پیامک کنید. فقط دقت نمایید اطلاعات را  از چپ به راست وارد نمایید . همچنین ثبت کد ملی با صفر یا بدون صفر مورد تایید بانک است.

همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملی و رمز یکبار مصرف بانک صادرات کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *