دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت درخت کریسمس نمدی با چند روش ساده اما زیبا

  • فاطمه میرزایی
  • ۴ دی ۱۳۹۸
  • ۰

اگر به دنبال ایده هایی جذاب برای ساخت درخت کریسمس نمدی هستید، در ادامه این مطلب مدل هایی دیدنی از این نوع کاردستی زیبا و جذاب را معرفی کرده ایم که بعد از یادگیری می توانید به راحتی ساخت آنها را در منزل امتحان نمایید.

با نزدیک شدن به آغاز سال میلادی و جشن کریسمس بازار خرید و تهیه تزیینات مخصوص این جشن نیز داغ می شود، درخت کریسمس از جمله این تزیینات زیبا می باشد که می توان به روش های مختلفی آن را درست کرد، در این بخش می توانید آموزش ساختن درخت کریسمس با نمد را ملاحظه نمایید.

درخت کریسمس که به درخت نوئل نیز معروف بوده و شبیه یک درخت همیشه سبز از نوع کاج یا نراد می باشد. امروزه انواع درخت مصنوعی و تزئینی کریسمس طراحی می شود که اغلب با اشیایی همچون آجیل، خرما و سیب و تزیینات دیگری چون چراغ های تزئینی، حلقه گل، زرورق و آبنبات عصایی دیزاین می شود. همچنین با ساخت عروسک فرشته و یا ستاره و قرار دادن آن در بالای درخت که به نشانه تولد حضرت عیسی مسیح (ع) می باشد، تزیین درخت کریسمس کامل می شود. در ادامه می توانید با چند مدل ساخت کاردستی درخت کریسمس با نمد آشنا شوید.

درخت تزیینی زیبا و ساخته شده با نمد

آموزش ساخت درخت کریسمس زیبا با نمد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، درخت کریسمس یک درخت سبز می باشد، بنابراین برای ساخت آن نیاز به نمد سبز رنگ داریم، البته می توانید از پارچه های رنگی دیگر نیز برای تزیینات مربوط به درخت استفاده نمایید، در زیر با روش ساخت یک درخت با جنس نمد به روش ساده و بسیار آسان آشنا می شوید.

وسایل لازم :

  • پارچه های نمدی
  • قیچی
  • چسب مایع
  • مقوا

وسایل لازم برای ساخت درخت کریسمس

  •  آرون گروپس

در این روش، می توانید درخت کریسمس نمدی را از طریق چسباندن برگ ها به یک مخروط مقوایی یا پلاستیکی بسازید، در صورتی که مخروط آماده در دسترس نداشتید با استفاده از مقوا و به شیوه ای که در ادامه توضیح می دهیم می توانید مخروط مقوایی را درست کنید و برای ساخت درخت استفاده نمایید.

درخت کریسمس ساخته شده از نمد+عکس

بنابراین برای شروع کار در ابتدا الگوی برگ را به شکل اشک روی کاغذ یا مقوا رسم کرده و برش بزنید.

مراحل ساخت درخت کریسمس به همراه عکس

لازم است برگ های نوک مخروط به همان فرم نوک تیز باقی بمانند و برای باقی برگ ها نوک آن را با قیچی بچینید.

مراحل مختلف ساخت درخت کریسمس زیبا

اکنون الگوی برگ ها را روی پارچه نمدی قرار دهید و آنها را به تعداد مورد نیاز و در رنگ های دلخواه برش بزنید. سپس کار چسباندن برگ ها را آغاز می کنیم.

روشهای زیبایی از درست کردن درخت کریسمس

برای این کار، از قسمت پایین مخروط و به صورت مرتب برگ ها را بچسبانید و برگ های هر قسمت را به گونه ای که در تصویر مشاهده می کنید، میان دو برگ ردیف پایینی قرار دهید. ترتیب رنگ برگها به سلیقه خودتان بستگی دارد.

کاردستی درخت کریسمس

ساخت مدل جذاب درخت کریسمس

در این قسمت با تصاویری دیگر از ساخت درخت کریسمس نمدی آشنا می شوید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید فرم برگ ها متفاوت تر از درخت قبلی بوده و برای درست کرن آن به وسایل زیر نیاز می باشد .

وسایل مورد نیاز :

  • نمد سبز
  • مخروط مقوایی
  • کاغذ برای رسم الگو
  • چسب
  • قیچی

آموزش درخت کریسمس همراه عکس

حال تعداد کافی از برگ ها را از روی الگو بر روی نمد بکشید و برش بزنید، سپس مانند مدل قبلی درخت کریسمس، برگ ها را از قسمت پایین مخروط بچسبانید.

اموزش تصویری ساخت درخت کریسمس

در این مرحله مانند تصویر بالا، برگ ها را از روی الگو برش بزنید.

 ساخت مدل زیبای درخت کریسمسمطابق با تصویر بالا، هر برگ را در میان دو برگ ردیف قبلی قرار دهید.

روش درست کردن درخت کریسمس زیبا

همانطور که در بالا می بینید، برگها در هر ردیف، کمی روی هم قرار گرفته اند و برگهای هر ردیف بالایی نیز بین دو برگ ردیف پایینی قرار می گیرند. برای زیبایی بیشتر برگ ها می توانید آنها را با قیچی به شکل زیگزاگی برش بزنید و نیز از رنگ های متنوع نمد استفاده کنید.

درخت کریسمس نمدی

در تصویر بالا نمونه ای دیگر از ساخت درخت کریسمس را مشاهده می کنید که درست مانند دو مدل قبلی درست می شود و تفاوت آن با مدل های قبل، در تغییر فرم برگ هایشان می باشد.

آموزش ساخت درخت کریسمس

آموزش مدلی دیگر از درخت کریسمس

برای ساخت این نوع درخت کریسمس زیبا نیز می توانید نوارهایی از نمد را به تعداد کافی برش دهید و سپس از یک طرف آن به فاصله نیم تا یک سانت چیده و به شکلی که می بینید در بالای مخروط بچسبانید، سپس نوار ها را از قسمت عرضی تا زده و برش بزنید و آنها را به همان شکل تا زده روی مخروط بچسبانید.

درخت کریسمس نمدی

کاردستی درخت کریسمس با نمد

در اینجا نمونه ای دیگر از درخت کریسمس نمدی را به نمایش گذاشته ایم که مانند مدل های قبلی درست می شود. با کمی دقت در تصاویر می توانید به راحتی الگوگیری کرده و این درخت تزئینی زیبا را در منزل بسازید.

مراحل ساخت درخت کریسمس

روش ساخت درخت کریسمس

آموزش درخت کریسمس

درخت کریسمس نمدی

درخت کریسمس تزئینی

نکته : می توانید مخروط خود را از جنس های مختلفی همچون یونولیت، اسفنج و … نیز استفاده کنید.

تصاویری دیدنی از چند مدل درخت کریسمس با جنس نمد

ساخت کاردستی در رشد ذهنی و خلاقیت کودکان تاثیر بسزایی دارد، بنابراین با قرار دادن کاردستی هایی از این نوع، علاوه بر سرگرم شدن کودکان، ذهن آنها پویا تر شده و چیز های بیشتری فرا خواهند گرفت، در این بخش می توانید چند تصویر زیبا از درختان نمدی ساخته شده برای کریسمس را مشاهده کنید.

درخت کریسمس مصنوعیمدل زیبایی از کاردستی درخت کریسمس

درخت کریسمس زیباساخت درخت کریسمس با نمد

درخت کریسمس ساخته شده با نمدساخت درخت کریسمس مدل کاج

ساخت نمدی درخت کریسمسمدل زیبای درخت کریسمس با برگ های رنگی

درخت کریسمس نمدی

از اینکه تا پایان این مطلب از ساخت درخت کریسمس نمدی همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، در صورت تمایل دعوت می نماییم با کلیک بر روی لینک هنر در خانه از انواع تزیینات و خلاقیت های زیبا که در مطالب قبلی به اشتراک گذاشته ایم نیز دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *