دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به بهترین مکان های گردشگری و دیدنی های تماشایی کشور اتریش

  • مریم صبوری
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

از دیدنی های اتریش می توان به موزه اسباب بازی سالزبورگ، الپباج، کاخ بلودر، پارک پراتر، کاخ شون برون در وین، شهر وین و… اشاره کرد. که در ادامه مطلب با آن ها آشنا می شوید با مجله آرگا همراه باشید.

 اتریش مکان های گردشگری و تفریحی زیادی دارد که می توان به دره ها، رودخانه ها، موزه ها، باغ وحش، کلیساها و کوه ها و معماری های جذاب و زیبایش اشاره کرد. از کشور اتریش ما به شهر وین آشنایی کاملی داریم که علت آن وجود مذاکرات هسته ای و دلیل دیگر وجود موسیقی های دان مشهور آن است. آب و هوای خوش و کوهستانی که در اتریش شهرتی دیرینه دارد از طبیعت های خاص در این کشور می باشد. همسایگان این کشور، کشور های چک، آلمان، سوئیس، مجارستان، ایتالیا و اسلوواکی هستند که در قاره اروپا قرار دارند. مساحت این کشور به ۸۳.۸۷۰ کیلومتر مربع می رسد که واحد پول شان یورو است.

جاهای جالب در کشور اتریش

آشنایی با دیدنی های اتریش

اتریش از سال ۱۸۰۶ میلادی که بعداز فروپاشی امپراتوری روم قدرتی در شکل گیری داشت استقلال امپراتوری این کشور تا دهه شصت دوام داشت که در سال ۱۸۶۸ میلادی امپراتوری ۲ گانه ظهور پیدا کرد و بین مجارستان و اتریش قرار گرفت تا جنگ جهانی اول ادامه داشت. که بعد جنگ در طی حمله های هیتلر کشور همسایه آلمان در اروپا طی سال ۱۹۳۸ ضمیمه خاک آلمان شد تا در سال ۱۹۵۵ میلادی برای بار اول اتریش ب صورت مستقل به رسمیت جمهوری اتریش قرار گرفت.

دیدنی های وین از قبیل؛ شهر موسیقی دنیا، کلیسای جامع سنت اشتفان، کاخ شون برون، جشنواره موسیقی زالتسبورگ و Red Bull می باشد که می توان نام برد. اتریش سال های زیادی سرزمین مردم ژرمنی بود به نحوی که زبان این افراد آلمانی شده بود و اسم اتریش در لغت به منای پادشاه شرقی می باشد. اکنون از آرام ترین سرزمین های موجود مردم آسیایی در سده میانی قلمرو امپراتور روم بوده که تا سده سیزدهم رودلغ هابسبورگ تا سده ۲۰ میلادی بر این کشور فرمان روایی می کرد. از شهر های مهم در اتریش می توان به وین پایتخت، فیلاخ، آیزن اشتات، لئوبن، لینتس، گراتس، کلاگن فورت و اینسبورگ نام برد. اغلب مردم این کشور علاقه مند به هنر و موسیقی هستند که حرفه های موسیقی در دانشگاه دارند.

مکان ها و دیدنی های اتریش

  • شهر وین از دیدنی های اتریش

وین پایتخت کشور اتریش می باشد که یکی از شلوغ ترین شهر های اروپا به شمار می رود. این شهر باستانی و مدرن همواره محلی برای هیجان و سرگرمی می باشد که با رفتن به تئاتر های خیابانی، اپرا، نمایش موزیکال، نگارخانه ها، باله، قصر های باشکوه سلطنتی، باغ های سبز مجلل، هابزبورگ و هوفبورگ و وجود رودخانه دانوب که از سمت شمال شرق به طرف جنوب غربی جاری است واقعا لذت بخش خواهد بود. این شهر با سبک معماری منحصر به فرد خود محل تلاقی آینده و گذشته است که این شهر به ۲۳ قسمت تقسیم شده است.

  •  آرون گروپس

کاخ شونبرون از دیدنی های اتریش

  • کاخ شون برون در وین

یکی از دیدنی های اتریش وجود این کاخ می باشد که جزو دسته های مهم گردشگری با دارا بودن ۱۴۴۴ اتاق می باشد. این بنای فرهنگی و تاریخی با معماری جذاب و چشم نوازش که با اثاثیه اصلی دکوراسیون شده و در قسمت باغ آن از فضای سبز و بینظیری برخوردار خواهد بود. نام کاخ شون‌ برون در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده که به دستور یک پادشاه اتریشی در سال ۱۹۶۰ ساخته شد. این اقامتگاه فرهنگی و باستانی که در تابستان واقعا حسی دل نشین دارد از جذابیت هایی که سلیقه و علاقه پادشاه بوده بنا شده است.

جاذبه تفریحی در اتریش

  • پارک پراتر (Prater Park)

از دیگر مکان ها و دیدنی های اتریش می توان به این پارک اشاره کرد که محبوبیتی بی نظیر در بین مردم پیدا کرده است. این پارک در منطقه دو شهر وین درست شده که چیزی تقریبا ۶.۱۴۳.۹۸۴ متر مربع مساحت وسعت دارد. این پارک محلی برای دوچرخه سواری و استادیوم ورزشی و استخر شنا و ایده آل برای پیاده روی می باشد که می توان اوقات به یاد ماندنی داشت. وجود چرخ و فلک عظیم که به ارتفاع ۲۰۰ فوت می رسد از وسایل جذاب و تفریحی این منطقه محسوب می شود.

قصر بلودر از دیدنی های اتریش

  • کاخ بلودر از دیدنی های اتریش

این کاخ به اسم موزه شناخته می شود که (Belvedere Palace) اسم آن از قصر هایی با گسترش و بزرگی تشکیل شده است. این سبک معماری متعلق به قرن هجدهم از شاهزاده اوژن ساووی می باشد که اکنون میزبان این موزه شده و در آن آثار هنرمندان زیادی به نمایش گذاشته می شود. بخش مهم و معروف این موزه به مجموعه آثار نقاشی گوستاو از اگون شیله و اسکار کوکوشا به چشم می خورد. کاخ بلودر از میراث جهانی یونسکو محسوب می شود که ثبت ملی رسیده اگر از طبقه بالای این کاخ به پایین نگاه کنید مرکبات زیادی را باتوجه به تغییر فصل خواهید دید که انواع گونه های خاصی از آن ها روییش داشته که در فصل بهار و تابستان بیشتر مورد بازدید قرار می گیرد.

مکان ها و دیدنی های اتریش

  • موزه اسباب بازی سالزبورگ

یکی دیگر از مکان های دیدنی اتریش که جذابیتی شگرف در بین گردشگران و توریستان زیادی دارد موزه اسباب بازی سالزبورگ می باشد. این موزه دارای اسباب بازی های صنایع دستی از قرون وسطا می باشد که می توان به آلات موسیقی تاریخی نوری در تجهیزات عکسبرداری دانست. افتتاح موزه سالزبورگ در سال ۱۹۷۸ میلادی شکل گرفت که دارای فروشگاهی با مجموعه ای از انواع هدیه ها و سوغاتی با قیمت های مختلف می باشد.

جاذبه ها و دیدنی های اتریش

  • الپباج

اگر دوست دارید به منطقه ای زیبا و دل انگیز سفر کنید دهکده (Alpbach) را از دست ندهید که واقعا خارق العاده با کوه های برفی اش می باشد. از مکان هایی که در منطقه کوهنوردی و اسکی باز ها قرار دارد و همچنین وجود خانه های چوبی چشم نواز که انواع صنایع دستی را در آن جا خواهید دید. مزارع دام پروری به همراه باغ های که تغییرات فصول را نشان می دهد واقعا جذاب می باشد که الپباج تغییر در گذر زمان برای گردشگران دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *