دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

هفت ماسک جوش شیرین برای رفع جوش و لک صورت

  • ندا خوشرو
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ماسک جوش شیرین یکی از انواع ماسک های طبیعی است که شما می توانید برای رفع جوش و لک صورت خود از این ماسک مفید استفاده کنید. این ماسک برای از بین بردن بیماری پوستی آکنه بسیار تاثیر گذار است. در ادامه مطلب هفت ماسک برتر و مفید جوش شیرین را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

جوش شیرین یکی از موادی است که علاوه بر شیرینی پزی می توانید از آن به عنوان یک ماده زیبا کننده برای پوست و مو خود استفاده کنید. در ادامه این مطلب هفت روش تهیه ماسکهای جوش شیرین را مشاهده خواهید کرد.

 استفاده از ماسکهای طبیعی برای درمان پوست می تواند بهترین راه حل برای شما باشد. اگر از جای جوش و جوش های صورتتان خسته شده اید می توانید با ماسکهای طبیعی پوست آسیب دیده صورت خود درمان کنید. یکی از ماسکهای مفید و تاثیر گذار برای درمان پوست ماسکهای جوش شیرین است که در ادامه مطلب شما را با ماسکهای متفاوت جوش شیرین آشنا می سازیم.
سه ماسک جوش شیرین

معرفی هفت ماسک برتر جوش شیرین

یکی از دغدغه های بزرگ خانم ها و آقایان از بین بردن جوش و لک صورت است که بهتر است برای درمان جوش و از بین بردن لک و جای جوش صورت خود از ماسکهای طبیعی استفاده کنید و استفاده از محصولات شیمیایی را کنار بگذارید.

معرفی سه ماسک جوش شیرین

۱. ماسکی طبیعی از جوش شیرین

ماسک جوش شیرین، برای از بین بردن جوش صورت بسیار تاثیر گذار است و در صورت سازگاری این ماسک با پوست صورتتان می توانید چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. از این ماسک می توانید برای درمان بیماری آکنه نیز استفاده کنید.

سه ماسک فوق العاده جوش شیرین

مواد لازم :

  •  آرون گروپس

جوش شیرین : به میزان لازم
آب : به میزان لازم

طرز تهیه :

در درون ظرفی مناسب مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب شستشو دهید.

ماسک جوش شیرینماسک جوش شیرین برای از بین بردن لک و جای جوش

۲. ماسکی از جوش شیرین و آب لیمو ترش

آب لیمو و جوش شیرین، هر دو ماده ای طبیعی برای از بین بردن جوش های صورت هستند. شما می توانید علاوه بر از بین بردن جوش های صورت خود از این ماسک برای درمان جای جوش صورت نیز استفاده کنید.

روش تهیه ماسک آب لیمو و جوش شیرین
در ظرفی مناسب مقداری جوش شیرین و آبلیمو را باهم مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب به خوبی شستشو دهید.

ماسک آب لیمو و جوش شیرین

۳. ماسکی از جوش شیرین و ماست

این ماسک را بهتر است با نمک دریایی و پودر گل بابونه و پودر رازیانه تهیه کنید. ماست موجود در این ماسک باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود و از در آوردن جوش جلوگیری می کند. جوش شیرین هم یک لایه بردار طبیعی است و برای درمان جوش صورت و جای جوش صورت یک ماده تاثیر گذار است. نمک دریایی برای درمان بیماری های پوستی اگزوما و آکنه و … یک ماده تاثیر گذار است و یک لایه بردار و نرم کننده طبیعی برای پوست صورت است. بابونه می تواند حساسیت های پوستی را شما را بهبود دهد و یک ماده ضد التهاب و نرم کننده برای پوست است. رازیانه موجود در این ماسک نیز برای رفع چین و چروک صورت بسیار تاثیر گذار است. این ماسک برای پاکسازی و شادابی و درمان جوش و جای جوش بسیار تاثیر گذار است.

مواد لازم :

ماست + جوش شیرین +پودر گل بابونه + نمک دریایی + پودر بذر رازیانه

طرز تهیه :

برای تهیه این ماسک همه مواد ذکر شده را با مقداری ماست مخلوط کنید. بهتر است که اندازه مواد جامد مخلوط شده باهم یکسان باشد. بعد از اینکه ماسک را تهیه کردید برای گرفتن نتیجه بهتر ترکیب مواد مخلوط شده ماسک را بعد از یک یا دو ساعت بر ریو پوست خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. مواد ترکیب شده را می توانید به مدت ۷۲ ساعت در درون یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

معرفی ماسک جوش شیرین برای شادابی پوست

۴. جوش شیرین و روغن نارگیل

به منظور از بین بردن جوش و آکنه می توانید از ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل کمک بگیرید که نحوه تهیه آن به صورت زیر می باشد.

مواد لازم :

  • جوش شیرین : یک قاشق چای خوری
  • روغن نارگیل : یک قاشق چای خوری
  • ژل شست و شو دهنده صورت
  • مرطوب کننده

روش استفاده :

مقداری از ژل شستشو، روغن نارگیل و جوش شیرین را با هم ترکیب نمایید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی صورت تمیز ماساژ دهید و پس از گذشت چند دقیقه با آب سرد صورت تان را شسته و خشک نمایید و در آخر از مرطوب کننده استفاده نمایید.

ماسکی از جوش شیرین و روغن نارگیل

نکته : به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای دو تا سه بار از این روش کمک بگیرید.

۵. جوش شیرین و روغن زیتون

استفاده از این ماسک نیز نقش مهمی در رفع جوش و آکنه ایفا می کند که بهتر است از این روش نیز استفاده کنید تا صورتی زیبا و به دور از آکنه داشته باشید.

مواد لازم :

  • جوش شیرین : یک قاشق چای خوری
  • روغن زیتون : یک قاشق چای خوری

دستور العمل :

جوش شیرین و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده را بر روی مناطقی از پوست که دارای آکنه هستند بزنید و به آرامی به شکل حرکت دایره ای آن را ماساژ دهید، پس از زمان پنج دقیقه صورت تان را با آب بشویید.

ماسکی از جوش شیرین و روغن زیتون

نکته : در صورت داشتن اگزما از این ماسک استفاده نکنید زیرا روغن زیتون سبب تشدید این مشکل پوستی می شود، اما اگر مشکل پوستی خاصی ندارید می توانید از این ماسک هر روز استفاده کنید.

۶. جوش شیرین و جو

این ماسک یکی دیگر از ماسک های خانگی و تاثیر گذار است که به راحتی می توانید از شر جوش و آکنه خلاص شوید.

مواد لازم :

  • جوش شیرین : یک قاشق غذا خوری
  • بلغور جودوسر : دو قاشق غذا خوری
  • آب : دو قاشق غذا خوری
  • مرطوب کننده غیرکومودون ساز

نحوه تهیه :

مواد گفته شده را با هم ترکیب نمایید سپس بر روی منطقه آسیب دیده و روی نقاطی که داری آکنه هستند بزنید و پس از زمان پانزده دقیقه پوست تان را با آب ولرم بشویید.

معرفی چند ماسک جوش شیرین

نکته : برای رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای دو تا سه بار از این روش استفاده نمایید.

۷. جوش شیرین و شیر

جهت رفع جوش و آکنه این ماسک را نیز امتحان کنید تا شاهد پوستی درخشان و به دور از جوش و آکنه باشید.

مواد لازم :

  • جوش شیرین : یک قاشق غذا خوری
  • شیر : یک چهارم فنجان

نحوه استفاده :

مواد را با هم کاملا مخلوط نمابید سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی قسمت های مورد نظر پوست تان اعمال نمایید و به صورت دایره ای ماساژ دهید و پس از زمان پنج دقیقه با آب ولرم پوست تان را بشویید جهت دریافت بهترین نتیجه هفته ای دو تا سه بار از این روش استفاده نمایید.

ماسکی از جوش شیرین

در این مطلب هفت ماسک جوش شیرین مفید و فوق العاده را با ذکر فواید آن ها مشاهده کردید که امیدواریم این ماسک های طبیعی برای درمان جوش و رفع جای جوش صورت شما مفید واقع شوند. برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *