دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص خرنوب و نقش آن در تقویت اسپرم مردان

  • محسن قدیری
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹
  • ۰

گیاه خرنوب، نوعی گیاه دارویی است که مربوط به منطقه مدیترانه است. در این مطلب به خواص خرنوب اشاره می کنیم. از مهمترین خواص این گیاه، افزایش تعداد و تحرک اسپرم در مردان است که باعث افزایش باروری در آنان می شود.

در این مطلب به معرفی گیاه خرنوب می پردازیم و شما را با خواص خرنوب آشنا می کنیم. این گیاه از جمله گیاهان دارویی منطقه مدیترانه است که در سایر نقاط هم به عمل می آید. مهمترین خاصیت گیاه خرنوب، افزایش تعداد و تحرک اسپرم مردان است.

آشنایی با خرنوب

گیاه خرنوب چه ویژگی هایی دارد؟

گیاه خرنوب، از جمله گیاهان دارویی منطقه مدیترانه است. این گیاه در سایر نقاط نیز به عمل می آید. میوه و دانه گیاه خرنوب، دارای خواص زیادی است. این گیاه مربوط به پنج هزار سال پیش است.در آن زمان یونانیان باستان، این گیاه را در محل زندگی خود کشت کرده اند. گیاه خرنوب مربوط به کشورهای منطقه مدیترانه، مانند اسپانیا، ایتالیا و ترکیه می باشد و در این کشورها بیشتر سایر نقاط کشت می شود. از مهمترین خواص خرنوب، خاصیت آن در افزایش باروری مردان است. ترکیبات مهم این گیاه شامل، چهل درصد نشاسته و سی و پنج درصد کربوهیدرات، است. این گیاه شامل، مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و کلسیم است. ارتفاع این گیاه به ده متر می رسد. تا هشت سال بعد از رویش میوه نمی دهد. این گیاه بوسیله دانه ها تکثیر داده می شود و در مناطق دارای درخت مرکبات، خوب رشد می کند. طبیعت این گیاه، سرد و خشک است.

توضیح خرنوب

خواص گیاه خرنوب:

افزایش تعداد و میزان تحرک اسپرم در مردان:

مهمترین خاصیت این گیاه، افزایش قدرت باروری مردان با بهبود تعداد و میزان تحرک اسپرم در آقایان، می باشد.

بهبود تورم ریه ها و خلط آور:

از خواص خرنوب، خلط آوری آن است. همچنین باعث بهبود در تورم ریه ها می شود.

  •  آرون گروپس

تمنت

 جنین و زنان باردار:

این گیاه، حاوی مواد معدنی و ویتامین است که باعث افزایش رشد و شکل گیری جنین و بهبود انرژی زنان در دوران بارداری می شود. همچنین کلسیم موجود در این گیاه، باعث بهبود شیردهی مادران می شود و آهن آن کم خونی را در زنان باردار رفع می کند.

کنترل فشار خون:

از فواید این گیاه، کاهش فشار خون بالا بوسیله پتاسیم موجود در آن، می باشد.

بهبود سرطان:

جلوگیری از سرطان ریه جزو خواص خرنوب است و آنتی اکسیدان فراوان موجود در آن باعث پیشگیری و درمان سرطانهایی مثل سرطان دهانه رحم می شود.

 نوزادان و کودکان:

گیاه خرنوب حاوی ماده پلی فنل است که در درمان اسهال کودکان موثر است.

مصرف خرنوب

کنترل دیابت و قند خون:

گیاه خرنوب، کارکرد روده را بهبود می بخشد. همچنین میزان گلوکز در بدن را کنترل می کند و باعث کاهش قند خون افراد دیابتی می شود.

 فلج اطفال و پوکی استخوان:

مواد کلسیم و گالیک اسید موجود در گیاه خرنوب، از فلج اطفال و پوکی استخوان جلوگیری می کند.

 سرماخوردگی و آنفولانزا:

آنتی اکسیدانها و ویتامین E موجود در این گیاه، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و از خواص خرنوب پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا می باشد. گیاه خرنوب حاوی اسید گالیک است، که ضدعفونی کننده قوی است و برای سرفه و گلودرد مفید است.

کنترل کلسترول خون و قلب:

گیاه خرنوب،باعث کنترل کلسترول بالای خون است. خرنوب حاوی فیبر است که باعث کاهش خطر بیماریهای قلبی می شود.

 تقویت رشد موی سر:

ویتامین E موجود در گیاه خرنوب، باعث بهبود رشد موی سر می شود.

 لاغری و کاهش وزن:

خرنوب باعث،کاهش اشتها و در نتیجه لاغری می شود.

 جوان سازی پوست صورت:

آنتی کسیدان موجود در گیاه خرنوب، چین و چروک اطراف چشم و پوست را کاهش می دهد و به پوست طراوت می بخشد.

یسبی

ادرار آور:

از خواص خرنوب ادرار آوری آن است که برای این کار باید پس از خرد کردن خرنوب، دانه های را جدا می کنیم و یک قاشق از آنرا داخل یک لیوان آب به مدت یک شب می خیسانیم و صبح، به صورت ناشتا، پس از صاف کردن مصرف می کنیم.

رفع بیماری سلیاک :

گیاه خرنوب، به علت نداشتن گلوتن، برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک، که به این ماده حساسیت دارند، مفید است.

درمان اسهال و یبوست:

خرنوب باعث بهبود دستگاه گوارش و روده و در نتیجه پیشگیری و درمان یبوست و اسهال می شود.

طریقه مصرف گیاه خرنوب:

برای استفاده بهتر از خواص خرنوب، می توانیم از جوشانده آن استفاده کنیم. برای همین، ابتدا هفت عدد خرنوب را کاملا به ابعاد کوچک ریز می کنیم و آن را به یک لیتر آب که در حال جوش است، می افزاییم و سپس درب ظرف در حال جوش را بسته و اجازه می دهیم، تا محتویات ظرف پنج دقیقه بجوشد. حال پس از سرد شدن جوشانده، آن را از صافی رد کرده و نصف آنرا صبح به صورت ناشتا و نصف دیگر را قبل از خواب شب مصرف می کنیم. این کار را به مدت یک ماه، به صورت روزانه انجام می دهیم تا نتیجه کامل، حاصل شود.

تمنت

عوارض مصرف خرنوب:

با اینکه افزایش تحرک اسپرم مردان، از خاصیت های گیاه خرنوب است اما مصرف آن به افرادی که تحرک اسپرشان صفر است، توصیه نمی شود و فقط برای افراد با تحرک اسپرم کم مفید است. بنابراین قبل از مصرف باید از آزمایش خود آگاه باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *