دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های شانگهای چین و جاذبه های گردشگری و زیبای این شهر

  • مریم صبوری
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

از گردشگری ها و دیدنی های شانگهای چین می توان به موزه شانگهای، میدان مردم، تفرجگاه باند، معبد سنگ یشمی بودا و معبد جویدا بودا، باغ یو، پودانگ، برج مروارید شرقی می توان اشاره کرد که در این مقاله از مجله آرگا بیشتر توضیح خواهیم داد.

یکی از بزرگترین شهر های کشور چین شانگهای می باشد که از بازار ها و خیابان های متعددی تشکیل شده است. این شهر بندری فوق العاده و هیجان انگیز همچنین از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی چین محسوب می شود. این مکان بسیار زیبا از جمعیت ۲۴ میلیون نفری برخوردار می باشد که واقعا جایی برای همه افراد با سلیقه های مختلف و توریستان و گردشگران است. در ادامه با دیدنی های شانگهای چین آشنا خواهید شد.

جاذبه ها و دیدنی های شانگهای

شانگهای در قسمت دهانه رود یانگ تسه که بندری شلوغ و پررفت و آمد است می باشد این ساحل شگفت انگیز در کنار دیدنی هایش واقعا جذاب می باشد. مکان های گردشگری این شهر گالری ها و موزه های هنری به همراه پارک ها و آکواریوم و باغ های باستانی و سرسبز زیبایش لذتی برای ادامه تماشای مناطق دیدنی به شما عزیزان می دهد. شهر شانگهای معروف به زادگاه حزب کمونیست کشور چین می باشد که راه های ارتباطی زیادی به سراسر نقاط چین راه دارد. دیدنی های شانگهای چین از مناطق تاریخی و دیدنی گرفته تا دیدنی های طبیعی اش که همراه با آسمان خراش های بزرگ و بندر باستانی غول آسایش لذتی برای مسافران رقم می زند.

دیدنی های جالب در شانگهای

  • برج مروارید شرقی

یک برج رادیو تلویزیونی در پارک پودانگ با ارتفاع ۴۶۸ متر در قسمت شرقی رودخانه هانگ پو به نام (The Oriental Pearl Tower) قرار دارد. این برج نمای بسیار شگفت انگیز از رودخانه و شهر شلوغ و جدید هانگ پو با تصاویر عالی از تفریحگاه باستانی بوند (The Bund) به نمایش می گذارد. برج مروارید شرقی که از دیدنی های شانگهای چین به شمار می رود از سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. ماژول فضایی که در آن قرار دارد ارتفاعی بالغ بر ۳۵۰ متر با عرشه دیدبانی که دارای ۱۵ نقطه از تماشایی ترین نقاط شهر می باشد. این برج فوق العاده سومین برج بلند در جهان را به خود نسبت داده که دارای مرکز خرید و رستوران و دارای فضایی با مناظر عالی و به یاد ماندنی دارد.

دیدنی های شانگهای چین

  • موزه شانگهای

یکی از مهم ترین موزه های کشور چین که در سال ۱۹۵۲ بنا شده است موزه ای به نام (The Shanghai Museum) می باشد. در موزه شانگهای چین آثار کلاسیک و زیبایی به نمایش گذاشته می شود که دید خوبی دارد این ساختمان همراه چهار طبقه با پشت بام مربعی شکل که نمایشگاه جذابی را برای بینندگان رقم می زند. آثار این موزه سرامیک و برنز چین می باشد که متعلق به قرن ۱۹ میلادی همراه با اثر خوشنویسی و نقاشی های مرکب که اقلیت قومی دارد. کلکسیون اثاثیه و سنگ و اسباب هایی که به سال های ۱۹۱۲ میلادی بر می گردد در منطقه ای به نام محله هانگپوی شانگهای در میدان پیپل قرار دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دیدنی های شانگهای چین کجاست؟

  • پودانگ از دیدنی های شانگهای

Huangpu از مکان هایی تجاری و مالی کشور چین می باشد که در ضلع شرقی رودخانه هوانگ پو قرار دارد. این منطقه دارای برج های بلند و تفرجگاه های زیبا با موزه های جذاب و هتل های معروفی می باشد که واقعا دیدنی است. اگر می خواهید به محلی بیایید که در آن شهرت شانگهای را مشاهده نمایید به پودانگ سفر کنید. از جذابیت های توریستی این منطقه می توان به برج جین مائو، بلوار باند، معماری معاصر زیبا و آثار شگفت انگیز سنتی که چشم اندازی دل انگیز در بالای برج تماشایی است. شما گذشته و سنت را خواهید مشاهده کرد.

آشنایی با دیدنی های شانگهای

  • باغ یو

یکی از دیدنی های شانگهای چین (Yu Garden) که به باغ خوشبختی شهرت دارد و در سال ۱۵۵۹ میلادی قسمت شمال شرقی شهر قدیمی بنا شده است. باغ یو به مساحت ۲۰۰۰۰ متر مکعب که دارای باغ بیرونی و داخلی است شامل کهن ترین بخش باغ بیرونی آن که در قرن هجدهم میلادی با تغییراتی مستقر شده است. تالار اصلی این پارک ۴۰۰ ساله به نام (Sansui Tang) در تغییرات به باغ اضافه شده است. همچنین در تالار بهار که شرکت شمشیر های کوچک در بین همه ی مراکز فرمانروایی می کند. در باغ داخلی ساخت آن جدید و کوچک می باشد که متعلق به سال ۱۷۰۹ است و دارای برکه های آب و تئاتر و کوه های مینیاتوری جذابی می باشد.

دیدنی های شانگهای کشور چین

  • معبد جید بودا

یکی دیگر از مناطق دیدنی شانگهای چین که از مقدس ترین قسمت شهر به دوران بوداییان برمی گردد معبد جید بودا می باشد. این معبد به دلیل ۲ مجسمه بسیار معروف شده که این دو تندیس از برمه و سنگاپور به شانگهای چین آورده شده اند. اگر به دنبال محلی برای سکوت و آرامش هستید پیشنهاد می کنیم به این معبد بروید و از سنگ های زمرد و قیمتی رنگارنگ دیدن کنید. واقعا این مکان جذاب و دلنشین است که با کوه های رنگارنگش در اطراف معبد زیباتر شده است. این بنا در سال ۱۸۸۲ ساخته شده که محلی با چشم اندازی خارق العاده همه روزه از ساعت هشت صبح الی چهار بعد از ظهر باز می باشد تا شما دوستان دیدن فرمایید.

گردشگری و دیدنی های شانگهای

  • میدان مردم

یکی از میدان های پر رفت و آمدی که در گذشته محلی برای اسب دوانی بوده و محل اصلی اجتماع عمومی می باشد (People’s Square) است. دراین محل شما تئاتر شهر و ساختمان بزرگ هنری را مشاهده می کنید که موزه شانگهای هم در این نقطه قرار دارد. اگر برای خرید به بیرون بروید حتما این میدان زیبا را مشاهده خواهید کرد که دارای یکسری سلسله باستانی می باشد که از دیدنی های شانگهای محسوب می شود.

دیدنی های شانگهای کجاست؟

  • دیدنی های شانگهای (تفرجگاه باند)

The Bund در منطقه ی رودخانه غربی هوانگ پو که در معماری شهر قرار دارد تفرجگاهی با هوای خوب که محیطی برای گردشگران می باشد. این تفرجگاه زیبا در ضلع غربی ژونگشان لو که نام انگلیسی و هندی اش بوند می باشد در قدیم محل اسکان مهاجران خارجی بوده است. این محل پر هیاهو با سبک فرانسوی و انگلیسی که که روال گوتیک، رومانسک، باروک، نئوکلاسیک و رنسانس دارد از تحسین برانگیز ترین معماری ها به شمار می رود. در رودخانه یانگ تسه و هوانگ پو مسیر بوند برای قایق رانی محیطی برای توریستان در اطراف بندر شانگهای می باشد. ساختمان های بی نظیر این منطقه دارای معماری خاص و منحصر به فردی می باشد.

گردشگری و دیدنی های شانگهای

  • معبد سنگ یشمی بودا

این محل هم جزو جاذبه ها و دیدنی های شانگهای چین محسوب می شود که دارای ۲ مجسمه شاکیامونی از راهبه های هایگن و برمه است. یکی از این مجسمه ها از سنگ یشم سفید ساخته شده و دارای ۲ متر ارتفاع با دست نوشته هایی از بوداییان در تالار Wentang Main نگهداری می شود. این معبد از جذابیت های منحصر به فردی برخوردار است که دارای تالار سحرانگیز با هجده مجسمه لوان و سه مجسمه بودا از بی همتایی آن است. معبد سنگ یشمی بودا در سال ۱۹۲۸ و جایگزین معبد قبل آن که متعلق به سال ۱۸۸۲ میلادی بوده است شد. در این ساختمان دو حیاط و سه تالار وجود دارد که واقعا شکوه و عظمت پادشاهان آن دوران را نشان می دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *