دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت دستبند با کاموا بسیار زیبا با طرح قلب

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸
  • ۰

امروزه انواع مختلف دستبند بافتنی با روش های متنوع و جذاب ساخته می شوند، از این رو در این بخش می خواهیم روش ساخت دستبند با کاموا به صورت مرحله به مرحله را آموزش دهیم.

در این بخش، آموزش درست کردن دستبند با طرح قلب و با استفاده از دو نخ رنگی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که امیدواریم بعد از یادگیری بتوانید به راحتی آن را در منزل درست کرده و از هنر دستی خود لذت ببرید.

در مطالب قبلی انواع بافت دستبند دوستی، ساخت دستبند با مهره و … را آموزش داده ایم، اکنون در اینجا قصد داریم روش بافت یک نوع دستبند با طرح زیبا و شکیل را معرفی نماییم، بنابراین پیشنهاد می کنیم این بخش را تا پایان مطالعه کنید.

عکس زیبا ازدستبند های بافتنی

آموزش ساخت دستبند با کاموا

در این مطلب قصد داریم روش بافت دستبند با کاموا را به شکل زیبا و هنرمندانه آموزش دهیم، حال شما می توانید با کمی دقت در تصاویر و صبر و حوصله این مدل زیبای دستبند را در منزل بسازید و استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز :

  • نخ کوبلن یا کاموا در دو رنگ متفاوت
  • تخته شاسی
  • قیچی
  • قفل، گیره و آویز دستبند در صورت دلخواه

آموزش دستبند بافتنی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برای شروع کار، در ابتدا چهار رشته نخ را در اندازه های یکسان و دو رنگ متفاوت و دلخواه برش بزنید، اکنون هشت رشته نخ بدست خواهد آمد. همانطور که در تصویر می بینید، نخ های رنگی را یکی در میان قرار داده و آنها را با فاصله ۳ اینچ (۷/۵ سانتی متر) گره بزنید.

آموزشبافت دستبند زیبا

اکنون برای نگه داشتن راحت تر نخ ها در زمان بافت، آن را بر روی تخت شاسی قرار داده و با گیره محکم کنید و با تا زدن رشته نخ ۸ تایی آن را به دو قسمت ۴ تایی تبدیل کنید؛ توجه داشته باشید که رشته نخ ها طوری قرار بگیرند که رنگ نخ ها در دو طرف یکسان باشد.

دستبند بافته شده و زیبا

حال زمان بافت نخ ها می باشد، برای این کار در ابتدا از سمت چپ اولین نخ را که در تصویر  به رنگ قرمز است، بگیرید و مطابق شکل زیر آن را از روی نخ دوم (نخ آبی رنگ)  عبور دهید.

اکنون نخ قرمز را به شکل ۴ انگلیسی از زیر نخ آبی رد کنید و با درست شدن یک حلقه  دور نخ آبی آن را بکشید و گره را محکم کنید.

بافت دستبند با کاموا+عکس

این عمل را دوباره انجام دهید، توجه داشته باشید که در طول کار باید این بافت دو بار تکرار شود، حال به بافتن سمت راست دستبند ادامه دهید، طوری که تقریبا همه رنگ های بیرونی به سمت وسط رسند، اکنون بافت شما به شکل وی در خواهد آمد.

ساخت دستبند با کاموا

عکس بافت دستبند

در این مرحله از ساخت دستبند با کاموا ، از سمت راست دستبند، بیرونی ترین نخ (نخ قرمز) را گرفته و مانند بافت سمت چپ یک گره به شکل ۴ انگلیسی برعکس بر روی نخ کناری آن (نخ آبی) درست کنید، همچنین مانند مرحله قبلی دو بار گره بزنید. این مدل گره زدن متمایل را تا جایی که دو نیمه به هم متصل شوند، ادامه دهید.

ساخت دستبند بافتنی

سپس به شیوه ای که در بالا توضیح داده ایم، ردیف دوم را نیز درست کنید. اکنون دو ردیف به شکل وی انگلیسی بدست خواهد آمد.

ساخت دستبند شکیل

در این مرحله بافت ردیف خاص را یاد می گیرید؛ برای این منظور دومین رشته نخ از بیرونی ترین قسمت( در اینجا با رنگ آبی نمایش داده شده) را بگیرید و به وسیله نخ کناری آن (نخ قرمز رنگ) و مطابق شکل به سمت عقب یک گره بزنید. (دو بار گره بزنید)

ساخت دستبند با کاموا

حال مرحله قبلی بافت را به روش گفته شده برای سمت دیگر دستبند نیز تکرار نمایید.

آموزش بافت دستبند

اکنون بافت ردیف را با گرفتن دومین نخ بیرونی (رشته نخ قرمز) و زدن گره های جلویی به وسیله نخ ها ادامه داده تا اینکه به قسمت میانی برسید.

بافت دستبند زیبا

ساخت دستبند با کاموا

مرحله قبلی را برای سمت دیگر بافت نیز درست مانند تصویر آیینه ای تکرار کرده و بعد از انجام این کار قسمت بیرونی قلب شکل خواهد گرفت.

ساخت دستبند بافتنی

در مرحله بعدی با اتمام ردیف توسط دومین نخ بیرونی (نخ آبی در شکل) مدل قلب درست شده و اکنون باید ساخت پر کردن گره های رویی را انجام دهید (حرکت بافت به سمت میانه می باشد)

ساخت دستبند با نخ

سپس یک ردیف بافت عادی انجام دهید و دو ردیف بافت خاص (همانطور که در بالا توضیح دادیم) تا شکل یک قلب دیگر درست شود، باقی بافت را به شکل ۲ ردیف عادی، ۲ ردیف خاص، ۲ ردیف عادی، ۲ ردیف خاص و … ادامه دهید.

دستبند بافته شده با کاموا

کار ساخت دستبند با کاموا را تا جایی که بلندی دستبند اندازه و مناسب دستتان شود، باید ادامه دهید.

ساخت دستبند با کاموا

بعد از اطمینان پایان کار، با زدن یک گره بزرگ در انتهای دستبند، این کار را به اتمام رسانیده و انتهای آن را با قیچی برش بزنید.

بافت دستبند با کاموا

اکنون آموزش تهیه دستبند با طرح پرطرفدار قلب به پایان رسید، امیدواریم این مطلب رضایت شما عزیزان را جلب کرده باشد. در صورت تمایل برای آشنایی با ساخت انواع دیگر مدل های دستبند می توانید بر روی لینک هنر در خانه کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *