دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی علی نصیریان و عکس های زیبا و متفاوت وی از جوانی تا کهنسالی

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

برای خواندن بیوگرافی علی نصیریان بازیگر توانمند سینما و تلویزیون کشورمان به همراه تصاویر شخصی وی در ادامه این مطلب از آرگا همراه ما شوید.

در این مطلب بیوگرافی علی نصیریان را می خوانید. وی متولد ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ در تهران و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که در زمینه کارگردانی سینما و نویسندگی نیز فعالیت کرده است. او همچنین در سال ۱۳۸۰ به عنوان چهره ماندگار کشورمان در رشته تئاتر و سینما معرفی شده و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.

بیوگرافی علی نصیریان به همراه تصاویر  شخصی

علی نصیریان بازیگر ۸۴ ساله ایرانی است که در میدان شاهپور کوچه مهدی خان به دنیا آمده است. علاقه به هنر نمایش از کودکی و با تماشای تعزیه در وی شکل گرفت، ضمن اینکه در آن زمان گرایش زیادی به پرده خوانی، معرکه گیری، خیمه شب بازی، نقالی و نمایش های تخت حوضی داشت.

بیوگرافی علی نصیریان

نصیریان در سال ۱۳۲۶ در دبیرستان پیرنیا واقع در چهار راه گمرک ثبت نام کرد که در آنجا با مهدی فتحی، اسماعیل داور فر و جمشید لایق همکلاسی بود و سه سال بعد یعنی در سال ۱۳۲۹ همزمان با دروس دبیرستان در کلاس های جامع باربد واقع در خیابان لاله زار که توسط اسماعیل مهرتاش در سال ۱۳۰۵ راه اندازی شده و شامل دروس ادبیات، تئاتر و موسیقی بود، شرکت می کرد.

زندگینامه درباره علی نصیریان

او در سال ۱۳۳۰ و بعد از خواندن کتاب هنر تئاتر (اولین کتاب آموزشی تئاتر در ایران)، تصمیمش برای بازیگری جدی تر شد، ضمن اینکه در کلاس های تئاتر سعدی که زیر نظر همسر عبدالحسین نوشین اداره می شد، شرکت می کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سرگذشت جالب علی نصیریان

بعد از کودتای ۲۸ مرداد که طی این حادثه تئاتر سعدی نیز در آتش سوخت، نصیریان در هنرستان هنرپیشگی (تنها مدرسه تئاتر ایران در آن زمان) حضور یافت و بعد از شرکت در آزمون های ورودی و گرفتن نمره قبولی وارد دوره سه ساله این هنرستان شد؛ این هنرستان در سال ۱۳۱۸ تاسیس شده بود و در زمینه بازیگری مدرک می داد. فهیمه راستگار، رفعت هاشمی، حسین کسبیان و بیژن مفید از جمله هم دوره ای های نصیریان در این هنرستان بودند.

زندگینامه خواندنی علی نصیریان

در بیوگرافی علی نصیریان آمده است، وی بعد از آشنایی با شاهین سرکیسیان توسط فهیمه راستکار زندگی هنری اش وارد مرحله جدیدی شد و در واقع آشنایی با وی نقطه عطفی در زندگی هنری اش محسوب می شود. سیستم استانیسلاوسکی در آن دوران برای اولین بار توسط سرکیسیان مطرح شد.

زندگینامه جدید علی نصیریان

نصیریان نویسندگی را در کنار بازیگری حرفه ای و از دهه ۱۳۳۰ آغاز کرد. وی در آن زمان از اعضای نخست گروه هنر ملی بود. جالب است بدانید که نمایشنامه های وی و آثار بزرگانی چون بهرام بیضایی، غلامحسین ساعدی، اکبر رادی، اسماعیل خلج و چندنمایشنامه نویس دیگر جزو آثار برجسته نمایشنامه نویسی در زبان فارسی هستند.

بیوگرافی علی نصیریان

نصیریان اولین جایزه مسابقه نمایشنامه نویسی برای نمایش «بلبل سرگشته» را در سال ۱۳۳۵ دریافت نمود و با تاسیس اداره هنر های نمایشی و تلویزیون در سال ۱۳۳۶، استخدام آنجا شد.

زندگینامه کامل علی نصیریان

نصیریان به همراه عزت الله انتظامی، جعفر والی، عباس جوانمرد و رکن الدین خسروی گروه تئاتر مردم را تشکیل دادند و نمایشنامه هایی را برای تلویزیون اجرا کردند، همچنین وی با افتتاح تماشاخانه سنگلج در سال ۱۳۴۴ به همراه گروهش فعالیت و اجرای تئاتر را در آنجا شروع کرد.

بیوگرافی علی نصیریان

فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی، اولین فیلم سینمایی است که علی نصیریان در آن به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن بازی در آثار شاخصی چون کفش های میرزا نوروز، آقای هالو، پستچی، ناخدا خورشید، شیر سنگی، هزاردستان، سال های خاکستر، بوی پیراهن یوسف، میوه ممنوعه و شهرزاد را تجربه کرده است.

ازدواج علی نصیریان

علی نصیریان در سال ۱۳۳۷ با فاطمه بیات ازدواج کرد. این آشنایی از طریق معرفی یکی از اقوام دور صورت گرفته بود و حاصل این ازدواج سه پسر به نام های برمک، باربد و بابک است. همسر نصیریان در بهمن ۱۳۹۷ درگذشت.

سرگذشت علی نصیریان

افتخارات علی نصیریان در بازیگری

  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم مسخره باز از جشنواره فجر و در سال ۱۳۹۷
  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم سال های خاکستر از جشنواره فجر در سال ۱۳۶۷
  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم شیر سنگی از جشنواره فجر و در سال ۱۳۶۵

زندگی نوشته جدید علی نصیریان

اکنون بعد از آشنایی با بیوگرافی علی نصیریان بازیگر فرهیخته و توانمند کشورمان می توانید عکس های گردآوری شده وی برای این مطلب را مشاهده کنید.

شرح حال علی نصیریان بازیگر ایرانیعکس علی نصیریان

زندگینامه جالب علی نصیریانفرهاد اصلانی، نوید محمدزاده و مهران مدیری در کنار استاد نصیریان  زندگی نوشته علی نصیریان  عکس هنرمند پیشکسوت و توانای ایرانی

بیوگرافی علی نصیریانعلی نصیریان در نقش شاه قاجار

شرح حال علی نصیریانعکس علی نصیریان

زندگی نوشته جالب علی نصیریانهنرنمایی علی نصیریان در سریال شهرزاد

زندگینامه بازیگر نقش بزرگ اقاعکس جدید علی نصیریان

زندگینامه جذاب علی نصیریانمهران مدیری در کنار استاد علی نصیریان

شرح حال خواندنی علی نصیریانعکسی از هنرپیشه مطرح کشورمان

شرح حال بازیگر سینما و تلویزیونجمشید مشایخی و علی نصیریان

بیوگرافی علی نصیریانعکس و بیوگرافی علی نصیریان

عکس های علی نصیریان+بیوگرافیعکس علی نصیریان بازیگر مشهور تلویزیون و سینما

زندگی نوشته و عکس علی نصیریانمحمد علی کشاورز و علی نصیریان

زندگینامه علی نصیریانعکس مراسم تقدیر از علی نصیریان

سرگذشت خواندنی علی نصیریان

امیدواریم از مطالعه بیوگرافی علی نصیریان لذت برده باشید. در صورت تمایل برای مشاهده جدیدترین تصاویر و اخبار پیرامون هنرمندان ایرانی و خارجی مشهور می توانید به قسمت عکس بازیگران مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *