دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش دوخت کیف ساده و دوست داشتنی در چند مرحله راحت

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب، آموزش ساخت کیف ساده و دستی پارچه ای را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار خواهیم داد، ضمن اینکه این ساک بسیار جادار بوده و حمل آن نیز آسان است.

در صورتی که علاقمند به یادگیری دوخت کیف ساده برای خرید می باشید، در این مطلب قصد داریم آموزش یک کیف دستی پارچه ای و پرکاربرد را معرفی نماییم که به راحتی آماده شده و بسیار کم هزینه می باشد، بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه این بخش همراه ما شوید.

در مطالب قبلی آموزش دوخت کیف کمری، دوخت کیف پارچه ای جدید، دوخت کیف نمدی و … را در اختیارتان قرار دادیم، اکنون در اینجا می توانید با روش دوخت یک ساک دستی ساده و زیبا برای خرید آشنا شوید.

آموزش دوخت کیف ساده و دست ساز

در این مطلب می توانید با ساخت یک کیف آستر دار ساده و مناسب برای خرید آشنا شده و با کمی دقت و بدون نیاز به هزینه زیاد آن را در منزل بسازید و استفاده نمایید، ضمن اینکه می توانید با الهام از این بخش حتی ساخت مدل های دیگر کیف را نیز یاد بگیرید.

 دوخت ساک پارچه ای

وسایل لازم

  • پارچه نخی در ابعاد ۷۰ در ۴۵ سانتی متر
  • پارچه نخی مکمل برای قسمت داخل کیف در ابعاد ۷۰ در ۴۵ سانتی متر
  • لایه چسب یا آستری دارای ابعاد ۷۰ در ۴۵ سانتی متر
  • نوار کتان برای دسته ساک/ ۱۰۰ سانتی متر
  • قیچی پارچه (برشزن دوار)
  • نخ/ به میزان لازم

روش دوخت کیف ساده

در شروع کار پارچه های داخلی و خارجی دلخواه خود را به صورت دو مستطیل در اندازه های ۳۵ × ۴۵ سانتی برش بزنید و از روی لایه چسب نیز دو مستطیل در همین اندازه برش زده و سپس نوار کتان را هم به دو قسمت ۵۰ سانتی متر تبدیل کنید.

درست کردن کیف ساده

  •  آرون گروپس

حال برای درست کردن پایه ساک، لازم است در یک طرف قسمت طولی مستطیل ها به اندازه مربعی در ابعاد ۵ در ۵ را از هر دو گوشه پارچه ها و لایه چسب جدا کرده و قیچی بزنید.

آموزش کیف ساده

اکنون لایه چسب ها را به صورت صحیح و به پشت دو تکه پارچه راه راه بیرونی دوخته و بعد دو تکه پارچه بیرونی آستر دار را از سمت اصلی (قسمت رو) به روی هم بگذارید و با رعایت یک سانتی متر از هر سمت کیف، شروع به کوک زدن و دوختن پارچه ها کنید. توجه داشته باشید که تنها کناره ها و پایین کیف را دوخته و فعلا بالای پارچه و دو گوشه پایین را ندوزید و باز بگذارید.

ساخت کیف ساده

حال همانطور که در تصویر می بینید، درز های دوخته نشده را بر روی هم منطبق کنید و با رعایت فاصله یک سانتی متر بدوزید.

 دوختن کیف ساده

در این مرحله از دوخت کیف ساده دست ساز، باید کناره ها و گوشه های پارچه داخلی را بدوزید؛ برای این منظور لازم است، پارچه های گلدار که برای قسمت داخل کیف انتخاب کرده اید از سمت رویه، روبروی یکدیگر قرار دهید و با سوزن فیکس کرده و مراحل قبلی دوخت را تکرار کنید.

اکنون بعد از اینکه دوخت پارچه داخلی گلدار تمام شد، آن را به قسمت رو برگردانید و داخل پارچه بیرونی قرار دهید، سپس برای نصب نوار کتان به گونه ای که در شکل می بینید، یکی را در قسمت جلویی کیف و دیگری را در پشت کیف و بین پارچه داخلی و خارجی با فاصله ۱۰ سانتی متر از لبه ها با سوزن محکم کنید.

 دوخت کیف ساده

در مرحله بعدی دوخت کیف ساده ، دور تا دور قسمت بالایی ساک را به اندازه یک سانتی متر کوک زده و قسمت های بین دو نوار کتان را به منظور در آوردن دسته ها و برگرداندن ساک باز بگذارید.

اکنون اتو را روشن کنید و ساک را از قسمتی که باز گذاشته اید، برگردانید و با استفاده از اتو می توانید خطوط دوخت را محو کنید.

 دوخت ساک پارچه ای ساده

در مرحله پایانی، دور تا دور لبه بالایی ساک و قسمت دوخته نشده بین دسته ها را به طور کامل دوخته و کار دوخت ساک را تمام کنید. اکنون شما روش دوخت یک کیف دست دوز ساده را یاد گرفتید و می توانید به راحتی آن را در منزل آماده کرده و استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *