دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آیا امواج وای فای برای جنین و مادر ضرر دارد؟

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین معایب اینترنت و وای فای برای جنین است که البته اغلب مادران باردار بدان توجهی ندارند و همین باعث متولد شدن نوزادی می شود که به برخی از اختلالات دچار است و به همین خاطر ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان چندی دیگر از عوارض شبکه ای وای فای برای آگاهی بیشتر مادران باردار بپردازیم.

از عوارض وای فای برای جنین می توان به سقط شدن جنین اشاره کرد که البته آسیب های دیگری را نیز شامل می شود مثل بی خوابی و سردرد که در ادامه با عوارض بسیار زیاد وای فای به طور کامل آشنا خواهید شد.

عوارض وای فای برای جنین

همانطور که می دانید امروزه با گسترش استفاده از موبایل ها و اینترنت همه ما در معرض امواج وای فای قرار گرفته ایم و در مقابل بسیاری از متخصصان اعلام کرده اند که این امواج برای بدن بسیار خطرناک هستند البته هستند معدود متخصصانی که معتقدند تاثیر منفی این امواج چندان زیاد نیست که بتواند به سلامت انسان ضرری وارد کند. در این میان افرادی که یقین به تهدیدات وای فای دارند می گویند که اینترنت و وای فای حتی برای زنان بارداری که جنین در شکمشان است نیز بسیار خطرناک خواهد بود.

ضررهای وای فای برای جنین

بر اساس سخنان محققان به این نتیجه رسیده ایم که اشعه های ساطع شده از تلفن های همراه و شبکه وای فای به جنین شکم مادر آسیب فراوانی خواهد زد. همچنین آن ها بر این باورند که شبکه وای فای تاثیر ناهنجاری را بر رفتار کودک،پیش فعالی و ارتباط او با دیگران می شود و به همین خاطر توصیه می کنند که زنان باردار بایستی بسیار کم از وسایلی مثل موبایل یا لپ تاپ استفاده نمایند و در معرض وای فای نیز قرار نگیرند.

بهتر است بدانید که دوره بارداری دوره بحرانی می باشد که در آن سرعت رشد جنین بسیار زیاد است و اگر در طول روند بارداری در معرض وای فای قرار بگیرد باعث ایجاد حساسیت و آسیب پذیری بیشتر آن در برابر عوامل خارجی را در پی خواهد داشت. همانطور که می دانید آلودگی امواج الکترومغناطیسی به عنوان بخشی از لیست آلاینده های زیست محیطی به شمار می رود که با مواجه با آن در معرض خطرات بیولوژیکی قرار خواهید گرفت. یکی از مهم ترین عوارض وای فای برای جنین ایجاد اختلال در روند مهارتی و ارتباطی او است که البته در ادامه به بیان چندی دیگر از عوارض وای فای برای جنین خواهیم پرداخت:

مشکلات شبکه های وای فای برای کودک

  •  آرون گروپس

ایجاد مشکلات رفتاری در کودک ناشی از اثرات وای فای برای جنین:

علاوه بر مطالعات جانوری مطالعاتی که بر روی کودکان نیز به دست آمده نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض امواج تلفن همراه در حین بارداری با ایجاد اختلال رفتاری در کودکان مرتبط است. بهتر است بدانید که اغلب متخصصان کالیفرنیا در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ بر روی ده ها هزار کودک این مورد را آزمایش کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که کودکانی که کمتر در معرض وای فای بوده اند در آینده مشکلات عاطفی و رفتاری کمتری را تجربه کرده اند. همچنین این متخصصان اقدام به جمع آوری این اطلاعات در میان ۵ کشور جهان کردند و به این نتیجه رسیدند که والدینی که اغلب اوقات در معرض وای فای هستند به مراتب فرزندانی که به دنیا می آورند بیشتر به بیماری های پیش فعالی و عدم تمرکز دچار می باشند.

اسجاد مشکلات رفتاری در کودک

ایجاد مشکلات پیش فعالی در کودک ناشی از اثرات منفی وای فای برای جنین:

نتایج بررسی شده سندروم ADHD یا همان پیش فعالی نشان می دهد که افرادی که اغلب اوقات درگیر اینترنت و موبایل هستند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار می گیرند. این نتایج پژوهشگران را نگران کرده و در پی این هستند تا حوزه مطالعات خود را در زمینه جنین و وای فای گسترش دهند.

ایجاد مشکلات چاقی،سقط جنین و بیماری تیروئید در کودک:

بر اساس مطالعات اخیری که توسط دانشمندان بسیاری و زیر نظر دکتر دون متخصص زنان و زایمان انجام شد نشان می دهد که کودکانی که در رحم مادر خود بیشتر در معرض وای فای و اینترنت قرار گرفته اند نسبت به سایرین بیشتر در معرض چاقی و مشکلاتی تیزوئید قرار می گیرند. همچنین این تحقیقات نشان می دهد که مواجه با میدان مغناطیسی بالا در دوران بارداری با ابتلا به آسم در کودکان همراه است. همچنین در سال ۲۰۱۷ گروه دیگری نیز تازه ترین اطلاعات خود را در یک کنفرانس بیان کردند که نشان می دهد کودکی که در معرض این شبکه وای فای قرار بگیرد امکان مبتلا شدن او به مشکلات تیروئیدی بیشتر می باشد زیرا امواج الکترو مغناطیسی بر روی روند توسعه و تکامل غده هیپوفیز جنین تاثیر بدی خواهد گذاشت.

اختلال بسیار زیاد فای وای برای جنین

مواجهه با امواج الکترو مغناطیسی در طول بارداری و افزایش میزان سقط جنین:

بهتر است بدانید که در سال ۲۰۱۷ دکتر لی تحقیقات خود را در مورد ارتباط شبکه های وای فای با سقط جنین بیان کرده است که حاکی از آن است که مادرانی که در طول دوران بارداری خود در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار می گیرند ۷.۲ درصد احتمال سقط جنین در آن ها بیشتر از سایرین است. همچنین وی در کنفرانس خود بیان کرده که این مطالعات نشان می دهد که امواج شبکه وای فای برای جنین می تواند بسیار خطرناک باشد و تاثیرات نامطلوبی را بر او وارد نماید. این متخصص بر اساس تحقیقاتی که در این چند سال انجام داده مدارکی را به کمیسیون قدرت ایالات متحده در مورد عدم کفایت خطوط ایمنی در برابر امواج الکترومغناطیسی ارائه داده است.

دوری از شبکه های وای فایی برای حفظ سلامتی جنین

توصیه هایی برای کم کردن آسیب های وای فای برای جنین:

اغلب محققان برای کم کردن و یا از بین بردن آسیب های ناشی از امواج وای فای راه هایی را بیان کرده اند که در ادامه به بیان آن پرداخته ایم:

  • دستگاه های روشن بی سیم مانند لپ تاپ را از کنار خود دور کنید.
  • توصیه می شود که گوشی همراه را در نزدیکی خود قرار ندهید و برای حمل آن بهتر است تا آن را در کیف قرار داده و از گذاشتنش در جیبتان خودداری کنید.
  • در وسایل نقلیه مثل خودرو و مترو از تلفن همراه و یا لپ تاپ استفاده نکنید.
  • برای مکالمه از طریق موبایل بهتر است از هندزفری استفاده نمایید و یا آن را روی حالت بلندگو قرار دهید.
  • تا جایی که امکان دارد سعی کنید از مودم های کابل دار برای وصل شدن به اینترنت استفاده کنید.

وای فای و مضررات آن برای سلامتی جنین

  • در محیطی که می خوابید از دستگاه های بی سیم استفاده نکنید.
  • توجه داشته باشید که که نبایستی در کنار مودم و یا دستگاه بی سیم بخوابید.
  • زمانی که هیچ احتیاجی به اینترنت ندارید مودم را خاموش نمایید.
  • توصیه می شود که بیش از اندازه در معرض شبکه های وای فای قرار نگیرید.
  • دوشاخه مودم خانه را هنگامی که از آن استفاده نمی کنید از برق جدا نمایید.
  • به مدت طولانی از اینترنت استفاده نکنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *