دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

متن زیبا در مورد حضرت فاطمه (س) با جملات پرمحتوا و دلنشین

  • زهرا خانزاده
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

مجموعه ای خواندنی و ناب از انواع متن زیبا در مورد حضرت فاطمه (س) را در این مطلب از آرگا گردآوری کرده ایم که هر یک از این نوشته های سوزناک و حزن انگیز را می توانید به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای دیگران ارسال کنید.

پیوند چدایی ناپذیری بین شیعیان و خانم فاطمه زهرا (س) وجود دارد و شیعیان به دلیل مقام و منزلت این بانوی گرانقدر ارادت بسیاری به ایشان دارند و همواره برای دستیابی به حوائج خود، به حضرت زهرای مرضیه (س) متوسل می شوند. شیعیان و محبین اهل بیت به دلیل همین عشق و ارادت، هر ساله در ایام فاطمیه و روز شهادت حضرت زهرا (س) مجالس عزاداری را بر پا می دارند و با ارسال پیام های سوزناک و پر سوز و گذار شهادت ایشان را به دیگر شیعیان تسلیت عرض می کنند. از این رو در ادامه این بخش می توانید نظاره گر متنهای زیبا در مورد حضرت فاطمه (س) باشید.

جمله کوتاه در مورد حضرت فاطمه (س)

انواع متن زیبا در مورد حضرت فاطمه (س)

حضرت فاطمه (س) ۷۵ روز پس از وفات پدر بزرگوارشان حضرت محمد (ص) و به دلیل جراحات و صدمات وارده توسط عمر بن خطاب(خلیفه دوم) به شهادت رسیدند. حضرت علی (ع) ایشان را شبانه به خاک سپردند و محل دفن خانم فاطمه (س) مخفی می باشد. در روایات، برای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دو تاریخ عنوان شده است و شیعیان نیز برای شهادت ایشان هم در فاطمیه اول(روز ۱۳ الی ۱۵ جمالی الاول) و هم در فاطمیه دوم(روز ۳ الی ۵ جمادی الثانی) به عزاداری می پردازند.

در مطلب پیش رو نمونه متنهای زیبا در مورد شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را مشاهده خواهید کرد.

متن تسلیت برای شهادت حضرت فاطمه (س)

این روزها که عزای زهرای اطهر است، صاحب عزای فاطمه (س) را می‌جویم. دلم به روضه مادر عادت کرده است و قلبم با هر نوحه دلتنگ آن غایب از نظر می‌شود. مهدی (عج) جان! فدای پهلوی شکسته مادرتان، بیایید تا مصیبت مادرتان را به خودتان تسلیت عرض کنم.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جمله زیبا برای عرض تسلیت شهادت بی بی دو عالم

شهادت گل یاس در کویر ناسپاس بر عاشقان با احساس تسلیت باد.

نوشته تامل برانگیز درباره حضرت فاطمه (س) و امام زمان (عج)

خیلی‌ها فکر می‌کنند حضرت زهرا جان خود را فدا کرد به خاطر همسرش علی اما این جماعت غافلند و نمی‌دانند که هدف حضرت زهرا دفاع از چیز با ارزش‌تری بود. آری او جانش را فدای امام زمانش کرد. ولی ما برای برد تیم فوتبالمان صادقه‌تر از فرج دعا می‌کنیم. به امید روزی که همه ما سرباز مخلص امام زمانمان باشیم.

<شعر نو مفهومی با متن زیبا و سوزناک در مورد شهادت حضرت فاطمه (س)

بر گلستان ولایت تاختن، غنچه را با لاله پرپر ساختن، غنچه زیر خار و خس افتاده بود، باغبان هم از نفس افتاده بود، کاش از قلبم به قبرش راه داشت، کاش زهرا هم زیارتگاه داشت.

پیام کوتاه در مورد حضرت فاطمه (س)

نوشته زیبا و دلنشین در مورد حضرت فاطمه (س)

سهمش از این دنیا مگر چه بود؟ قرار دل و گیرایی دستانت، که در شکستگی‌ها، پهلوی او بود. که همان‌ها را هم برای خاطر غریبش، زیاد می‌دیدند.

سخنان زیبا از حضرت محمد (ص) درباره دخترش حضرت فاطمه (س)

حضرت محمد (ص): فاطمه پاره تن من است. هر که او را بیازارد، مرا آزرده‌خاطر کرده است و هر که او را شاد کند، مرا خوشحال نموده است.

متن زیبا در مورد ایام فاطمیه

فاطمیه که شروع می‌شود دل برای فاطمه می‌گیرد؛ تمام که می‌شود برای علی…

نوشته مفهومی برای شهادت حضرت فاطمه (س)

گفتند: فاطمیه کدام است؟ کوچه و چادر خاکی چیست؟ این‌ها همه افسانه‌ای بیش نیستند. آه کشیدم و گفتم: خدا کند.

سخنان دکتر  علی شریعتی در مورد خانم حضرت فاطمه (س)

در تاریخ ملت‌های مسلمان و توده‌های محروم در امت اسلامی، فاطمه منبع الهام آزادی و حق‌خواهی و عدالت طلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است./ علی شریعتی

متن زیبا و ناب در مورد حضرت فاطمه (س)

اینجا بقیع است و در مظلومیت حضرت زهرا (س) همین بس که در روز شهادتش دریغ از یک سینه زن، یک روضه‌خوان، یک عزادار…

متن زیبا در مورد حضرت فاطمه (س) با نوی دو عالم

نوشته سوزناک برای شهادت حضرت فاطمه (س)

آن شب قوی‌ترین سند غربت علی، تشییع مخفیانه و دفن شبانه دختر پیامبر و همسر امام مسلمین بود. آجرک الله یا مولای…

 پیام زیبا در مورد شهادت حضرت فاطمه (س)

یا فاطمه الزهرا (س) من از کوچه‌های تنگ که می‌گذرم؛ دلم خیلی برایت تنگ می‌شود!

سخنان بزرگان درباره انسانیت و بزرگی بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س)

فاطمه (س) یک زن بود، آنچنان که اسلام می‌خواهد. مظهر یک دختر در برابر پدرش، مظهر یک همسر برابر شویش، مظهر یک مادر برابر فرزندانش و مظهر یک «زن مبارز و مسئول» در برابر زمان و سرنوشت جامعه اش./ علی شریعتی

جملات پر محتوا درباره حضرت فاطمه (س)

عاشق ِ سینه سوخته امامت باش… درست مثل فاطمه (س)

متن زیبا و پرمعنا در مورد حضرت فاطمه (س)

یا فاطمه! داغ تو شرح کامل نهج البلاغه است…

پیامک متنی زیبا درباره حضرت فاطمه زهرا (س)

هر قلبی که دوستدار زهرا (س) و آشفته و بی‌قرار برای بانو است؛ گویا گنجینه هفت آسمان‌ها را در سینه دارد. نه مگر عالم امکان همه هستی و حیاتش را وامدار زهراست؟ مگر نه اینکه خلقت ما از صدقه سر زهرای مرضیه (س) بوده است؟

جدیدترین نوشته ها در مورد شهادت حضرت فاطمه (س)

حدیث از حضرت فاطمه (س) درباره خوشرویی

حضرت زهرا (س): پاداش خوشرویی در برابر مؤمن بهشت است.

سخن گهر بار خانم حضرت فاطمه زهرا (س)

حضرت زهرا (س): کسی که عبادت‌های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.

متن زیبای ادبی درباره حضرت فاطمه (س)

فرشتگان در اضطراب هستند، به در باغ بهشت آتش افکنده شده و بین در و دیوار دخت مکرم بهترین خلق می‌نالد. زمین ضجه می‌زند و آسمان می‌گرید. خاک بر سر دنیا که بعد شهادت فاطمه برقرار ماند.

نوشته غم انگیز به مناسبتت دهه فاطمیه

در هر مکان که رفتم، محور را علی علیه السلام دیدم. و این علی (ع) بود که هر شب کنار تربت حضرت فاطمه زهرا (س) مهمان می‌شد و تا سحر گریان بود.

نوشته حزن انگیز زیبا در مورد غربت حضرت فاطمه (س)

ای وای مادرم، دوباره دست به بازویت گرفتی و مرا پریشان کردی، ای وای مادرم، دوباره پهلویت درد گرفت و مرا در هول و ولا انداختی. بمیرم برای تو مادر خوبم. ای وای مادرم، حال تو به اضطرار و ناله رسیده است و من ضجه می‌زنم، ای وای مادرم، حیدر کرار پس از تو در این شهر غریب‌تر از پیش می‌شود و من بر مظلومیت علی گریانم، کاش فدایتان می‌شدم با این جگر خون شده‌ام.

متن های غم انگیز برای شهادت حضرت فاطمه (س)

جملات اندوهناک و سوزناک درباره حضرت زهرا (س)

ناموس خدا، دختر نبی، همسر حیدر کرار، شفیع خلق به محشر را شهید کردند. نه این غم از دل ما می‌رود و نه کینه انتقام را فراموش می‌کنیم. فقط صبر کرده‌ایم و منتظریم.

نوشته های دردناک درباره دختر پیامبر (ص)

ای خلق جهان! صورت دختر پیامبر از سیلی نامرد مردمان نیلی شده است. خدایا! عذاب آنکه یاس کبود را آزار داد و به پهلوی مبارک او ضربه زد، هزار هزار برابر کناد.

متن تسلیت زیبا در مورد شهادت حضرت زهرا (س)

مگر بانوی دو عالم چه گناهی داشت که این گونه او را آزار دادند و شهید کردند؟ مگر ناموس خدا جز حق و حقیقت چیزی می‌فرمود؟ کور باشند و دستشان شکسته باد آنان که پهلوی او را شکستند و فرزندش را سقط کردند.

جملات سوزناک برای عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) به شیعیان

فاطمیه آمده است، یکی به من بگوید مونس، غمخوار و همدم شیعیان کجاست؟ تا کی انتظار بکشیم تا گل نرگس برگردد و بر داغ دل ما مرهم گذارد؟ یا بن الحسن در عزای مادرت برگرد. مردم سراغ صاحب عزا را می‌گیرند.

جملات خواندنی و گهربار در مورد حضرت فاطمه (س)

متن غم انگیز زیبا در مورد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

بانو جان! یا فاطمه (س)! هرچه چشم چشم می‌گردانم مزار تو را نمی‌یابم‌، اما قلبم همواره عشق و مهر تو را فریاد می‌زند. مگر می‌توان پهلوی تو بود و شکسته نبود؟

جملات غمبار درباره شهادت حضرت فاطمه (س)

یا فاطمه (س) مرا ببخشا اگر صورتم نیلی نیست، پلک سالم دارم و بازو و پهلوی من بی درد است؛ ولیک چشمانم اگر بهر تو گریان نشود نامرد هستند.

جملات تاثیر گذار و زیبا در مورد حضرت فاطمه (س)

مادر هر کاری کند… بچه‌ها یاد می‌گیرند… مثلا اگر شهید بشود… یا زهرا… مادر که نباشد… خانه بهم می‌ریزد… حسن دربقیع… حسین درکربلا… زینب در دمشق…

پیامک سوزناک برای شهادت حضرت فاطمه (س)

امشب حسن (ع) اول شب یتیمی را با گریه می‌گذراند؛ حسین (ع) عزا گرفته است؛ بعد از زهرا (س) زینب (س) خانم خانه است… امشب مهدی (عج) شب زنده‌دار است… و همه منتظر ظهور او هستند تا بیاید و لااقل یک دانه شمع بر سر قبر زهرا بسوزاند…

نوشته پر سوز و گذار برای تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)

یا زهرا ببین آنهایی که برای تو عزاداری می‌کنند و حاضرند برای تو جان‌شان را بر کف دست بگذارند، آنها که از مصیبت تو اشک از چشمانشان جاری است؛ همه و همه به تو و یک نیم‌نگاه تو محتاج هستند. آنها را در شب شهادتت دست خالی برنگردان.

نوشته ناب در مورد حضرت فاطمه (س)

متن ادبی زیبا در مورد حضرت فاطمه زهرا (س)

عالم فدای چادر خاکی تو، عالم فدای ناله‌های شب و روز تو… و جان من فدای مهربانی تو که بی‌شک به من ناقابل هم خواهد رسید. مرا دریاب که بی مهر تو هیچ هستم. السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)…

جملات سوزناک برای مصیبت شهادت حضرت فاطمه (س)

کاش در شب عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فقط عزادار ایشان نباشیم، کاش امشب بانو را بهتر بشناسیم و بیشتر…

نوشته ناب درباره عشق و محبت به حضرت فاطمه (س)

حضرت فاطمه (س) را نمی‌توان با شعر یا نوشته توصیف کرد. فاطمه را باید حس کرد. دلت، رفتارت و گفتارت که مورد پسند فاطمه شد؛ قبر مخفی بانوی دو عالم آشکار می‌شود. دلتان که مملو از محبت فاطمه شد، قبر او را در دل مصفای خود می‌یابید.

نوشته غم انگیز در وصف حضرت فاطمه (س)

یار پهلو شکسته علی به سوی پدر کوچ می‌کند. یار و یاوری که رونق خانه علی و قوت زانوان اوست، دارد پر می‌کشد. اجرک الله فی مصیبتها…

متن ادبی زیبا در مورد شهادت حضرت فاطمه (س)

مادر دوبخش است: «ما» و «در»… و قصه یتیمی «ما» از کنار «در» شروع شد.

متن کوتاه در مورد حضرت زهرا (س)

نوشته دعایی و دلنشین برای شهادت حضرت فاطمه (س)

یا زهرا (س)، ای مادر معنوی تمام شیعیان جهان، در روز شهادت شما دلم مانند پهلویتان شده است. می‌خواهم دستِ دلم را بگیرید و دعایش کنید. آخر می‌گویند دعای مادر، معجزه می‌کند. برای فرزند کوچک روسیاه‌تان معجزه کنید.

سخنان امام صادق (ع) درباره مادرشان حضرت فاطمه (س)

امام صادق علیه السلام فرمود: إنَّ فاطِمَهَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ صَلَّی الله عَلَیهِ و آله تَحْضُرُ زُوّارَ قَبْرِ ابْنِهَا الْحُسَینِ عَلیه السلام فَتَسْتَغْفِرُ لَهُمْ ذُنُوبَهُمْ.
فاطمه دختر محمد نزد زائران قبر فرزندش حسین علیه السلام حضور می‌یابد و برای گناهانشان طلب آمرزش می‌کند.

سخن رسول خدا در مورد دوستی با حضرت فاطمه (س)

رسول اکرم(ص) فرمود: ای سلمان، دوستی فاطمه در یکصد جا سود می‌دهد که آسان‌ترین آنها به هنگام مردن و قبر و میزان و محشر و صراط و حساب است.

متن زیبا در مورد شهادت حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

یا علی (ع) شما با باز کردنِ دروازه ی بزرگی واردِ قلعه خیبر شدید؛ اما فاطمه (س) با بسته شدنِ دری کوچک و چوبی و شکسته شدن ِ پهلوی نازنینشان وارد ِ قلب‌های تمام ِ مومنین شدند. و چقدر دوست دارم شما را… علی (ع) و فاطمه (س) را از پدر و مادرم بیشتر دوست دارم…

متن زیبا در مورد حضرت فاطمه (س) و شهادت ایشان
همان گونه که با انواع متن زیبا در مورد حضرت فاطمه (س) در این مطلب آشنا شدید برای مشاهده جملات و نوشته های زیبا و ناب درباه دیگر ائمه اطهار می توانید به قسمت متن زیبا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *