دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی رنو کولیوس و ویژگی های فنی این شاسی بلند محبوب فرانسوی

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸
  • ۰

رنوکولیوس با بهره گیری از طراحی جذاب، امکانات رفاهی و ایمنی مدرن، مورد توجه بسیاری از علاقمندان خودرو قرار گرفته است. شاسی بلند رنوکولیوس با وزن ۱۶۰۷ کیلوگرم از موتوری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم موتور ۲۴۸۸ سی سی بهره می برد و دارای حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بوده و گشتاور تولیدی آن ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در این مقاله به بررسی رنو کولیوس می پردازیم.

این مقاله خودروی رنو کولیوس را مورد نقد قرار می دهد. این شاسی بلند پر طرفدار  و محبوب فرانسوی از تکنولوژی های متعدد و به روزی همچون Easy Park Assist بهره می برد و در طول ورودش به بازار خودروی ایران، توسط شرکت نگین خودرو (شریک تجاری رنو) بسیار پرفروش بوده است. رنو کولیوس با بهره گیری از طراحی جذاب و امکانات رفاهی و ایمنی مدرن، مورد توجه بسیاری از علاقمندان خودرو قرار گرفته است.

شناخت و بررسی رنو کولیوس

بازنگری رنو کولیوس

شرکت رنو بعد از فروش محصولاتی چون رنو سینک و رنوکانگو خودوری جدید رنوکولیوس را وارد خط تولید کرد. نسل اول کولیوس بر پایه پلتفرم C ،به طور مشترک توسط رنو و نیسان توسعه داده و ساخته شد. این خودرو  با ابعاد طول ۴۵۲۰ میلیمتر ، عرض ۱۸۵۵ میلیمتر ، ارتفاع   ۱۶۹۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۶۹۰ میلیمتر در دو نسخه موتور بنزینی و دیزلی که  از همراهی جعبه دنده دستی و خودکار ۶ سرعته بهره می بردند، معرفی شد. بعد از سپری شدن یک دهه از تولید نسل اول کولیوس شرکت رنو صمیم گرفت نسل دوم آن را نیز تولید نماید. بنابراین در سال ۲۰۱۶ مدیرعامل شرکت کارلوس گون در نمایشگاه خودرو پکن از نسل دوم رنو کولیوس رونمایی کرد.

فروش رنو کولیوس در ایران

نسل دوم این خودرو کمی بزرگ‌تر از نسل اول آن بوده و این دفعه بر پایه پلتفرم CMF رنو نیسان ساخته شد. رنو کولیوس نسل دوم طولی برابر با ۴۶۷۲ میلیمتر ، عرض  ۱۸۴۳ میلیمتر و  ارتفاع ۱۶۷۸ میلیمتر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۰۵ میلیمتر می باشد. خودروی مذکور از چراغ‌های C شکل در نمای جلویی و همچنین طراحی جدید چراغ‌های عقب بهره می برد که طراحی آن بر عهده طراح فرانسوی به نام الکسیس مارتوت بوده است.

بازبینی کابین رنو کولیوس

 خودروی رنو کولیوس جدید از سال ۲۰۱۶ تا به امروز در سایت بوسان کره جنوبی و سایت ووهان چین تولید می شود و در کره جنوبی با نام رنو سامسونگ QM6 روانه بازار می شود. رنوکولیوس در نسخه های Initiale Paris و Zen ، Life ، Intens به بازار عرضه می شود و از امکاناتی نظیر سیستم R-link 2 ، کروز کنترل تطبیقی، پارک خودکار، هشدار نقاط کور راننده، سیستم ترمز اضطراری، صفحه نمایش لمسی نیز بهره می برد. در ادامه خودوری رنو کولیوس را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

  •  آرون گروپس

بررسی ظاهر این شاسی بلند

با مشاهده نمای روبروی این خودرو لوکس محو ظاهر تهاجمی آن خواهید شد. به ویژه طراحی چراغ های C شکل که از تکنولوژی LED بهره می برد و ترکیب شدن با جلو پنجره کرومی و تعبیه نشان رنو در مرکز بر زیبایی نمای جلویی آن افزوده است. شکل کاپوت و به کار رفتن خطوط حجمی در آن نیز نشان دهنده هوشمندی مهندسین و طراحان کولینوس برای جلب توجه بیشتر بیننده می باشد.

 رنو کولیوس خودور محبوب

بررسی نمای جانبی رنو کولیوس نشان می دهد که از طراحی زیبا و هوشمندانه ای بهره می برد. در این نما نوار کرومی از محل تعبیه چراغ های جلو شروع شده و تا روی درب جلو آن ادامه دارد. علاوه بر این طراحی عضلانی نیز در نمای جانبی مشاهده می شود و خطوط شناور بدنه نیز نمایانگر این طراحی هستند. در قسمت پایین دربها، نوار دور پنجره ها و ریل های باربند نوار کرومی به کار رفته تا بر زبیایی کولیوس بیافزاید.

بازبینی رنو کولیوس

نمای پشتی خودرو شبیه رنو تالیسمان می باشد. چراغ ها در عقب خودرو از دو سمت بدنه آغاز شده و در مرکز صندوق عقب به یکدیگر می رسند. در این نما نیز نشان بزرگ و کرومی رنو زیبایی کولیوس را دوچندان کرده است.

وارسی رنو کولیوس

طراحی داخلی این خودرو

طراحی داخلی رنوکولیوس با دقت و ظرافت خاصی صورت گرفته است. فضای کابین جادار و کافی در نظر گرفته شده و مواد با کیفیتی در آن بکار رفته است. صندلی ها با روکش های چرمی زیبایی همراه بوده و دارای ارگونومی عالی بسیار راحت هستند.

آشنایی با فضا داخلی رنو کولیوس

در وسط داشبورد نمایشگر لمسی بزرگی تعبیه شده که از سیستم چندرسانه ای و امکان کنترل رنو کولیوس زیر انگشتان سرنشینان خودرو برخودار است. دستگیره های کرومی خودرو با نوارهای کرومی داخل کابین هارمونی خوبی با قسمت های مختلف کابین کولیوس ایجاد کرده است.

وارسی طراحی ظاهری رنو کولیوس

نورپردازی داخل خودرو به گونه ای است که سرنشینان بتوانند آن را به دلخواه خود تغییر دهند. سقف پانورامیک نیز بر زیبایی فضای داخلی این شاسی بلند محبوب افزوده است.

نگاهی به تجهیزات ایمنی

رنو به ایمنی راننده و سرنشینان خودروی لوکس خود بسیار اهمیت داده است. به نحوی که بالاترین امتیاز را از موسسه Euro NCAPP در زمینه ایمنی کسب نموده است.

 بررسی نمای عقب رنو کولیوس

رنو برای رسیدن به این امتیاز خودروی خود را به تجهیزاتی چون سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، ۶ عدد کیسه هواى ایمنى جلو، جانبى و پرده اى عقب،سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم توقف کمکی روی سطح شیب دار، سیستم کنترل پایداری،سیستم کنترل پایدارى به همراه سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایى(Hill Assist) ،باز شدن درها و قطع شدن مدار سوخت رسانی هنگام تصادف ، هشدار نقطه کور در آینه بغل، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی جلویی، هشدار تعویض خط مجهز نموده است.

بررسی موتور رنو کولیوس

کابین رنو کولیوس

شاسی بلند رنوکولیوس با وزن ۱۶۰۷ کیلوگرم از موتوری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم موتور ۲۴۸۸ سی سی بهره می برد و دارای حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بوده و گشتاور تولیدی آن ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. وظیفه انتقال این نیرو به چرخ های خودرو بر عهده  جعبه دنده ۶ سرعته X-Tronic CVT می باشد. شتاب صفر تا صد کولیوس ۹.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۱۹۹ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو با ظرفیت باک ۶۵ لیتر در جادهای شهری  ۱۰.۷ لیتر، در خارج از شهر ۸.۳ لیتر و به صورت ترکیبی ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

بررسی امکانات رفاهی

وارسی موتور رنو کولیوس

رنو کولیوس از امکانات رفاهی بسیاری برخوردار است. از جمله این امکانات می‌توان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیم گودی کمر، مانیتور لمسی ۸.۷ اینچى، سیستم حرفه ای صوتی(BOSE) به همراه ۱۳ عدد بلندگو ، ورودی USB و iPod، سانروف برقی پانورامیک، LED آینه هاى جانبی مجهز به راهنما، آینه هاى جانبی برقی تاشو همراه با گرمکن،  سیستم ایمنی جهت جلوگیری از آسیب ترمز پارک برقی، شیشه شوی چراغ جلو ،صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس، جا لیوانی خنک شونده ، چراغ های زنون، سیستم روشنایی محفظه نگهدارنده روی درهای جلو و عقب، گرمکن صندلی، داشبورد ۱۵ لیتری مجهز به خنک کننده، سیستم نمایشگر باد تایرها، آنتن کوسه اى ، باد شکن جلو نقره اى، محفظه نگهدارنده وسایل در قسمت کفی جلو عقب خودرو ، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت و … را نام برد.

در پایان پیشنهاد می کنیم بررسی رنو سیمبل، بررسی هایما s7 و بررسی تویوتا chr را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *