دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان طبیعی کبد چرب با روش های فوق العاده موثر در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

کبد چرب یکی از بیماری های بسیار شایع و خطرناک می باشد که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و با کمک روش های خانگی جهت درمان طبیعی کبد چرب می توانید این مشکل را برطرف کنید.

کبد چرب بر اثر انباشته شدن ذرات چربی در سلول های کبدی ایجاد می شود، چربی در کبد امری کاملا شایع می باشد اما اگر میزان آن بیشتر از پنج تا ده درصد وزن کبد باشد فرد به بیماری کبد چرب مبتلا می شود که درمان کبد چرب با استفاده از روش های خانگی و دارو های گیاهی بسیار موثر می باشد.

درمان طبیعی کبد چرب با راهکارهای خانگی

روش های درمان طبیعی کبد چرب

همانطور که برای درمان طبیعی حالت تهوع، درمان طبیعی پوکی استخوان، درمان طبیعی دل درد و درمان طبیعی یبوست استفاده از راهکارهای خانگی بسیار موثر می باشند برای درمان کبد چرب و همچنین جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری کشنده نیز استفاده از این روش های طبیعی و خانگی بسیار موثر می باشد در این مقاله شما را با این روش ها آشنا خواهیم کرد:

چای سبز

استفاده از چای سبز به عنوان یک روش موثر جهت درمان طبیعی کبد چرب محسوب می شود زیرا چای سبز سبب افزایش میزان چربی سوزی بدن می شود و علاوه بر کاهش میزان چربی کبد به کاهش سطح چربی خون نیز کمک شگفت انگیزی می کند، فقط به خاطر داشته باشید که در مصرف چای سبز زیاده روی نکنید زیرا، تاثیر ناخوشایندی بر فشار خون و قلب خواهد گذاشت.

فوری ترین روش درمان کبد چرب

کاسنی

از جمله گیاهان بسیار مفید که از آن در کتب طب سنتی به عنوان یک ماده مفید جهت تصفیه کننده کبد یاد شده است کاسنی می باشد علاوه بر این دارای خواص پروبیوتیکی و تنظیم کنندگی دستگاه گوارش نیز می باشد.

دارچین

استفاده از دارچین علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز به منظور رفع چربی کبد بسیار کاربرد دارد این ادویه را می توانید به منظور تاثیر بیشتر به صورت پودر نشده استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چند روش خانگی جهت درمان کبد چرب

زرد چوبه

رزدچوبه در درمان طبیعی کبد چرب بسیار موثر می باشد زیرا دارای آنتی اکسیدانی به نام کورکومین می باشد که تاثیر فوق العاده در درمان کبد چرب دارد البته ناگفته نماند که به منظور اثر بخشی بیشتر از دم کرده زردچوبه پودر نشده استفاده کنید.

خداحافظی با کبد چرب با داروهای گیاهی

سیر

استفاده از سیر برای افرادی که از داشتن کبد چرب رنج می برند گزینه بسیار مناسبی است همچنین طبق تحقیقات انجام شده مکمل های پودر سیر به کاهش وزن بدن و درمان کبد چرب بسیار کمک می کند.

کلم بروکلی

مصرف انواع سبزیجات در درمان کبد چرب تاثیر فوق العاده ای دارند به خصوص کلم بروکلی را حتما در رژیم غذایتان بگنجانید زیرا، مصرف این سبزیجات پرطرفدار به مدت طولانی از تشکیل چربی در کبد پیشگیری می کند.

استفاده از رژیم غذایی سالم به منظور درمان طبیعی کبد چرب

سماق

از دیگر روش های خانگی جهت درمان طبیعی کبد چرب استفاده از سماق می باشد که به سم زدایی کبد کمک می کند و در نتیجه کبد چرب را درمان می کند به منظور بهره مند از سماق می توانید به صورت خشک در کنار غذاهایی مانند کباب و نوشیدن دمنوش استفاده کنید.

سرکه سیب

از بهترین روش ها برای درمان کبد چرب سرکه سیب می باشد زیرا سبب کاهش تجمع چربی کبد می شود و همچنین به کاهش وزن کمک می کند، بنابراین به یک لیوان آب گرم یک قاشق غذا خوری سرکه سیب تصفیه نشده و خام بیافزایید سپس به آن عسل نیز اضافه کنید و در نهایت دو بار در روز و پیش از مصرف غذا آن را میل نمایید برای رسیدن به نتیجه بهتر از این روش چند ماه استفاده کنید.

درمان کبد چرب با روش های خانگی

لیمو ترش

لیمو ترش به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان به عنوان یک روش خانگی جهت درمان کبد چرب به شمار می رود همچنین لیمو ترش دارای ترکیبی به نام نارنجین می باشد که به کاهش التهابات کبدی کمک می کند بنابراین آب نصف یک عدد لیمو ترش را داخل یک لیوان  آب بریزید سپس آن را میل نمایید استفاده از این روش به مدت دو یا سه بار در روز به مدت چند هفته به بهبود کبد چرب کمک می کند.

شیرین بیان

 برای درمان بیماری کبد چرب به خصوص کبد چرب غیر الکلی می توانید از شیرین بیان استفاده کنید بنابراین به یک فنجان آب داغ نصف قاشق چای خوری ریشه شیرین بیان اضافه کنید سپس روی آن را درپوشی بگذارید و پس از زمان پنج تا ده دقیقه به آن کمی عسل بیافزایید و در نهایت محلول به دست آمده را روزی دو بار بنوشید، همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری پودر شیرین بیان را با دو قاشق چای خوری عسل مخلوط نمایید سپس روزی یک بار آن را مصرف کنید برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این روش به مدت چند هفته استفاده کنید.

بهترین راه درمان کبد چرب

پاپایا

یکی از راه های موثر جهت درمان کبد چرب استفاده از پاپایا می باشد از این رو پنج یا شش دانه ی خشک پاپایا را آسیاب کنید سپس پودر به دست آمده را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه مخلوط نمایید و روزی دو بار مصرف کنید از این روش به مدت شش ماه استفاده کنید همچنین می توانید از پاپایای خام در سالاد و سوپ استفاده کنید.

آشنایی با روش های خانگی جهت درمان طبیعی کبد چرب

ورزش

سعی کنید به مدت حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هایی مانند پیاده روی یا دو چرخه سواری انجام دهید، تمامی انواع ورزش ها به درمان کبد چرب کمک می کنند حتی اگر به کاهش وزن منجر نشوند.

پیروی از یک برنامه غذایی سالم

به منظور درمان کبد چرب پیروی از یک رژیم غذایی سالم از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین استفاده از یک رژیم غذایی متعادل که سرشار از میوه ها، سبزیجات، کربوهیدرات و پروتئین باشد را در برنامه غذایی خود بگنجانید و البته مصرف وعده های غذایی کوچک نیز به رفع کبد چرب کمک می کند.

آشنایی با عوارض بیماری کبد چرب

  • بی تحرکی
  • مصرف بی رویه کربوهیدرات ساده
  • چاقی و اضافه وزن
  • فشارخون بالا
  • افزایش سطح کلسترول خون
  • کاهش وزن سریع و غیر اصولی

درمان گیاهی کبد چرب

نشانه های بیماری کبد چرب

  • خستگی
  • کاهش اشتها
  • احساس بی حالی
  • احساس ناخوشایندی در ناحیه شکم

روش تشخیص بیماری کبد چرب از دو راه می باشد که یکی آزمایش میزان آنزیم های کبدی و دیگری سونوگرافی ناحیه شکمی است که سونوگرافی دقیق تر از آزمایش خون می باشد و درجه چربی کبد نیز با سونوگرافی مشخص می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *