دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هایلایت طبیعی مو با ۱۱ روش خانگی و کاربردی

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

بسیاری از خانم ها به داشتن موهای روشن علاقه زیادی دارند که با کمک روش های بسیار ساده و راحت به منظور هایلایت طبیعی مو می توانید موهایی زیبا و به رنگ روشن داشته باشید.

هایلایت موها از جمله روش هایی می باشد که مورد توجه بسیاری از خانم ها قرار گرفته است که اولین راهی که به ذهن می رسد استفاده از روش های شیمیایی است اما استفاده از این روش ها سبب آسیب رساندن جدی به موها می شود و برای روشن شدن رنگ مو، نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نمی باشد بلکه با کمک روش های طبیعی می توانید موهای روشن داشته باشید در ادامه مطلب به روش های هایلایت طبیعی موها می پردازیم.

در مطالب گذشته شما عزیزان را با انواع نرم کننده طبیعی مو، انواع ماسک پیاز برای مو و تقویت ریشه مو با چند راهکار طبیعی آشنا کردیم در این مقاله شما را با چند روش ساده جهت هایلایت طبیعی موها آشنا خواهیم کرد.

هایلایت طبیعی مو با بهترین روش های گیاهی

هایلایت طبیعی مو با روش های ساده

راه های مختلفی برای روشن کردن موها با مواد طبیعی و بدون آسیب زدن به آن وجود دارد که در این مقاله شما را با روش های هایلایت طبیعی ها آشنا خواهیم کرد.

حنا

با استفاده از حنا اگر موی شما به طور طبیعی بسیار تیره باشد به رنگ روشن تر از حالت طبیعی تبدیل خواهد شد بنابراین خمیر حنا را از دوازده ساعت قبل از استفاده آماده کنید می توانید به آب جوش سه قاشق سوپ خوری پودر حنا اضافه کنید سپس خمیر به دست آمده را در جای خنک قرار دهید و در نهایت با کمک دستکش تمام موهایتان را با حنا ماساژ دهید و یا فقط به تارهایی که تمایل دارید روشن تر شود بمالید سپس با کمک یک کلاه دوش پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید مخلوط حنا به مدت دو تا سه ساعت بماند و پس از زمان گفته شده بر روی موها نرم کننده موی بزنید سپس حنا و نرم کننده را قبل از شامپو زدن بشویید.

با مواد طبیعی موهای خود را روشن کنید

عسل

به منظور هایلایت طبیعی مو داخل یک کاسه یک قاشق سوپ خوری عسل خام و یک فنجان آب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را بر روی موها بمالید سپس یک کلاه حمام بگذارید و اجازه دهید مخلوط به مدت یک شب بر روی موها بماند، در صورتی که تمایل به باقی ماندن مخلوط به مدت یک شب ندارید می توانید اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بر روی موها بماند سپس عسل را به طور کامل بشویید و از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

چای بابونه

از دیگر روش های بسیار موثر در هایلایت طبیعی موها استفاده از چای بابونه می باشد بنابراین با گل های بابونه خشک یا سه تا چهار عدد چای کیسه ای بابونه یک قوری چای بابونه غلیظ تهیه نمایید و پس از اینکه خنک شد بر روی موهایتان بریزید سپس در زیر نور خورشید به مدت چند دقیقه قرار بگیرید و اجازه دهید با چای واکنش دهد در نهایت موهایتان را بشویید و از نرم کننده استفاده کنید برای رسیدن به نتیجه بهتر از این روش چند بار استفاده کنید.

روشن شدن مو با روش های طبیعی

تخم مرغ، ماالشعیر و لیمو

یک روش ساده و تاثیر گذار برای هایلایت طبیعی مو استفاده از ماسک تخم مرغ، ماالشعیر و لیمو است بنابراین تخم مرغ را هم بزنید سپس به آن نصف فنجان ماالشعیر بیافزایید و با کمک یک قاشق چوبی این دو را با هم مخلوط کنید سپس به آن لیمو اضافه نمایید و در نهایت ماسک به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی مو قرار دهید و با آب فراوان بشویید، استفاده از این روش دو بار در هفته تاثیر فوق العاده ای در روشن شدن موها دارد.

سرکه سیب و عسل

راه دیگر برای هایلایت مو بدون آسیب استفاده از سرکه سیب و عسل می باشد، به یک قابلمه مقداری آب و دو قاشق عسل اضافه کنید و پس از جوشیدن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب نیز به آن اضافه نمایید سپس در یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن بر روی موهایتان قرار دهید، به منظور جذب محلول استفاده از گرمای سشوار بسیار موثر است و پس از زمان ده دقیقه موهایتان را بشویید.

روشن شدن طبیعی مو با بهترین روش خانگی

عسل و زیتون

این مخلوط به عنوان یک روش موثر جهت هایلایت طبیعی موها مورد استفاده قرار گرفته می شود می توانید یک چهارم فنجان روغن زیتون و یک چهارم فنجان عسل گرم کرده را با هم مخلوط کنید سپس بر روی قسمت هایی از موها که می خواهید روشن شود به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید و در نهایت موها را بشویید و اگر می خواهید دوش بگیرید حتما مراقب باشید زیرا، روغن زیتون باعث سر شدن زمین می شود.

جوش شیرین

نصف فنجان جوش شیرین را با مقداری آب با هم مخلوط نمایید سپس خمیر به دست آمده را به منظور هایلایت طبیعی موها بر روی موها بمالید و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه موهایتان را بشویید در صورتی که تمایل به روشن تر شدن موها دارید می توانید زمان بیشتری نگه دارید.

رنگ کردن طبیعی مو با روش های خانگی

ریواس

استفاده از ریواس برای داشتن موهای رنگ روشن گزینه بسیار مناسبی است بنابراین دو فنجان آب و یک چهارم فنجان ریواس خرد شده را با هم مخلوط نمایید سپس آب آن را گرفته و پس از خنک شدن آب آن، بر روی مو ها بمالید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند و در نهایت موها را آبکشی نمایید، ریواس به دلیل داشتن پکتین در صورتی که به مدت طولانی بر روی موها بماند حالت چسبندگی به خود می گیرید.

دارچین

بک روش موثر دیگر در هایلایت طبیعی مو دارچین می باشد که بسیار موثر است از این رو به نیمی از بطری شامپوی نرم کننده خود پودر دارچین اضافه کنید سپس خمیر غلیظ به دست آمده را بر روی مو ها بمالید و اجازه دهید به مدت سه تا چهار ساعت بماند و در نهایت موها بشویید استفاده از این روش مو ها را ابریشمی و صاف می کند، دارچین همچنین دارای آنتی اکسیدان و ضد آفتاب طبیعی می باشد که باعث جلوگیری از آسیب به مو می شود.

هایلایت طبیعی مو با راهکارهای خانگی

سرکه سیب، عسل و روغن نارگیل

برای داشتن موهایی به رنگ روشن با روش های طبیعی یک تا دو پیمانه عسل را به همراه یک پیمانه سرکه سیب و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل با هم مخلوط نمایید سپس با کمک پرس بر روی موها بزنید و بگذارید به مدت چهار تا پنج ساعت بماند و در نهایت مو ها را بشویید.

دارچین و روغن زیتون

داشتن رنگ موی روشن با روش های طبیعی
یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک و نیم پیمانه پودر دارچین را با هم ترکیب نمایید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی مو بزنید و پس از زمان سه تا چهار ساعت مو ها را بشویید برای رسیدن به نتیجه بهتر می توانید به مواد یک قاشق غذا خوری عسل نیز بیافزایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *