دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی دیدنی های بوشهر و جاذبه های تماشایی و جذاب این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

بوشهر یک شهر بندری است که در کتار ساحل خلیج فارس قرار گرفته است این شهر قدیمی دارای قدمتی طولانی است که به دوران ساسانیان باز می گردد. جاذبه ها و دیدنی های بوشهر آن را به یکی از مناطق گردشگری مهم و زیبا در ایاران تبدیل کرده است که می توانید به سراغ این جاذبه ها بروید.

در دوران ساسانیان شهر بوشهر از اهمیت و اعتبار بالایی برخوردار بوده است سراسر این شهر دیدنی پوشیده از نخلستان های قدیمی است که جذابیت خاصی را به شهر بخشیده اند از سوی دیگر سواحل زیبا با چشم اندازی دریایی علاقه مندان زیادی دارد همچنین وجود بناهای تاریخی و قدیمی نیز بر ارزش و اعتبار این شهر افزوده است. با وجود این تفاسیر می توان گفت که بوشهر یکی از شهرهای جذابی توریستی است که از فرهنگ و تمدن ویژه خود برخوردار است و آشنایی با جاذبه های گردشگری بوشهر برای هر گردشگری دارای جذابیت می باشد. طبیعت این شهر نیز بسیار  تماشایی است که در کنار فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این منطقه دلنشین تر نیز می شود بیشتر گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند بسیار از فرهنگ و تمدن این مردمان استقبال می کنند و شاید جالب است بدانید که یکی از تفریحات اغلب گردشگران طراحی با حنا است که دارای پیشینه طولانی است و یک سوغات و یادگار از شهر محسوب می شود.

جاذبه های شناخته شده و دیدنی های بوشهر:

حتما تا به حال اسم و رسم غذاهای سنتی شهر بوشهر را شنیده اید آوازه این غذاها در ایران بسیار است بنابراین یکی از لذت هایی که در طول سفر خود با آن سر و کار دارید خوردن غذاهای محلی و سنتی است که در برخی از رستوران های این شهر سرو می شود و پیشنهاد می شود که حتما آن را امتجان کنید. معرفی مکان های دیدنی بوشهر در این مقاله می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار گردشگران و علاقه مندان آن قرار دهد که به آن ها اشاره خواهد شد.

 

بازار بوشهر:

یکی از جاذبه های گردشگری بوشهر بازار بزرگ بوشهر است که به بازار سنتی شهر نیز شناخته می شود این بازار محلی برای امرار معاش مردمان شهر است پیشینه تاریخی این بازار به دوران قاجار باز می گردد و معماری آن نیز متعلق به همان دوران است. نورپردازی مناسبی که در بازار وجود دارد جلوه ای خاص به آن بخشیده است و به دلیل سرباز بودن در فصل های بارندگی نیز همیشه این بازار برپا است. شما مسافران عزیز می توانید با بازدید از این بازار سوغاتی های دلخواه خود را تهیه کنید.

بازار بوشهر

کوه نمک دشتی:

گنبد نمکی یا کوه نمکی در روستای گنخک واقع شده است  و یکی از مناطق تفریحی بوشهر است این گنبد یکی از بزرگ ترین گنبدهای نمک است که در ایران و خاورمیانه دارای اهمیت بالایی است همچنین وجود آبشار های نمکی چشمه نمکی و دره گل کلم از جاذبه های این منطقه هستند و دارای شگفتی های زیادی برای گردشگران می باشند.

آشنایی با دیدنی های بوشهر

  •  آرون گروپس

سواحل بوشهر:

از دیگر مناطق گردشگری بوشهر می توان به سواحل دیدنی آن اشاره کرد زیبایی این سواحل و چشم اندازی که دارند برای علاقه مندان بسیار خیره کننده هستند جالب است بدانید برخی از جهانگردان این شهر زیبا را دریایی ترین شهر در دنیا می دانند که چشم انداز آن با وجود کشتی ها جذاب تر و دیدنی تر است.

جاذبه های بوشهر

عمارت ملک بوشهر:

این عمارت تماشایی در فلکه بهمنی واقع شده است که متعلق به دوران قاجار است این عمارت توسط معماران فرانسوی برپا شده است و در ساخت آن نیز به شکلی شگفت انگیز از مصالح محلی استفاده شده است.

این بنای باشکوه یکی از مکان های گردشگری بوشهر است که به دستور ملک التجار ساخته شده است که در سفرهای فرنگی خود اینگونه از بناها را دیده بود و دستور ساخت آن را توسط فرانسویان داده است.

جاذبه تاریخی بوشهر

قبر ژنرال:

در حمله انگلیسی ها به شهر بوشهر برخی از زنرال ها و سربازان کیشته شدند که ایرانیان در شهر بوشهر برای آن ها مقبره ای را بنا کرده اند و در حال حاضر این مقبره یکی از مناطق گردشگری بوشهر به شمار می آید. مقبره ژنرال مقبره یکی از فرماندهان ارتش است که در سال ۱۸۶۶ در جنگ کشته شده است این مقبره با استفاده از درختان سرسبز و دیدنی شده است.

شهر زیبای بوشهر

مسجد جامع بردستان:

این مسجد یکی از آثار تاریخی بوشهر است که ارزشمند است که از دوران ساسانیان بر جای مانده است و باستان شناسان معروف این بنا را به عنوان یک عمارت فدیمی در دروه اسلامی می دانند مرمت هایی که در این مدت بر روی مسجد صورت گرفته است موجب ماندگاری و دوام بیشتر این بنا شده است.

بناهای تاریخی بوشهر

قلعه خورموج دشتی:

قلعه ای که در فاصله ۸۷ کیلومتری از بوشهر واقع شده است و یکی دیگر از بناهای تاریخی ست که در دوران قاجار بنا شده است بخش های مهمی از این قلعه مورد تخریب قرار گرفته است و تنها برج هایی از آن باقی مانده است. در گذشته و در امروزه این قلعه یکی از بزرگ ترین و بلندترین برج هایی است که ساخته شده و دارای بافت و ساخت شهری است.

نواحی تاریخی بوشهر

ریشهر:

ریشهر در شهر بوشهر دارای قدمت تاریخی بسیار بالایی است در هزاره سوم آثار مهمی در این منطقه کشف شده است نتایج این تحقیقات نشان می دهد که کتیبه های میخی کشف شده در آن مربوط به عهد شوتروک است اشیای مفرغی و دیگر آثار ارزشمندی که در این منطقه کشف شده اند هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. از سویی آجر نوشته های ایلامی که متعلق به عصر لیان است در این بنا به شکف رسیده است.

مناطق دیدنی بوشهر

معرفی مکان های دیدنی بندر گناوه نیز در کنار آشنایی با جاذبه ها و دیدنی های بوشهر می تواند مورد توجه گردشگران باشد از دیگر دیدنی های این شهر می توان به رستوران های سنتی و طبیعت گردی در اطراف شهر اشاره کرد که توصیه می شود از آن ها بازدید کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *