دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع سریع دندان درد با چند توصیه معجزه گر در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۴ دی ۱۳۹۸
  • ۰

دندان درد یکی از مشکلات بسیار شایع می باشد که همه ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم که با کمک روش های خانگی جهت رفع سریع دندان درد می توانید این مشکل را برطرف کنید.

دندان درد بدون هشدار و علائمی قبلی اتفاق می افتد که شدت آن ممکن است خفیف و ملایم باشد که از عوامل اصلی دندان درد عفونت لثه، سوراخ شدن و پوسیدگی دندان ها می باشد که در برخی موارد درد آن غیر قابل تحمل می باشد بنابراین دانستن روش های درمان فوری دندان درد از اهمیت بالایی برخوردار است.

درمان دندان درد با روش های خانگی

رفع سریع دندان درد با روش های طبیعی

درمان دندان درد برای هر کسی بسیار مهم است زیرا دندان درد از جمله درد های بسیار آزار دهنده می باشد که با روش های خانگی می توانید آن را برطرف کنید، همانطور که در مطالب گذشته شما عزیزان با روش های خانگی جهت رفع آبسه دندان، درمان حساسیت دندان و درمان طبیعی دندان درد آشنا کردیم در این مقاله شما را با روش های رفع سریع دندان درد آشنا خواهیم کرد.

جوش شیرین

به منظور درمان فوری دندان درد می توانید از جوش شیرین استفاده کنید بنابراین پنبه را با کمی آب خیس کنید و به جوش شیرین آغشته نمایید سپس بر روی دندان قرار دهید، همچنین می توانید کمی آب گرم و جوش شیرین را با هم مخلوط نمایید سپس محلول حاصل به عنوان دهان شویه استفاده نمایید، به منظور خلاص شدن از شر دندان درد روزی دو تا سه بار از این روش استفاده کنید.

روش های رفع سریع دندان درد

روغن گل میخک

استفاده از روغن گل میخک نیز برای درمان دندان درد گزینه بسیار مناسبی است، می توانید این روغن را به صورت مستقیم بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید سپس اجازه دهید در آن ناحیه بماند، استفاده از این روغن به مدت سه تا چهار بار در روز بسیار موثر می باشد.

روغن آویشن

یکی از روغن های بسیار موثر برای رفع سریع دندان درد استفاده از روغن پونه کوهی یا آویشن می باشد، بنابراین گوش پاک کن را به روغن آویشن آغشته نمایید سپس به صورت مستقیم بر روی دندان قرار دهید در صورت تمایل به تکرار کردن این روش چند ساعت بعد دوباره از این روش استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درمان خانگی دندان درد

زنجبیل

از ادویه های پرکاربرد در علم پزشکی زنجبیل می باشد که به عنوان یک روش موثر جهت درمان سریع درد دندان محسوب می شود بنابراین به آب، ریشه زنجبیل و فلفل رنده شده را اضافه کنید سپس با کمک چوب پنبه یا گوش پاکن روی دندان قرار دهید، در انجام این روش فقط دقت کنید که پنبه را از لثه ها دور نمایید تا باعث تحریک آن نشود.

آب نمک گرم

به یک لیوان آب گرم مقداری نمک اضافه کنید سپس از محلول به دست آمده به عنوان دهان شویه استفاه کنید، برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش سه تا چهار بار در روز استفاده کنید.

رفع سریع دندان درد با روش های طبیعی

دارچین

برای رفع سریع دندان درد دارچین یک روش فوق العاده عالی می باشد بنابراین یک قاشق چای خوری پودر دارچین و پنج قاشق چای خوری عسل را با هم مخلوط نمایید سپس ترکیب به دست آمده را مستقیم بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید، از این روش دو تا سه بار در روز استفاده کنید تا از شر دندان درد خلاص شوید.

رفع درد دندان با راهکارهای خانگی

روغن سیاه دانه

به منظور رهایی از درد دندان می توانید گوش پاک کن را به روغن سیاه دانه آغشته کنید سپس بر روی دندان آسیب دیده به مدت پانزده تا بیست دقیقه ماساژ دهید همچنین می توانید به آب گرم یک قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه اضافه کنید سپس از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید استفاده از این روش دو بار در روز تاثیر فوق العاده ای در رفع سریع دندان درد دارد.

نعناع

به کمک نعنا می توانید دندان درد را بهبود دهید از این رو یک قاشق چای خوری از برگ های نعنای خشک شده در یک فنجان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و پس از حل شدن از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

درمان فوری دندان درد

عصاره وانیل

به منظور درمان دندان درد می توانید دو تا سه قطره از عصاره وانیل را بر روی یک تکه پنبه یا گوش پاک کن بریزید سپس به صورت مستقیم بر روی ناحیه آسیب قرار دهید، از این روش می توانید هر مقداری که لازم است استفاده نمایید.

فلفل و نمک

فلف و نمک به دلیل داشتن خواص ضد باکتری، ضدالتهابی و ضد درد برای رفع سریع دندان درد بسیار موثر هستند، به مقدار مساوی پودر فلفل و نمک را با چند قطره آب ترکیب کنید سپس خمیر حاصل از آن را برای چند دقیقه بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید استفاده از این روش به مدت چند روز تاثیر شگفت انگیزی در درمان دندان درد دارد.

رفع سریع دندان درد با روش های طبیعی

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد سبب کاهش جریان خون ناحیه، انقباض عروق خونی و در نتیجه بهبود درد دندان می شود بنابراین یک کیسه یخ را به مدت بیست دقیقه هر چند ساعت یک بار بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

سیر

یک روش خانگی طبیعی که برای برطرف کردن دندان درد بسیار مفید است و به تسکین درد دندان کمک می کند سیر است بنابراین یک حبه سیر را خرد کرده و یا پودر سیر را با کمی نمک مخلوط کنید سپس بر روی دندان قرار دهید همچنین می توانید به منظور کاهش دندان درد چند حبه سیر بجوید.

رفع دندان درد با روش های طبیعی

میخک

همانطور که می دانید میخک از خواص ضد التهابی، ضدباکتری و خواص بی حس کننده بهره مند است و برای درمان دندان درد روش بسیار مفیدی است، می توانید پنبه آغشته شده به عصاره میخک را بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید همچنین می توانید مقداری میخک را با روغن زیتون یا روغن نباتی مخلوط نمایید سپس بر روی دندان قرار دهید.

زرد چوبه

یکی دیگر از بهترین دارو های گیاهی به منظور درمان طبیعی دندان درد استفاده از زردچوبه می باشد و همچنین به دلیل داشتن خواص ضد باکتری قوی، ضد عفونی کننده و ضد درد برای پیشگیری از عفونت لثه و دندان بسیار مفید است، می توانید به مقداری آب یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه بیافزایید سپس خمیر به دست آمده را بر روی دندان بمالید و پس از زمان بیست دقیقه دهانتان را بشویید.

درمان سه سوته دندان درد

اسپند

از بهترین روش ها به منظور تسکین دندان درد استفاده از اسپند می باشد همچنین برای درمان مشکلات دندانی مانند التهاب لثه و خونریزی آن بسیار مفید است بنابراین دو قاشق چای خوری آب لیمو را با نصف قاشق چای خوری پودر اسپند با هم مخلوط نمایید سپس مخلوط را کمی گرم کنید و پنبه آغشته شده به مخلوط را بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید همچنین می توانید مقداری اسپند گرم کنید و درون حفره دندان به منظور تسکین دندان درد قرار دهید.

نشانه های دندان درد

  • حساسیت به سرما و گرما
  • درد زمان جویدن
  • تورم اطراف دندان و یا فک
  • خونریزی و یا ترشحات اطراف دندان یا لثه
  • صدمات و ضربات وارده به دندان

روش های پیشگیری از دندان درد

  • رژیم غذایی مناسب
  • کشیدن نخ دندان به روش صحیح
  • پرهیز از کشیدن سیگار
  • استفاده از فلوراید

روش های پیشگیری از دندان درد

همانطور که می دانید تمام روش های خانگی که به منظور تسکین دندان درد در بالا به آن ها اشاره شد برای همیشه درد دندان را تسکین نمی دهند و در واقع بهترین راه مقابله با دندان درد مراجعه به دندان پزشک می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *