دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی هواوی میت ۲۰ پرو و نگاهی جامع به مشخصات و ویژگی های آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی پرچمدار میت ۲۰ پرو با بهره گیری از نمایشگری بدون حاشیه، دوربین های باکیفیت سه گانه، چیپست قدرتمند kirin 980، باتری با ذخیره سازی بالای ۴۲۰۰ میلی امپر ساعتی و ویژگی ها و قابلیت های متعدد دیگر ،یکی از بهترین و کاملترین گوشی های همراه ساخته شده شرکت هواوی می باشد. قصد داریم در این مقاله به بررسی گوشی جذاب و زیبای هواوی میت ۲۰ پرو بپردازیم.

گوشی میت ۲۰ پرو یکی از بهترین محصولات شرکت هواوی می باشد که در اکتبر ۲۰۱۸ و در سه مدل معرفی و به بازار عرضه شده است. این گوشی، قویترین و کاملترین عضو خانواده میت است که دارای سه دوربین با طراحی متفاوت در پنل پشتی، صفحه نمایش باکیفیت و ظاهری بسیار زیباتر نسبت به نسل قبلی می باشد. با بررسی هواوی میت ۲۰ پرو همراه این مقاله از آرگا باشید تا درباره این گوشی بیشتر بدانید.

 بررسی گوشی قدرتمند هواوی میت ۲۰ پرو

گوشی هواوی میت 20 پرو

دارای:

  • طراحی زیبا و منحصر به فرد
  • صفحه نمایش AMOLED با کیفیت
  • سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره
  • دوربین های سه گانه با ویژگی های متعدد
  • چیپست قدرتمند  kirin 980

دربرابر:

  • کیفت پایین اسپیکر
  • نبود جک ۳.۵ میلی متری
  • پشتیبانی تنها از کارت حافظه نانو

تلفن هواوی میت 20 پرو

گوشی هواوی میت ۲۰ پرو با ویژگیهای خلاقانه نیازهای کاربران را به خوبی تامین خواهد کرد. ویژگی هایی مانند باتری یا عملکرد عکاسی متفاوت که در گوشی های دیگر پیدا نمی شود. شرکت هواوی در ساخت این گوشی نهایت خلاقیت خود را به کار بسته و چیزی کم نگذاشته است. میت ۲۰ پرو با ویژگی های متعددی مانند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، سنسور تشخص چهره سه بعدی، دوربین سه گانه با رزولوشن حداکثری و تکنولوژی شارژ فوق سریع ۴۰ واتی بهترین و کاملترین گوشی هوشمند ساخته شده چینی ها در طی چندین سال فعالیت در دنیای موبایل می باشد که روانه بازار شده است. در ادامه بیشتر گوشی مذکور را مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی سریع با این تلفن هوشمند

  • ابعاد: ۸.۶* ۷۲.۳*۱۵۷.۸ میلیمتر
  • وزن: ۱۸۹ گرم
  • رنگ: مشکی، شفقی، سبز، آبی
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ (پای)
  • صفحه نمایش: ۶.۳۹ اینچ آمولد با رزولوشن ۳۱۲۰*۱۴۴۰ پیکسل
  •  دوربین اصلی: دارای سه لنز مجزا ۴۰، ۲۰ و ۸ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: تک لنز ۲۴ مگاپیکسل
  • چیپست:  kirin 980
  • حافظه: حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت همراه با رم ۸گیگابایت، ۱۲۸گیگابایت با رم ۶ گیگابایت
  • جک ۳.۵ میلیمتری: ندارد
  • باتری: ۴۲۰۰ میلی امپر لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض

آشنایی با گوشی متفاوت هواوی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طراحی ظاهری

گوشی هواوی میت ۲۰ پرو از طراحی بسیار زیبایی بهره می برد. این گوشی در رنگهای سبز، آبی، مشکی و شفقی به بازار عرضه می شود. با مشاهده نمای جلوی گوشی احساس می کنید با جدیدترین محصولات اپل و سامسونگ روبرو شده اید. به طور کلی هواوی بهترین خصوصیات ظاهری گوشی های هوشمند را گزینش کرده و آن ها در پرچمدار جدیدش به کار برده است. در این نما صفحه نمایشی را با حاشیه های خمیده همراه با برش خوردگی شاهد هستیم. ناچ نمایشگر این گوشی کشیده بوده و فضای نسبتا زیادی از صفحه نمایش را احاطه کرده است. درون این بریدگی دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، چراغ اعلان و سنسورهای مختلف تعبیه شده اند.

بررسی اسپیکر میت 20 پرو

لبه های خمیده صفحه نمایش و خالی بودن قسمت پایینی آن، موجب شده تا حاشیه های اطراف نمایشگر به کمترن میزان خود برسد. ویژگی مثبت این خمیدگی ایجاد ارگونومی بهتر هنگام در دست گرفتن گوشی بوده و ویژگی منفی ان کاهش مقاومت گوشی در برابر ضربه و ایجاد مشکل هنگام نصب گلس بر روی نمایشگر می باشد. نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود ۸۸ درصد بوده که سبب می شود گوشی به راحتی در دست جای گیرد. دو لایه شیشه احاطه شده توسط فریم آلومنیومی علاوه بر ایجاد ارگونومی مناسب، حس لوکس و مستحکم بودن دستگاه  را به کاربر القا می کند.

کلیدها، شیار سیمکارت و کارت حافظه، درگاه  USB Type C، اسپیکرها و سنسور مادون قرمز بر روی این قاب فلزی حضور دارند. کلید پاور به رنگ قرمز بوده تا تشخیص ان از کلید تنظیم صدا که دقیقا بالای آن قرار دارد، اسان باشد. هواوی این کلید را در بخش میانی دتسگاه تعبیه کرده تا به آسانی در دسترس کاربر قرار گیرد.

آشنایی با عضو خانواده میت

در پنل پشتی خطوط راه راه بسیار ظریفی را مشاهده خواهید کرد که هوواوی آن را hyper optical نامیده است. این خطوط  زیبایی خاصی را سبب شده و همچنین بدنه شیشه ای گوشی را تا حدودی در مقابل جذب اثر انگشت و سرخودرن از دست شما محافظت می کنند. ولی به هر حال گوشی های شیشه ای نسبت به مدل های فلزی اندکی لغزنده و شکننده تر هستند. با مشاهده دوربین های چندگانه در این پنل می توان گفت در بین اکثر گوشی های هوشمندی که از دوربین چندگانه استفاده می کنند میت ۲۰ پرو از بهترین چیدمان ممکن بهره برده است.

گوشی هواوی میت 20 پرو

دوربین های سه گانه به همراه فلش با آرایشی مربعی شکل درون کادری مشکی رنگ در مرکز قسمت بالایی پنل پشتی جایگذاری شده اند و این تقارن ایجاد شده، گوشی را جذاب تر و چشم نوازتر کرده است. بر روی فریم شیشه ای میت ۲۰پرو امضای هواوی برای سری جدید میت حک شده است. در این نما برخلاف نسخه معمولی میت ۲۰ پرو حسگر اثر انگشت را شاهد نیستیم و این سنسور به زیر صفحه نمایش منتقل شده است. برای استفاده از این حسگر باید نمایشگر را روشن کنید تا محل دقیق ان را بدانید. این سنسور جدید از سرعت عمل مطلوبی بهره برده و به کابر حس آینده را القا خواهد نمود.

بررسی دوربین سلفی میت 20 پرو

نمایشگر

گوشی هواوی میت ۲۰ پرو از نمایشگر ۶.۳۹ اینچی آمولد با رزولوشن QHD بهره می برد که بهترین صفحه نمایش ساخته شده شرکت هواوی می باشد. وضوح تصویر و روشنایی این نمایشگر بسیار ایده آل بوده و انتظارات کاربر را از یک گوشی پرچمدار براورده می سازد. در منوی تنظیمات نمایشگر گزینه هایی برای شخصی سازی صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. با انتخاب گزینه color mode می توانید برای نحوه نمایش رنگ ها دو حالت vivid و normal را ایجاد کنید. همچنین در این منو تنظیمات دمای رنگ نیز وجود دارد.

تلفن هوشمند و جذاب هواوی میت 20 پرو

با فعالسازی گزینه natural tone بهترین حالت مربوط به رنگها به صورت اتوماتیک ایجاد خواهد شد. شرکت هواوی برای کاربرانی که از بریدگی نمایشگر ناراضی هستند ویژگی نرم افزاری خاصی را فراهم کرده تا ناچ به صورت کامل محو شود. با فعال کردن این قابلیت، اطراف بریدگی را نوار سیاه رنگی فرا می گیرد و از این طریق فضاهای خالی پر خواهد شد. میت ۲۰ پرو با بهره گیری از پنل محبوب امولد که کنتراست بالایی دارد فرایند پنهان سازی بریدگی را بسیار طبیعی جلوه داده است.

صفحه نمایش هواوی میت ۲۰ پرو دارای قابلیت always on بوده که با فعالسازی آن اطلاعات زمان، اعلان ها و وضعیت باتری حتی با خاموش شدن نمایشگر نشان داده خواهد شد. از دیگر تنظیمات نمایشگر انتخاب میزان رزولوشن بوده که کاربر با انتخاب هر یک از سه گزینه + HD+ ، FHD و +WQHD می تواند میزان رزولوشن را تغییر داده و یا با انتخاب رزولوشن پایین مصرف شارژ گوشی را کاهش دهد.

بررسی چیپست قدرتمند میت 20 پرو

دوربین

دوربین این گوشی پرچمدار از طراحی حرفه ای بهره می برد. میت ۲۰ پرو در پنل پشتی از دوربین اصلی با لنزهای سه گانه بهره می برد که تصاویر با کیفیت و خیره کننده ای را به ثبت خواهند رساند به نحوی که تاکنون توسط هیچ گوشی هوشمندی ان را تجربه نکرده باشید. این لنزهای اصلی را شرکت شناخته شده لایکا امریکا ساخته است. که هر کدام از ساختار متفاوتی بهره می برد. لنز ۴۰ مگاپیکسلی واید انگل بوده و دارای دریچه دیافراگم f/1.8 می باشد. لنز دوم ۲۰مگاپیکسل رزولوشن داشته و به صورت سیاه و سفید عمل می کند این لنز اولتراواید با دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد. لنز سوم ۸مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 در نظر گرفته شده است.

اسمارتفون منحصر به فرد هواوی میت 20 پرو

شما با دوربین ۴۰ مگا پیکسلی می توانید تصاویری با جزئیات بالا و کیفیت مطلوب به ثبت برسانید. و لنز ۲۰ مگاپیکسلی تصاویر با جزئیات بیشتر، روشنایی بهتر و عمق سنجی بهتر را به ثبت خواهد رساند. با استفاده از لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو نیز می توانید زوم اپتیکال سه برابری انجام دهید. و برای داشتن زوم اپتیکال ۵ برابری به همراهی زوم اولتراواید نیاز دارید که از این طریق می توانید تا ۲.۵ سانتی متر به سوژه نزدیک شده و تصاویر ماکرو ثبت کنید.

دوربین گوشی هواوی میت ۲۰ پرو عملکرد سخت افزاری قدرتمندی دارد و حالتهای مختلفی را برای ثبت تصاویر در خود گنجانده است. به طور مثال با انتخاب حالت pro در تنظیمات دوربین این گوشی پرچمدار، می توان از حداکثر توانایی های سه لنز بهره برد. یا با انتخاب حالت جدید نایت می توانید در محیط های کم نور به عکاسی بپردازید. همچنین حالت های واترمارک،Ar lens ،پانورما، ردنور، فیلتر، پانورمای سه بعدی، HDR ،اسکن مدارک، مونوکروم و عکاسی زیر آب نیز در برنامه دوربین میت ۲۰ پرو حضور دارند.

انواع رنگهای گوشی هواوی میت 20 پرو

دوربین سلفی میت ۲۰ پرو نیز ۲۴ مگاپیکسل رزولوشن دارد که به یک لنز واید ۲۶ میلی متری تجهیز شده و دریچه دیافراگم آن f/2.0 می باشد. قابلیت فوکوس خودکار نداشته و تنها نکته هیجان انگیز در این دوربین حضور ویژگی HDR است. حالت های مختلف عکاسی در دوربین اصلی برای دوربین سلفی نیز درنظر گرفته شده است که می توانید برای ثبت عکس های سلفی جذابتر از این مودها بهره ببرید.

از قابلیت های دیگر دوربین گوشی هواوی میت ۲۰ پرو امکان فیلمبرداری با رزولوشن ۴k و میزان ۳۰فریم برثانیه را به کاربر ارائه می دهد. و به لطف وجود لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال، می توان تصاویر با کیفیتی را به ثبت رساند. همچنین امکان فیلمبرداری صحنه اهسته با نرخ ۹۶۰ فریم برثانیه و حالت هایپرلپس نیز برای دوربین این گوشی درنظر گرفته شده است.

اسمارتفون هواوی میت 20 پرو

یکی از مهمترین وجه تمایز دوربین میت ۲۰ پرو نسبت به دیگر محصولا بازار قابلیت هوش مصنوعی یا AI به کار رفته در آن می باشد. هوش مصنوعی علاوه بر موثر بودن در عملکرد بهتر گوشی بر روی دوربین نیز تاثیرگذار بوده و هنگام ضبط ویدیو با شناسایی محیط، فیلترهایی را به طور اتوماتیک فعال نموده که به ویدئو ضبط شده جلوه خاصی می دهد.

نگاهی به سخت افزار  و نرم افزار هواوی میت ۲۰ پرو

چیپست به کار رفته در این گوشی پرچمدار kirin 980 می باشد که اولین تراشه ۷ نانومتری استفاده شده در دنیای گوشی های هوشمند می باشد. تراشه مذکور از پردازنده ای ۸ هسته ای بهره می برد که وظیفه پردازش دستگاه را به عهده دارد. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این دستگاه Mali- G76 MP10 بوده که قدرت بالایی دارد. علاوه بر این هواوی از تراشه NPU دوگانه نیز در این گوشی بهره برده که سبب ارتقا هوشمندی دستگاه  در سطح بالایی شده است.

تلفن هوشمند هواوی میت 20 پرو

طبق نظر هواوی قدرت پردازنده در میت ۲۰ پرو نسبت به مدل قبلی حدودا ۷۵ درصد افزایش داشته و GPU نیز نسبت به نسل قبل حدود ۴۶ درصد قویتر شده است. بررسی های صورت گرفته بر روی میت پرو عملکرد پر سرعت این گوشی را نشان داده است. اجرای بازی با گرافیک بالا برای میت ۲۰ پرو آسان بوده و لگ و تاخیر خاصی در اجرای برنامه ها گزارش نشده است. این گوشی از دو مدل رم  ۶ گیاگابایت با حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت و ۸ گیگابایتی با حافظه داخلی ۲۵۶ بهره می برد. دستگاه مذکور از کارت حافظه نانو که منحصرا تولید هواوی می باشد پشتیبانی نموده و می توان به جای قرار دادن سیمکارت دوم از ان استفاده نمود.

گوشی هواوی میت 20 پرو

از لحاظ نرم افزاری گوشی میت ۲۰ پرو دارای سیستم عاملی با اندروید ۹.۰ پای بوده که از جدیدترین امکانات گوگل استفاده می کند. رابط کاربری به کار رفته در این سیستم عامل EMUI بوده که درارای ظاهر و ویژگی های کاربردی متفاوتی می باشد. برنامه های پیش فرش مختلفی را بر روی این کاربر خواهید دید که چنانچه لازم دید می توانید ان ها را به صورت دستی حذف نمایید.  قابلیت One-handed UI به کار رفته در این گوشی نسبتا بزرگ بسیار کاربردی بوده و می توانید با فعالسازی ان روی دکمه های ناوبری به سمت چپ یا راست سوایپ نموده تا صفحه رابط کاربری را برای استفاده با یک دست کوچک نمایید.

باتری و امنیت

گوشی هواوی میت ۲۰ پرو مجهز به باتری ۴۲۰۰ میلی امپر ساعتی لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض می باشد که با همکاری هوش مصنوعی دستگاه، شارژ دهی بالایی را برای کاربران به ارمغان می اورد. هوش مصنوعی در این قسمت با توجه به نحوه استفاده کاربر از گوشی تنظیمات بهینه ای را در باتری ایجاد می نماید.

تلفن هوشمند پرچمدار هواوی میت 20 پرو

در بخش تنظیمات گوشی دو گزینه برای کاهش مصرف شارژ باتری درنظر گرفته شده است. هواوی میت ۲۰ پرو با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع ۴۰ واتی موجب شده است،ظرف مدت نیم ساعت حدود ۷۰ درصد انرژی در باتری دستگاه ذخیره شود. تکنولوژی شارژ سریع در این گوشی دارای گواهی TUV می باشد.

میت ۲۰ پرو از ویژگی شارژ بی سیم نیز بهره مند است که از قابلیت شارژ سریع که super charge نامیده می شود ،نیز پشتیبانی می کند. با فعالسازی ویژگی جالب شارژ وایرلسی گوشی به یک پاوربانک بی سیم تبدیل شده که از این طریق می توان گوشی های دیگر را نیز شارژ نمایید. البته برای بهره مندی از این ویژگی باید گوشی که از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می کند را روی بدنه میت ۲۰ پرو بگذارید.

صفحه نمایش میت 20 پرو

هواوی برای امنیت این گوشی قابلیت تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت را در نظر گرفته است. میت ۲۰ پرو برای بازگشایی قفل دستگاه از سنسور تشخیص چهره بهره می برد. عملکرد این حسگر به صورت سه بعدی و با تابیدن اشعه مادون قرمز می باشد. این سنسور از دقت بالایی برخوردار بوده و در محیط های تاریک هم به راحتی عمل می کند. علاوه بر قابلیت تشخیص چهره، شما می توانید با استفاده از سنسور اثر انگشت نیز امکان رمزگذاری دستگاه را داشته باشید. این حسگر در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است.

در پایان پیشنهاد می کنیم بررسی گوشی هواوی نوا ۵ پرو و گوشی هواوی p smart را نیز مطالعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *