دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رفع چروک دور چشم با چند نسخه خانگی و طبیعی شفا بخش

  • سحر بهرامی
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

داشتن چین و چروک در صورت به خصوص اطراف چشم ها می تواند برای خیلی از افراد ناراحت کننده باشد چرا وجود آنها صورت را بسیار پیر و خسته نشان می دهد، اما امروزه روش های درمانی پزشکی مختلفی برای رفع چین و چروک دور چشم وجود دارد که نیازمند هزینه های بالایی می باشد از این رو ما قصد داریم تا شما را با طبیعی ترین روش های از بین بردن چروک دور چشم آشنا کنیم.

چین و چروک پوست چیست؟ در واقع باید گفت که چروک دور چشم در واقع یک روند پیری می باشد که به دلیل کاهش یافتن میزان تولید کلاژن در پوست اتفاق می افتند، زیرا یکی از وظایف که بر عهده این ماده می باشد حفظ بافت نرم پوست در هنگام کشیده شدن می باشد، چروک های دور چشم به دلیل کشیده شدن بیش از اندازه و و مدام بافت پوست به وجود می آید که در نهایت با بالا رفتن سن این خطوط به صورت تدریجی در زیر چشم ایجاد می شود.

رفع چروک دور چشم

معمولا دلایل بسیار زیادی در جهت ایجاد چروک دور چشم نقش دارد که می تواند به زیاد شدن و آشکار شدن آن دامن بزند، مانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، مصرف دخانیات، نوع تغذیه و …، معمولا زمانی که شما برای درمان چروک دور چشم خود به یک متخصص مراجعه می کنید برای شما استفاده از روش هایی مانند تزریق ژل، بوتاکس، بازسازی پوست،تزریق فیلر زیر چشم، تزریق چربی و یا لیزر را پیشنهاد می کنند که هر کدام به نوبه خود دارای عوارض می باشد، از این رو شما می توانید قبل از مراجعه به پزشک از روش های طبیعی برای رفع چین و چروک چشم خود استفاده نمایید

روش های طبیعی رفع چروک دور چشم

همانطور که می دانید پوست دور و اطراف چشم نسبت به سایر نقاط پوست دارای حساسیت بیشتری می باشد از این رو عوامل بیرونی به سرعت می تواند بر روی آن تاثیر بگذارد مثل زیاد مالیدن چشم، خشک شدن زیر چشم به همین دلیل شما برای جلوگیری از ایجاد این چروک ها باید تا جای ممکن رطوبت زیر چشم خود را حفظ نمایید

استفاده از روغن گل رز

 یکی از مشهور ترین روغن هایی که از آن برای رفع چروک دور چشم استفاده می کنند روغن گل رز می باشد، بیشتر افراد این روغن را به عنوان روغن ضد پیری می شناسند، شما می توانید از این روغن برای رفع چروک دور چشم، از بین بردن آکنه و همچنین درمان لکه های پوستی استفاده نمایید و تاثیرات شگفت انگیز آن را ببینید.

درمان خانگی چروک دور چشم

  •  آرون گروپس

پرهیز از عادات غلط

برای اینکه از ایجاد چروک بر روی چشم های خود جلوگیری کنید باید به ترک عادت های غلط خود بپردازید، از اخم کردن های بی مورد و ایجاد شکلک هایی که باعث می شود روی پوستتان خطوطی ایجاد شود خودداری نمایید. بیش از حد نخندید، اگر سیگار می کشید برای ترک آن اقدام نمایید، هنگام خوابیدم روی یک ور صورت خود نخوابید زیرا تمام این عادت ها به مرور باعث می شود تا چطور ریز و درشتی در زیر چشم هایتان ایجاد شود

همواره ورزش کنید

شاید با خود بگویید که این روش هیچ گونه ارتباطی با رفع چروک دور چشم نداشته باشد، اما باید گفت که ورزش کردن نقش بسیار شگفت انگیزی در پیشگیری از ایجاد چین و چروک دارد و باعث می شود پوستتان جوانی و شادابی خود را در سنین بالا تر حفظ نماید، حتی شما می توانید با استفاده از ورزش های مخصوص صورت میزان جریان خون را در زیر چشم خود افزایش دهید تا تمامی چروک های دور چشم تان از بین برود.

درمان قطعی رفع چروک دور چشم

از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید

استفاده از ضد آفات یکی از مهم ترین گزینه هایی می باشد که علاوه بر اینکه از ایجاد چروک پیشگیری می کند می تواند به از بین بردن چروک دور چشم هم بپردازد، به علاوه آفتاب در ایجاد چروک دور چشم می تواند موثر باشد شما همیشه باید از کرم هایی استفاده نمایید که متناسب با پوست شما باشد، در هنگام بیرون رفتن حتما کرم های مخصوص ضد آفتاب را بر دور چشم خود بزنید و حتما هم از عینک آفتابی استفاده نمایید.

مواد غذایی حاوی ویتامین و مواد معدنی استفاده نماید

علاوه بر این که شما باید پوست خود را از بیرون محافظت نمایید باید از درون آن اقدام به اینکار نمایید، شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که پوست شما آینه چیزی می باشد که در بدن شما اتفاق می افتد، برای مثال زمانی که برنامه غذایی شما را فقط فس فود ها تشکیل دهند خواهید دید که پوستتان به مشکلاتی نظیر جوش، لک و حتی چروک دچار می شود اما در مقابل اگر برنامه غذایی شما را میوه جات و سبزی جات سرشار از آنتی اکسیدان تشکیل دهد خواهید دید که پوست شما چگونه سالم و شاداب خواهد شد.

نحوه درمان و رفع چروم دور چشم

به پوست خود رطوبت رسانی کنید

زمانی که سن افزایش پیدا می کند به همان میزان پوست صورت رطوبت خود را از دست می دهد و خشک می شود که در نهایت با خشک شدن پوست خیلی سریع چین و چروک هایی ریز دور چشم ایجاد می شود، از این رو شما برای اینکه رطوبت اطراف چشم خود را همواره حفظ نمایید بهتر است از کرم های آبرسان مخصوص دور چشم استفاده کنید.

استفاده از کرم های مخصوص دور چشم

یکی از رایج ترین روش هایی که برای رفع چروک دور چشم از آن استفاده می کنند استفاده از کرم های مخصوص دور چشم می باشد که می توانند چروک های ریز و پنجه کلاغی دور چشم را از بین ببرند، شما برای تهیه این کرم ها باید نوع پوست خود را در نظر داشته باشید تا بتواند به بهترین نحو بر روی پوستتان اثر گذاری کند. شما برای خرید این کرم می توانید با یک متخصص مشورت نمایید. ترجیها کرمی را تهیه نمایید که حاوی سرامید، رتینول، آنتی‌اکسیدان، هیالورونیک اسید، ویتامین ای و سی و نروپتیدها باشد. کرم های دور چشم را باید هر شب قبل از خواب استفاده نمایید.

استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک دارای قدرت مرطوب کنندگی بالایی می باشد که برای تامین رطوبت دور چشم بسیار مفید می باشد، از این رو برای استفاده از این ماسک دور چشم خانگی کافیست صورت خود را بشویید و بعد از خشک کردن با استفاده از انگشتتان مقداری از روغن کرچک را زیر چشم هایتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید، بهتر است قبل از خواب اینکار را انجام دهید.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل جزء روغن های بسیار مفیدی می باشد که تاثیرات شگفت انگیزی بر روی رفع چروک دور چشم دارد، روغن نارگیل در واقع حکم ویتامین را برای بدن دارد چرا که قادر است برای پوست کلاژن سازی نماید، به علاوه کمک زیادی هم به حفظ قوام و استحکام پوست می کند، در کل روغن نارگیل بهترین گزینه برای داشتن پوستی جوان، شاداب و عاری از چروک می باشد، پس سعی کنید روزانه به مصرف آن بپردازید.

درمان و رفع چروک های دور چشم

همانطور که دیدید عوامل بسیار زیادی بر ایجاد چین و چروک دور چشم دخالت دارد، شما با انجام تمامی این روش های ساده ای که در اختیارتان قرار داده ایم می توانید به پیشگیری و درمان چروک دور چشم خود بپردازید و همیشه پوستتان را از عوامل بیرونی محافظت نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *