دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان فوری سردرد را با این روش ها تجربه خواهید کرد

  • مهتاب علی پناه
  • ۷ اسفند ۱۳۹۸
  • دیدگاه‌ها برای درمان فوری سردرد را با این روش ها تجربه خواهید کرد بسته هستند

سردرد یکی از مشکلات بسیار شایع در بین افراد می باشد که افراد زیادی آن را تجربه کرده اند و به دنبال روش هایی جهت درمان هستند که علاوه بر اینکه می توانید با دارو درمان کنید بلکه می توانید با روش های طبیعی جهت درمان فوری سردرد این مشکل دردناک را برطرف کنید.

سردرد از جمله درد هایی می باشد که بسیاری از افراد را به خود گرفتار می کند و در دنیای امروز به یک اتفاق عادی تبدیل شده است که بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و اغلب به دلیل کمبود آب بدن و استرس رخ می دهد، در ادامه مطلب به معرفی روش های رفع سردرد می پردازیم.

در مطالب قبلی شما را با روش های درمان سردرد خوشه ای و درمان گیاهی میگرن آشنا کردیم در این مقاله قصد داریم شما را با درمان های سریع برای انواع سردرد آشنا کنیم.

روش های درمان فوری سردرد

آشنایی با روش های درمان فوری سردرد

روش های طبیعی و موثری وجود دارند که می توانند به کاهش سردرد و درمان آن کمک کنند در ادامه با این روش ها آشنا خواهید شد.

کمپرس آب سرد یا گرم

به منظور رفع سردرد های شدید دستمالی را داخل آب گرم قرار دهید سپس بر روی پیشانی یا پشت گردن به مدت چند دقیقه قرار دهید تا ماهیچه ها آرام شوند، همچنین برای درمان سردرد های میگرنی می توانید دستمال را داخل آب سرد قرار دهید و بر روی پیشانی قرار دهید، استفاده از این روش به منقبض شدن رگ های خونی و کاهش جریان خون کمک می کند در نتیجه سردرد های میگرنی کاهش پیدا می کند.

راه های درمان سریع سردرد

زنجبیل

همانطور که می دانید زنجبیل از خواص فوق العاده ای برخوردار است لذا برای درمان سردرد نیز گزینه بسیار مناسبی است و همچنین به رفع حالت تهوع در زمان میگرن نیز کمک می کند، بنابراین زنجبیل را به مدت چند دقیقه داخل آب جوش قرار دهید سپس به عنوان چای آن را میل کنید، همچنین می توانید پودر زنجبیل و دو قاشق غذا خوری آب را با هم مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را به مدت چند دقیقه بر روی پیشانی قرار دهید تا به رفع سردرد کمک شگفت انگیزی کند.

  •  آرون گروپس

درمان گیاهی سردرد بدون عوارض

روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس یک روش عالی جهت درمان فوری سردرد می باشد و علاوه بر داشتن رایحه خوش به رفع سردرد نیز کمک می کند، می توانید بر روی یک دستمال چند قطره روغن اسطوخودوس را بریزید سپس آن را استنشاق کنید همچنین می توانید به دو فنجان آب جوش دو قطره روغن اسطوخودوس را اضافه کنید سپس بخار آن را استشمام کنید.

روش دیگر برای رفع سردرد با روغن اسطوخودوس این است که یک قاشق غذا خوری روغن بادام یا روغن زیتون را با دو تا سه قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی پیشانی بمالید و ماساژ دهید.

روغن نعناع فلفلی

نعناع فلفلی به دلیل داشتن منتول سبب تنظیم جریان خون در بدن می شود از این رو یک روش عالی برای درمان سریع سردرد محسوب می شود، می توانید یک قاشق غذا خوری روغن بادام درختی را با سه قطره روغن نعناع فلفلی مخلوط کنید سپس با آن شقیقه ها یا پشت گردن را ماساژ دهید، همچنین می توانید برگ های نعناع فلفلی را له کرده سپس بر روی پیشانی قرار تهیه کنید.

راهکارهای خانگی به منظور درمان سردرد

آویشن

یکی از روش های طبیعی و خانگی به منظور رفع سردرد آویشن می باشد، می توانید یک یا دو قطره روغن آویشن را بر روی پیشانی یا شقیقه ها بمالید سپس چند دقیقه به آرامی بر روی پیشانی ماساژ دهید تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

سیر

سیر خواص فوق العاده ای برای بدن دارد از این رو برای درمان سردرد های فوری نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود بنابراین چند حبه سیر را له کنید سپس داخل یک دستمال تمیز قرار دهید و هر زمانی که دچار سردرد های شدید سیر له شده را استشمام کنید همچنین می توانید دو قطره روغن سیر را با مقداری نمک دریایی و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب نمایید سپس با آن شقیقه ها و پیشانی را به آرامی ماساژ دهید.

تسکین فوری سردرد با روش های خانگی

دارچین

این ادویه پرکاربرد علاوه بر اینکه برای سلامت بدن از اهمیت بالایی برخوردار است یک روش خانگی جهت درمان سریع سردرد نیز می باشد فقط کافی است به پودر دارچین کمی آب اضافه کنید و خمیر حاصل از آن را بر روی شقیقه ها و پیشانی بمالید سپس به مدت سی دقیقه دراز بکشید و در نهایت با آب ولرم بشوید.

ریحان

 ریحان یکی از گیاهان بسیار معطر و پرکاربرد می باشد که به درمان سردرد ناشی از تنش و سفتی عضلات کمک شگفت انگیزی می کند، می توانید به یک فنجان آب جوش سه تا چهار عدد برگ ریحان تازه اضافه کنید سپس اجازه دهید به مدت چند دقیقه خیس شوند و در نهایت به آن مقداری عسل بیافزایید و میل کنید همچنین می توانید چند عدد برگ ریحان تازه بجوید.

درمان فوری سردرد با روش های خانگی

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان درمان خانگی سردرد به کار برده می شود از این رو به نصف فنجان سرکه سیب نصف فنجان آب اضافه کنید سپس محلول حاصل را داخل یک قابلمه در دار بریزید و اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد سپس حرارت را خاموش کنید و حوله ای را بر روی سرتان قرار دهید و بخار آن را استنشاق کنید این روش به رفع سردرد های سینوسی کمک شایانی می کند.

درمان فوری سردرد با راهکارهای طبیعی

مصرف آب کافی

نوشیدنی های قندی و قهوه به دلیل کم کردن آب بدن باعث ایجاد سردرد های شدید می شوند، افرادی که در طول روز آب کافی استفاده نمی کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سردرد می باشند بنابراین با مصرف آب کافی می توانید بدون هیچ هزینه ای کمتر دچار سردرد شوید و همیشه سرحال باشید.

پودر خردل

همانطور که می دانید در رگ های پا فشار خون از دیگر قسمت ها زیاد تر می باشد از این رو به منظور کاهش فشار و درمان فوری سردرد می توانید به یک ظرف آب داغ پودر خردل اضافه کنید سپس به مدت نیم ساعت پاهایتان را داخل ظرف قرار دهید و با حوله پاهایتان را خشک نمایید.

بهترین روش خانگی برای درمان سریع سردرد

حرکات کششی پایه

 به منظور کاهش شدت سردرد چانه تان را به سمت بالا و پایین، چپ و راست حرکت دهید و گردن تان را به سمت هر شانه خم نمایید همچنین چرخاندن گردن در جهت و خلاف عقربه های ساعت به شل و آرام شدن عضلات شانه و گردن کمک می کند.

درمان خانگی سردرد

چنانچه با کمک روش های گفته شده سردرد تان بهبود پیدا نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز دارو سردردتان درمان شود، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای درمان فوری سردرد را با این روش ها تجربه خواهید کرد بسته هستند دیدگاه برای این نوشته