دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

میزان مفید مصرف کره بادام زمینی برای کودکان چقدر است؟

  • سحر هودانلویی
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

کره بادام زمینی به دلیل خوشمزگی و دارا بودن خواص و ویتامین های متعدد می توان گزینه خوبی برای مصارف کودکان باشد. در مصرف کره بادام زمینی برای کودکان باید مواظب حساسیت ها و مشکلاتی که امکان رخداد دارد باشید. در این مطلب به معرفی این حساسیت ها و علت ایجاد آن ها می پردازیم.

مصرف کره بادام زمینی برای کودکان فواید بسیاری دارد و از آن به عنوان یک وعده غذایی می توان نام برد. کره بادام زمینی در کنار ویژگی های منحصر به فردش می تواند عامل و زمینه ساز برخی حساسیت ها شود که در ادامه قرار به ذکر آن می باشد. این کره به دلیل طعم دل چسب بسیار کودک پسند می باشد که استفاده روزانه یک قاشق غذا خوری از آن بسیاری از نیازها و ویتامین های بدن کودک را می تواند فراهم کند.

همه چیز درباره خوردن کره بادام زمینی برای کودکان

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

مصرف کره بادام زمینی به دلیل تطبیق پذیری با بسیاری از غذاها همچون سیب، حبوبات، نان سازگار می باشد. این کره به دلیل دارا بودن میزان چربی بالا باید از سنین ۴ تا ۶ ماهگی مصرف کره بادام زمینی برای کودکان را شروع کنید تا از حساسیت هایی که بعدا امکان به رخداد آن است جلوگیری کنید. این نوع کره خوراکی سالمی است که برای بدن کودکان و امین پروتئین های مورد نیاز بسیار موثر است. موسسه ملی سلامت توصیه کرده که ابتدا کودک خود را با دیگر مواد غذایی جامد آشنا کنید و سپس شروع به استفاده از این کره کنید. توجه داشته باشید زمانی از این کره استفاده کنید که فرصت کافی در نظارت به اعمال کودک را داشته باشید و در صورت بروز هر نوع حساسیت از جمله کهیر، جوش یا خارش، مشکلات تنفسی و تغییر رفتار با پزشک تماس بگیرید.

محتوای کره بادام زمینی

این کره یکی از منابع سرشار پروتئین، ویتامین ب، آهن، اسید فولیک و فیبر می باشد. کره بادام زمینی به دلیل دارا بودن چربی های اشباع شده برای قلب بسیار مفید می باشد. در بعضی دیگر از کره های بادام زمینی که حاوی چربی ترانس می باشند و از روغن های هیدروژنه ساخته شده اند گزینه مناسبی برای مصرفی کودکان نمی باشند. در مصرف روزانه کودکان باید توجه کنید که استفاده دو قاشق از آن برای کودکان زیر ۱۰ سال ۲۸ درصد بیشتر از میزان مصرفی پروتئین در طول روز برای آن ها می باشد.

علائم حساسیت در کودکان

معرفی انواعی از آلرژی های کودکانه در مصرف کره بادام زمینی

حساسیت به کره بادام زمینی برای کودکان می تواند پرشدت و مادام العمر و یا حتی مرگ باشد پس در مصرف آن نهایت دقت را داشته باشید. این خوراکی می تواند زمینه ساز یک واکنش آلرژیکی به نام آنافیلاکسی به این معنا که بدن در برابر ورود حجمی از پروتئین و یا ماده خارجی که بدن قبلا نسبت به آن حساسیت داشته واکنش نشان می دهد. این حساسیت ها می تواند در عرض چند دقیقه و یا چند ساعت پدیدار شوند که در صورت بروز هریک باید فورا با پزشک تماس بگیرید.

طبق یک نظریه آکادمی آمریکایی حساسیت و تنگی نفس نسبت به غذاها دارای علائم زیر می باشد:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مشکلات پوستی

  1. کهیر که شبیه خال های قرمز زمان گزیدگی حشرات می باشد.
  2. جوش های پوستی که به عنوان اگزما نیز شناخته می شود.
  3. خارش و حساسیت در اطراف دهان و گلو
  4. سوزش

مشکلات تنفسی

  1. آب ریزش بینی
  2. عطسه
  3. تنگی نفس در حین نفس کشیدن
  4. گرفتگی گلو

به وجود آمدن آلرژی بر اثر کره بادام زمینی

مشکلات معده

  1. تهوع
  2. استفراغ
  3. اسهال
  4. گرفتگی و درد معده

مشکلات گردش خون

  1. زرد شدن پوست
  2. از دست دادن هوشیاری

علت علاقه کودکان به کره بادام زمینی

علاقه کودکان به این خوراکی پر خاصیت

کره بادام زمینی در دسته مواد غذایی خوشمزه ای می باشد که کودکان از مصرف آن سیر نمی شوند. کره بادام زمینی برای کودکان نسبت به برخی چاشنی و سس ها بسیار مناسب تر می باشد. بعد از گذشت مدتی می توانید خمیر تهیه شده از کره بادام زمینی را با میوه و سبزیجات ترکیب کرده و به کودک خود دهید. کره بادام زمینی معمولا در یخچال نگهداری می شود اما قرار دادن در محیط های دیگر نیز چندان مسئه ساز نیست. کره بادام زمینی تا قبل باز شدن درب آن ۹ تا ۱۲ ماه قابل نگهداری می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *