دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه تا زدن پوشت (دستمال جیب کت) با ایده های جدید و جذاب

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

یادگیری نحوه تا زدن پوشت که امروزه محبوبیت بسیار زیادی در میان جوانان پیدا کرده و تمامی آن ها به دنبال یادگیری روش های مختلف آن هستند و به همین خاطر ما در این مقاله به بیان روش های مختلف برای تا زدن پوشت پرداخته ایم.

تا کردن پوشت نیز مانند بستن کراوات و یا بستن پاپیون جزئی از زیبایی و کلاسیک بودن لباس مردانه محسوب می شود و در چندین سال اغلب مردان در یافته اند که می توانند کوک سمت چپ سینه خود را بشکافند و با یاد گرفتن  چگونگی تا زدن پوشت نمای کت خود را چندین برابر زیباتر کنند و ظاهری زیبا و جاودانه داشته باشند.

نحوه تا زدن پوشت برای آقایان خوش پوش

همانطور که می دانید پوشیدن کت توسط آقایان باعث جذاب شدن استایل آن ها خواهد شد البته استفاده از دیگر اکسسوری های مردانه این جذابیت را چندین برابر خواهد کرد. دستمال جیب کت که بدان پوشت نیز می گویند یکی از اکسسوری های مردانه است که با قرار دادن آن در جیب کت خود به دیگران نشان می دهید دارای اعتماد به نفس و جسور می باشید و به حفظ ظاهر خود اهمیت زیادی می دهید.

نحوه تا زدن دستمال جیب کت

تاریخچه پوشت: 

پوشت دارای محبوبیت بسیار زیادی در بین مردان است که در چند سال اخیر این محبوبیت بیشتر هم شده است. تاریخچه پوشت را می توان در هزاران سال پیش جستجو کرد زمانی که از آن به عنوان یک وسیله کاربردی استفاده می کردند. به طور کلی می توان گفت که در مصر باستان کارگران همواره یک دستمال همراه خود داشتند که از آن برای پاک کردن صورت و بدن خود هنگام کار استفاده می کردند و به تدریج و با گذشت زمان این دستمال یک برادر مشابه پیدا کرد که البته کاربردی متفاوت داشت و با نام پوشت نیز شناخته می شد. پوشت را معمولا با کت و شلوار یا کت تک استفاده می کنند و بر خلاف دستمال های پارچه ای که معمولا در جیب نگه داشته می شوند و برای پاکیزگی مورد استفاده قرار می گیرند پوشت ها تنها جنبه زیبایی دارند و در جیب سمت چپ سینه قرار می گیرند.

روش های متنوع برای تا زدن دستمال جیب کت

  •  آرون گروپس

پوشت یا همان دستمال جیب کت که توانایی دگرگونی تیپ افراد را دارد و معمولا از آن برای حضور در مراسم هایی عروسی،نامزدی،مصاحبه های شغلی،ختم،گرد همایی های کاری و عملی می توان استفاده کرد. تا زدن پوشت چندان کار سختی نیست و شما می توانید با کمی تمرین آن را به راحتی انجام دهید.

بسیاری از کارشناسان مد معتقد هستند که لزوما دستمال جیب کت تنها با پیراهن و کراوات ست نمی شود و فقط برای تکمیل کردن ظاهر شما به کار می رود اما شما می توانید پوشت را با پیراهن و یا کراوات خود ست کنید و بدرخشید.

سخت بودن یادگیری نحوه تا زدن پوشت

روش های تا زدن پوشت:

روش های مختلف و بسیار زیادی برای تا زدن پوشت ها، وجود دارد که انتخاب آن ها به میزان سلیقه شخصی و رسمی بودن مهمانی بستگی دارد. برای یادگیری نحوه تا زدن پوشت بایستی تمرین داشته باشید اما در مقابل تخصصی را یاد می گیرید که ارزشش را دارد. در ادامه پنج روش برای تا زدن پوشت بیان کرده ایم که متفاوت بودن تییپ و استایل شما را تضمین خواهد:

طریقه تا کردن پوشت با مدل کلاسیک:

از آنجایی که مدل کلاسیک ساده ترین مدل از میان سایرین شناخته می شود شما می توانید آن را در موقعیت های غیر رسمی بپوشید مثل ملاقات با دوستان. این مدل یک ویترین بزرگ برای پوشت ساده با لبه های رنگی است.

نحوه تا زدن پوشت با مدل کلاسیک

روش تا زدن پوشت:

  • ابتدا با یک پوشت صاف و مسطح شروع کنید.
  • یک سمت پوشت را بر روی سمت دیگر البته به طول تا بزنید.
  • پایین پوشت تا بالای آن را تا بزنید.
  • برای تطبیق دادن با عرض چپ سینه آن را مجدد از سینه تا بزنید.

نکته: اگر پوشت دارای یک برچسب تجاری است بهتر است تا آن را از یک گوشه ببرید تا زیبایی خود را نشان دهد. به طور حتم شما نیز نمی خواهید که برچسب تجاری بر روی یکی از نوک های پوشت دیده شود.

نحوه تا زدن پوشت با مدل تاج:

مدل تاج مانند مدل پف ولی وارونه است. مدل های آماده تاج در بازار موجود است اما زیبایی آن زیاد نیست و به دل نمی نشیند. یکی از جذابیت های مدل تاج این است که هرگز دوبار شبیه هم نمی شوند و دارای ظرافتی خاص و لاکچری است. این مدل برای هر موقعیت اجتماعی مناسب و چشم نواز است.

چگونگی تا زدن مدل تاج

نحوه تا زدن پوشت:

  • ابتدا کار خود را با یک پوشت صاف شروع کنید.
  • با نوک انگشتانتان مرکز پوشت را بگیرید و آن را از مرکز بلند کنید.
  • اطراف پوشت را با انگشت شست و اشاره دست دیگر خود به شکل حلقه در آورید و آن را به پایین بکشید.
  • اکنون قسمت تا شده را به رو تا بزنید.

نکته: اگر پوشت دارای یک برچسب تجاری است بهتر است تا آن را از یک گوشه ببرید تا زیبایی خود را نشان دهد. به طور حتم شما نیز نمی خواهید که برچسب تجاری بر روی یکی از نوک های پوشت دیده شود.

تا زدن پوشت با مدل گل:

اگر مدل کلاسیک ساده ترین مدل باشد به طور حتم مدل گل پر زرق و برق ترین مدل محسوب می شود. این مدل بیشترین زمان تمرین را به خود اختصاص می دهد. روش انجام این کار پیچاندن پارچه به دور خودش می باشد تا زمانی که شکل گل به خود بگیرد. مشکل ترین قسمت این مدل بستن پایین آن است و شکل گل پس از قرار گرفتن در جیب حفظ خواهد شد. این مدل برای زمانی که قرار است در مرکز توجه باشید مناسب است مثلا سخنرانی در پیش داشته باشید.

تا زدن مدل گل برای پوشت

نحوه تا زدن پوشت:

  • انگشت شصت و اشاره خود را به صورت یک حلقه دربیاورید و پوشت را بر روی دست خود قرار دهید.
  • پوشت را در حلقه با انگشت دیگر خود فشار دهید.
  • پارچه فرو رفته شده را با دستی که در آن پوشت قرار داده شده محکم بگیرید.
  • اکنون پارچه را در همان حالت نگه دارید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • هنگامی که شکل دلخواه خود رسیدید می توانید پایین آن را محکم ببندید.

روش تا زدن پوشت با مدل پف دار:

این مدل با وجود اینکه روشی ساده به نظر می رسد اما ظرافت و عمق بصری دارد. هنگامی که این پوشت را در جیب خود قرار می دهید از چگونگی تنظیم کردن آن نترسید و لازم است تا کمی آن را چین دار کنید و برای هماهنگ شدن با جیب سینه آن را به بیرون بکشید. این مدل بسیار متنوع است و برای هر موقعیتی می توانید از آن استفاده کنید.

روش های تا زدن پوشت با مدل پف دار

نحوه تا زدن پوشت:

  • مرکز پوشت صاف را در دست بگیرید و از مرکز بلند کنید.
  • اطراف پوست را با انگشت شصت یک دست و انگشت اشاره دست دیگر به شکل حلقه درآورید و آن را تا پایین بکشید.
  • اکنون لبه نوک تیز آن را به رو تا بزنید.

تا کردن پوشت با مدل پسکو:

لازم نیست که رنگ پوشت سفید باشد اما اگر از رنگ های ساده و بدون طرح برای این مدل استفاده کنید که با رنگ کت متضاد باشند بهتر به نظر می رسید. از این مدل می توانید در موقعیت های رسمی و تجاری استفاده کنید.

تا زدن پوشت با مدل پسکو

  • در ابتدا بهتر است تا یک پوشت صاف در دست بگیرید و یک سمت آن را از طول در حدود یک سوم عرض تا بزنید.
  • سمت دیگر را روی آن تا بزنید و تای حاصل را در عرض جیب سینه قرار دهید.
  • انتهای دو سمت پوشت را به رو تا بزنید.
  • کل طول را از وسط تا بزنید.
  • پوشت را با گودی جیب سینه تنظیم کنید.

نکته: با توجه به گودی جیب و اندازه پوشت ممکن است تنظیم اندازه پارچه ای که از جیب بیرون می آید دشوار باشد و به همین خاطر یک راهکار برای حل آن توصیه می کنیم؛یک تکه مقوا را باریک تر از عرض پوشت خود ببرید و پوشت را روی مقوا تا بزنید و بعد آن را در جیب خود قرار دهید و به همین ترتیب پوشت در جیب زیبایی خود را حفظ کرده و تنها کمی از جیب بالا خواهد زد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *