دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ماسک لب خانگی با انواع مواد طبیعی مختلف و کاربردهای جالب برای لب ها

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

بهره گیری از ماسک لب خانگی روشی جالب و ارزان برای درمان تیرگی، رفع خشکی و ترک خوردگی، قرمز کردن لب و … می باشد. اما توجه داشته باشید برای تاثیرگذاری ماسک ها باید صبورانه و به صورت منظم به استفاده از آن ها بپردازید. در این مقاله با انواع ماسک لب خانگی آشنا خواهید شد.

بهره گیری از ماسک لب خانگی روشی جالب و ارزان برای درمان تیرگی، رفع خشکی و ترک خوردگی، قرمز کردن لب و … می باشد. با توجه به این که ماسک لب های خانگی متعددی وجود دارد ما در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با را با چند نوع ماسک لب خانگی آشنا سازیم.

انواع ماسک لب خانگی محبوب

 ماسک لب خانگی

اگر لب دچار ترک خوردگی، خشکی یا چین و چروک شود بر زیبایی فرد تاثیر منفی گذاشته و با حس ناخوشایندی همراه است. برای رهایی از این نارضایتی از ماسک لب بهره بگیرید. اما توجه داشته باشید برای تاثیرگذاری ماسک ها باید صببورانه و به صورت منظم به استفاده از آن ها بپردازید. در ادامه شما با چند نوع ماسک لب جهت لایه برداری، قرمزی لب ، رفع چین و چروک دور لب و روشن کنندگی آن آشنا خواهید شد.

ماسک لب خانگی: لایه بردار

یک روش خوب برای برطرف کردن تیرگی لب ها بهره گیری از ماسک لایه بردار لب است که می توانید به آسانی در منزل تهیه نمایید. اما توجه داشته باشید بعد از استفاده از این لایه بردارهایی که در خانه تهیه می شود، از نرم کننده لب نیز بهره بگیرید تا از خشکی لبها جلوگیری کنید. در ادامه با چند لایه بردار خانگی، آشنا خواهید شد.

ماسک لب خانگی

ماسک لب آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن اسید های چرب فراوان کمک زیادی به نرم و لطیف شدن لب ها می کند و به منظور از بین بردن خطوط دور لب نیز بسیار موثر است بنابراین، مقداری آووکادو له کرده و آن را با وازلین و عسل ترکیب کرده و اجازه دهید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی لب هایتان بماند و در نهایت با آب وارم بشویید.

ماسک لب روغن کنجد

از دیگر محصولات مراقبتی از لب روغن کنجد می باشد که دارای اسید لینولئیک می باشد و کمک زیادی به افزایش رطوبت لب ها  می کند و باعث نرم شدن لب ها و ترمیم ترک های لب می شود  و همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های باالا باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد شده و مانع از ترک خوردن و خشک شدن لب ها می شود بنابراین یک قاشق چای خوری وازلین، یک قاشق چای خوری روغن کنجد و یک قاشق چای خوری شکر را با هم ترکیب کرده و مواد به دست آمده را برروی لب ها مالیده و به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و بعد لب هایتان را با آب بشویید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک لب نمک دریا و شکر

به منظور تهیه این اسکراب موثر یک قاشق چای خوری نمک دریا، دو قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک تا دو قطره روغن اسانس اسطوخودوس را با هم مخلوط نمایید و بعد مخلوط به دست آمده را بر روی لب ها گذاشته و به مدت یک دقیقه به شکل دورانی ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم بشویید.

ماسک لب وانیل و روغن نارگیل

روغن نارگیل کمک زیادی به مرطوب شدن پوست ترک خورده می کند و عصاره وانیل نیز آفتاب سوختگی را برطرف می کند بنابراین، داخل یک کاسه دو قاشق چایخوری شکر، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل و یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل را با هم ترکیب کرده و مقداری از ترکیب به دست آمده را برداشته به مدت ی دقیقه بب روی لب ها ماساژ دهید و با اب لب هایتان را بشویید.

ماسک کیوی

نصف کیوی را با یک عدد توت فرنگی مخلوط نموده سپس ۶ قاشق غذاخوری شکر، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و اگر ممکن بود ۲ قطره ویتامین ای به ان اضافه کنید. حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ماساز لب با این ماسک سبب حذف سلولهای مرده پوست شده و همچنین توت فرنگی نیز تیرگی لب را رفع می کند.

ماسک روغن نارگیل و عسل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط حاصل را حدود تا ۳ دقیقه روی لبها ماساژ دهید.

ماسک لب خانگی

 ماسک عسل و دارچین

برای تهیه این ماسک ۱/۲ قاشق چایخوری دارچین به همراه ۱/۲ قاشق چایخوری عسل و ۱/۲ قاشق چایخوری روغن زیتون را مخلوط نماید. این لایه بردار سلول های مرده پوست لب را از بین می برد و دارچین نیز سبب حجیم شدن لب ها می گردد.

ماسک نمک دریایی

یک قاشق چایخوری نمک دریا را با دو قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این ماسک هم لب ها را لایه برداری کرده و هم روغن نارگیل آن سبب مرطوب شدن لب ها نیز می گردد.

ماسک نعناع

ابتدا ۲قاشق غذاخوری شکر را با ۲قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کرده سپس ۸ تا ۱۰ قطره روغن نعناع تند و ۱/۲ قاشق چایخوری روغن هسته انگور را نیز به این ترکیب اضافه کنید. سپس با ماسک نعناع لبهای خود را ماساژ داده و بعد با آب ولرم بشویید. شکر سبب لایه برداری و روغن نعناع  و هسته انگور نیز به روشن تر شدن لبها کمک می کند.

ماسک لب خانگی

ماسک لیمو

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس این مخلوط را حدود یک  دقیقه روی لب‌ها ماساژ دهید بعد با آب ولرم بشویید. آبلیمو سبب سفیدکنندگی و حذف سلول های مرده پوست لب می شود.

 ماسک لب خانگی: قرمز کننده

گلبرگ گل سرخ

مقداری گلبرگ گل سرخ را له نموده و روی لبها قرار دهید. همچنین می توانید گلبرگهای له شده را با کمی سرشیر ترکیب کرده و روی لبها به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. این ماسک علاوه بر قرمز کردن لبها سبب نرمی و لطافت آن نیز می شود.

ماسک لب خانگی

آب چغندر

آب چغندر ماسک طبیعی و موقتی برای قرمز کردن لبها محسوب می شود.

دانه های انار

روشی محبوب برای قرمز کردن لب ها استفاده از دانه های انار می باشد. برای تهیه این ماسک دانه های انار را له کنید و با شیر سرد یا سرشیر مخلوط نمایید سپس خمیر ایجاد شده را روی لب بمالید. چندبار در طول هفته این کار را انجام دهید.

تمشک

برای تهیه این ماسک ۲ عدد تمشک تازه را خرد کنید سپس با ۱قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و روی لبها بمالید بعد از ۵ دقیقه بشویید. این نوع ماسک علاوه بر قرمزی سبب آبرسانی به بافتهای لب شده و آن را روشنتر می کند.

ماسک لب تمشک

ماسک برای رفع چین و چروک دور لب:

آرد ذرت و عسل

یک قاشق عسل را با مقداری آرد ذرت مخلوط نموده و به صورت خمیر دراورید. خمیر حاصل شده را روی خط لبخند و چین و چروک اطراف لب بمالید و ۳۰ دقیقه صبر نمایید سپس با آب ولرم بشویید.

زردچوبه و روغن نارگیل

مقداری زردچوبه را با روغن نارگیل مخلوط نموده تا به صورت خمیر درآید. زردچوبه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و در برطرف کردن چین و چروک اطراف لب موثر است.

کلم و عسل

برای تهیه این ماسک، یک قاشق عسل را با ۳۰ میلی لیتر آب کلم مخلوط کنید. بهره گیری از این ماسک،سبب سفت تر شدن و رفع چین و چروک اطراف لب می گردد.

ماسک لب عسل و کلم

پاپایا

ماسک پاپایا نیز به دلیل خاصیت انتی اکسیدانی پاپا در رفع چین و چروک لب موثر است. پاپایا را به صورت خمیر درآورده و حدود ۱۵ دقیقه روی چین و چروک دور لب ماساژ دهید، سپس با آب ولرم بشویید.

ویتامین ای

بهره گیری از ویتامین ای نیز در رفع چین و چروک دور لب موثر می باشد. این ویتامین را روی چین و چروک لب بمالید بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

ماسک لب خانگی: روشن کننده

در این بخش با دو نوع ماسک جهت رفع تیرگی لب و روشن تر شدن آن آشنا خواهید شد.

 ماسک لب زردچوبه و شیر

برای تهیه این ماسک ابتدا یک قاشق چایخوری زردچوبه را با کمی شیر سرد مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر حاصله را روی لبها قرار دهید و ۵ دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم شتسشو دهید. این ماسک علاوه بر رفع تیرگی لبها به قرمز شدن آن ها نیز کمک می کند

قرمز کردن لب

 ماسک لب موم عسل و روغن هسته زردآلو

ابتدا موم عسل، روغن هسته زردالو و روغن گل اشرفی را با هم مخلوط نمایید سپس با بخار، کمی حرارت دهید. این ماسک به روشن تر شدن لب ها و رفع تیرگی آن کمک خواهد کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *