دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بررسی نیسان جوک و شناخت نقاط ضعف و قوت آن

  • ساناز براتی
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

خودرو نیسان جوک که امروزه در رده جذابترین و پر فروش ترین کراس اوور ها قرار گرفته است در کشور انگلیس مونتاژ شده و توسط شرکت جهان نوین آریا وارد بازار ایران می شود. این خودرو از نظر طراحی کاملا متفاوت با خودرو های دیگر است که بعد از گذشت سال ها از محبوبیت آن کم نشده است.

خودرو نیسان جوک کراس اووری محبوب است که یکی از موفق ترین و معروفترین خودرو های شرکت نیسان تا کنون است که به خاطر ظاهر متفاوت توانسته فروش خوبی داشته باشد. این خودرو سال هاست که با همین طراحی تولید می شود و فروش خوبی دارد. در حال حاضر خودرو نیسان به وسیله شرکت جهان نوین آریا وارد بازار ایران می شود. با بررسی بیشتر این خودرو همراه ما باشید.

بررسی خودرو نیسان جوک

همانطور که گفتیم این خودرو با طراحی منحصر به فردی که دارد محبوبترین خودرو کراس اوور در جهان است. در این مقاله به بررسی این کراس اوور جذاب و محبوب می پردازیم.

ملاحظه و نقد نیسان جوک

طراحی ظاهری خودرو

این خودرو از نظر طراحی کاملا متفاوت با دیگر خودروهای بازار است و طراحی پیچیده ای دارد. نیسان جوک خودروی ژاپنی است که در انگلیس مونتاژ شده و بعد به وارد ایران می شود. این خودرو در سه نسخه طراحی شده است. اسکای پک که مدل ساده آن است، و پلاتینیوم که جذاب ترین نسخه این خودرو است و در ایران فروش خوبی داشته است. اولین چیزی که در طراحی به چشم می خورد طراحی و نحوه چیدمان چراغ هاست. در قسمت جلو چراغ ها به دو قسمت تقسیم شده اند یک قسمت روی کاپوت و قسمت دیگر در کنار گریل ها قرار گرفته اند. جوک دارای یک سقف پانورمایی است که با یک انحنا به طرف عقب خودرو کشیده شده است. و شباهت به هیوندا ولوستر دارد. وجود گریل بزرگ و چراغ های اصلی انحنا دار در جلو ظاهری اسپرت و زیبا به این خودرو داده است.در بررسی چراغ های عقب متوجه شباهت آن به نیسان کوپه ۳۷۰ می شویم، چراغ های زاویه دار و فلاپ مشکی خاص که باعث اسپرت تر شدن آن شده است. همچنین وجود قطعات پلاستیکی در حاشیه گلگیر و زیر در ها بلند بودن این خودرو را کاملا نشان می دهد.

بررسی خودرو نیسان جوک

طراحی داخلی خودرو

نوبت به بررسی داخلی نیسان جوک می رسد. این خودرو در کابین نیز از طراحی متفاوت و خاصی استفاده کرده است. و در قسمت های پنل وسط، قربیلک و نشانگرها جزئیات زیادی به چشم می خورد. در طراحی قسمت های داخلی از اشکال دایره ای زیادی در کنسول، دستگیره ها، دریچه های کولر و دیگر اجزا کمک گرفته شده است. پلاستیک های براق رنگی به کار رفته در کابین کمی با اسپرت بودن خودرو مغایرت دارد و بیشتر فانتزی است. دکمه ای در پنل وسط قرار گرفته است که با فشار آن نوشته های روی شاسی ها تغییر کرده و کارهای دیگری انجام می دهد. در کل طراحی داخلی کاملا جذاب و چشمگیر است که طرفداران خاص خود را دارد.

نقد و بررسی نیسان جوک

  •  آرون گروپس

پیشرانه و قوای فنی خودرو

خودروی مورد بررسی موتوری با حجم ۱۶۱۸ سی سی دارد که نیروی آن از طریق گیربکس CVT X-Tronic به چهار چرخ انتقال می یابد. این پیشرانه قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. صفر تا صد این خودرو ۸ ثانیه به طول می انجامد. مصرف سوخت نیسان جوک در رانندگی شهری ۸ لیتر و به صورت ترکیبی ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو توانایی رانندگی با یک دیفرانسیل را نیز داراست که می توان قفل دیفرانسیل را هم فعال کرد.

ملاحظه و نقد خودرو نیسان جوک

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی خودرو

در بررسی امکانات این خودرو به موارد زیر می توان اشاره کرد: کروز کنترا، صفحه نمایش چند منظوره با قابلیت نمایش لحظه ای مرکز ثقل، صندلی چرمی، آینه تاشو برقی، سیستم کنترل دینامیکی نیسان، سیستم هشدار باد تایر ها، استارت و ورود و خروج بدون کلید، گرمکن صندلی های جلو، سانروف پانورما، سنسور نور و باران، رینگ ۱۸ اینچ، چراغ شوی.
همچنین امکانات ایمنی نیسان جوک شامل کیسه هوای پرده ای و جانبی برای راننده و سرنشین جلو، رادار نقاط کور، هشدار خروج از خط،هشدار اشیاء متحرک، کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز می شود. همچنین این خودرو از موسسه U-NCAP توانسته ۵ ستاره ایمنی را کسب کند.
ملاحظه خودرو نیسان جوک
از نقاط ضعف این خودرو در بازار ایران ضمانت ۳ ساله آن است که در مقایسه با خودرو های چینی کمتر بوده است. که در کنار طراحی و جذابیت خودرو و فروش بالای آن به چشم نمی آید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *