دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی ابراهیم حامدی (ابی) و آشنایی بیشتر با زندگی هنری و شخصی آقای صدا + عکس

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

ابی خواننده خوش صدا و شناخته شده پاپ در عرصه موسیقی است که از سوی هواداران خود با عنوان آقای صدا معروف می باشد، برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی ابراهیم حامدی می توانید در ادامه این بخش همراه ما شوید.

در این  مطلب با بیوگرافی ابراهیم حامدی معروف به ابی آشنا می شوید. وی متولد ۲۹ خرداد ۱۳۲۸ در تهران است که از سوی برخی افراد با تام جونز خواننده بریتانیایی مقایسه می شود. ابی از جمله خوانندگان تنور در ایران بوده و در سبک های موسیقی فولکلور، پاپ، راک، بالاد، دنس، ترنس و هاوس صاحب اثر می باشد.

بیوگرافی ابراهیم حامدی به همراه تصاویر خانوادگی

ابی خواننده مشهور موسیقی پاپ است که به دلیل وقوع انقلاب اسلامی به خارج از ایران و به آمریکا مهاجرت کرد تا فعالیت خود در عرصه خوانندگی و موسیقی را در آنجا ادامه دهد، وی از جمله خوانندگانی است که دارای تمایلات سیاسی می باشد.

بیوگرافی ابراهیم حامدی+عکس

این خواننده لس آنجلسی دارای چهار خواهر و یک برادر بوده و دوران کودکی اش در میدان فوزیه تهران سپری شده است، پدرش اراکی و مادرش اهل کلاک می باشد.

بیوگرافی ابی به همراه عکس

او در سال ۱۳۵۳ با فیروزه مقدادی ازدواج کرد و از او دارای سه دختر به نام های خاتون، سایه و عسل شد، جالب است بدانید وی برای هر سه دخترش ترانه ای جداگانه خوانده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

زندگینامه خواندنی ابراهیم حامدی

ابی در حدود دو سال قبل از انقلاب ایران به آمریکا سفر کرده بود تا در آنجا به اجرای کنسرت بپردازد، اما با شروع انقلاب در آنجا ماندگار شد.

بیوگرافی جذاب ابراهیم حامدی

وی که از همسر اولش جدا شده بود با مهشید برومند ازدواج کرد؛ مهشید دارای یک پسر از همسر قبلی خود می باشد، گویا آشنایی آنها در یکی از اجرا های وی در گوتنبرگ اتفاق افتاده بود.

بیوگرافی جالب ابی

مهشید همسر فعلی ابی مدیر برنامه های وی بوده و در اکثر کنسرت هایش حضور دارد و چون شباهت ظاهری وی با کتایون ریاحی زیاد است، از این رو این مساله تا مدتها حاشیه های زیادی را برای این بازیگر ایرانی ایجاد کرده بود.

بیوگرافی جدید ابراهیم حامدی

ابی در دوران نوجوانی اش از طریق خواندن قرآن در صف های مدرسه پی به استعدادش در خواندنی برد و در یکی از مصاحبه هایش در پاسخ سوال خبرنگار مبنی بر چگونگی شروع خوانندگی اش می گوید:

از زمان چهار پنج سالگی، رادیو به ایران آمده بود ولی ما آنقدر بودجه نداشتیم که یک رادیو بخریم. ضمن اینکه هنوز برق هم به همه جا نیامده بود. به موسیقی گوش می‌کردم و آن را دوست داشتم. تفریح من در خانه خواندن بود، ضمن اینکه بارها هم گفته‌ام که از کلاس سوم دبستان در مدرسه صبح‌ها سر صف، قرآن با قرائت اجرا می‌کردم. خب این هم برای خودش یک نوع خوانندگی است. در سن ده یازده سالگی، رادیو و خوانندگانی بودند و مرتب فکر و ذکر من به غیر از مسئلهٔ درس خواندن، خوانندگی بود. در خانه برای هم‌کلاسی‌هایم و همین‌طور برای بچه‌محل‌ها می‌خواندم.

وی در ابتدا موسیقی و خوانندگی را با شرکت در یک گروه دوستانه به نام «سان بویز» و سپس به صورت رسمی با حضور در باشگاه ها و کاخ های جوانان شروع می کند و در ابتدا از آهنگ های ایتالیایی به ویژه ترانه های آلبانو کاریسی تقلید می کرد، سپس از ترانه های برخی خوانندگان معروف آن زمان مثل اریک بوردون، جیم موریسون، پپینو دی کاپری و تام جونز الگو می گرفت.

بیوگرافی ابی و تصاویر وی

وی تجربه نخستین اجرای رسمی خود را هنگامی که برای اولین بار در محل کاخ جوانان به روی صحنه رفت اینگونه نقل می کند؛ “در اولین اجرا از فرط استرس، نیمی از بدنم کاملاً بی‌حس شده و اصطلاحاً به خواب رفته بود. وی این واقعه را جزو خاطرات تلخ اما فراموش‌نشدنی خود ذکر کرده‌ است.”

تصاویر و بیوگرافی ابی

وی سپس با شهرام شب پره و شهبال آشنا می شود؛ در واقع شب پره بعد از شنیدن صدای ابی در سان بویز به او پیشنهاد همکاری در گروه «بلک کتز» را می دهد و در کنار فرهاد مهراد خواننده ایرانی که عضو این گروه بود، فعالیتش را در کنار آنها آغاز می کند. وی در طی این دوره مدت زیادی را در کاباره کوچینی بر روی صحنه حضور یافت، سپس از این گروه جدا شده و با بسیاری از آهنگسازان و ترانه سرایان معروف آن دوره همکاری خود را شروع کرد، ضمن اینکه وی حضور خود در گروه بلک کتز را به عنوان دوره آموزشی خود یاد کرده و در زمینه خوانندگی خودش را مدیون فرهاد می داند.

بیوگرافی جالب ابراهیم حامدی

در دوره ای که ابی خوانندگی را آغاز کرد، تعداد کسانی که پاپ می خواندند، بسیار اندک بود، نخستین ترانه ای که وی به صورت مستقل منتشر کرد، عطش نام داشت که به منظور استفاده در یک فیلم ساخته شده بود. سپس ترانه دیگری با نام «چرا چرا» را خوانندگی کرد، اما انتشار آهنگ «شب» که سومین کار جدی وی محسوب می شود، تاثیر زیادی در شهرت او داشت. ابیعلاوه بر خوانندگی بازیگری نیز کرده است.

زندگینامه و تصاویر ابراهیم حامدی

او با شرکت در جشنواره بین المللی آواز ترکیه توانست با اجرای آهنگ «شکار» به عنوان برگزیده هیئت ژوری انتخاب شود و دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت نماید و بعد از این اتفاق بسیاری از نگاه های داخلی و خارجی به سوی وی معطوف گردید.

بیوگرافی درباره ابی+تصاویر

او از از الگوبرداری و تقلید به دور بوده و کار خوانندگانی را که به تقلید از آثار یکدیگر پرداخته اند را به شدت خطا می داند. صدای وی بیشتر جنبه حماسی داشته و از قدرت و انرژی فوق العاده ای برخوردار می باشد به طوری که گوش دادن آن در حین رانندگی می تواند افراد را دچار حرکات تند و خشن و نیز هیستریک نماید.

زندگینامه ابراهیم حامدی

او علی رغم اینکه قبل از انقلاب، آهنگ های زیادی را بر روی صحنه اجرا می کرد، اما هیچگاه به انتشار آلبوم مستقلی نپرداخته بود، بنابراین بیشتر آثار وی بعد از انقلاب و در قالب کاست و یا آلبوم های مستقل به بازار موسیقی عرضه شد.

زندگینامه جدید ابراهیم حامدی

او در این عرصه با آهنگسازان شناخته شده ای مثل سیاوش قمیشی، فرید زلاند، واروژان، شادمهر عقیلی، محمد شمس، حسن شماعی زاده، بابک بیات، اسفندیار منفردزاده و ترانه سرایان معروفی چون اردلان سرافراز، ایرج جنتی عطایی، شهریار قنبری و منصور تهرانی همکاری کرده است.

جدیدترین عکس ابی

وی تا کنون در بزرگترین سالن های بین المللی جهان به اجرای کنسرت پرداخته که تعدادی از آنها مربوط به کنسرت های خیریه بوده است؛ از معروفترین آنها می توان به کنسرت «رویال آلبرت هال» که درسال ۲۰۱۰ در لندن برگراز شد، اشاره کرد.

زندگینامه درباره ابراهیم حامدی

اکنون بعد از آشنایی با بیوگرافی ابراهیم حامدی می توانید تعدادی دیگر از تصاویر منتشر شده و متنوع وی را در این قسمت ملاحظه نمایید.

بیوگرافی خواندنی ابییغما گلرویی و ابی

بیوگرافی و عکس ابراهیم حامدیعکس خانوادگی ابی

زندگینامه کامل ابراهیم حامدی

عکس و بیوگرافی ابراهیم حامدی

زندگینامه جالب ابراهیم حامدیابی و همسرش

سرگذشت ابراهیم حامدیعکس یادگاری سینا سرلک و ابی

بیوگرافی ابراهیم حامدیمحمدرضا گلزار در کنار ابی

زندگی نوشته ابراهیم حامدی

امیدواریم مطالعه بیوگرافی ابراهیم حامدی مورد پسند علاقمندان وی واقع شده باشد. در صورت تمایل برای خواندن اخبار و حواشی هنرمندان و افراد مشهور و تماشای جدیدترین تصاویر آنها می توانید به قسمت عکس بازیگران مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *