دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای خرید اسکوتر کودک و نکاتی که قبل از تهیه اسکوتر باید بدانید

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

از دسته بازی هایی است که امروزه والدین به منظور تحرک داشتن کودکشان به آن اقدام می کنند خرید اسکوتر کودک است تا هم با آن سرگرم شود و هم برای جلوگیری از بیماری های مختلف تحرک داشته باشد.

اسکوتر سواری از جمله بازی هایی است که دختر و پسر نمی شناسد و اغلب افراد بدان می پردازند و بازی خوبی برای کودکانی که تحرک بسیار زیادی ندارند و مداوم مشغول بازی کامپیوتری هستند محسوب می شود؛ اکنون ما در ادامه به بیان فواید خریدن اسکوتر کودک خواهیم پرداخت.

آیا خرید اسکوتر کودک انتخاب خوبی است؟

در چند سال اخیر بسیاری از پدر و مادرها از تحرک نداشتن کودک خود ناراحت هستند و همواره به دنبال راه حلی برای وادار کردن کودک به تحرک هستند و به همین علت اقدام به خریدن اسکوتر کودک می کنند تا کودک علاوه بر سرگرمی تحرک نیز داشته باشد. اسکوتر نه تنها وسیله ای برای سرگرمی است بلکه باعث به جنب و جوش افتادن کوکان می شود و پر از هیجان است.

چگونگی خرید اسکوتر کودک

امروزه سوالی که در ذهن والدین به وجود می آید این است که از چه سنی می توانند اقدام به خریدن اسکوتر کودک کند اما آن ها بایستی بدانند که بسیاری از کودکان از لحاظ پیشرفت حرکتی شباهتی با یکدیگر ندارند به همین علت به طور  دقیق نمی توان زمان تهیه آن را مشخص کرد. همچنین توجه داشته باشید که جثه بزرگ دلیل خوبی برای خریدن اسکوتر نیست و باید کودک توانایی آن را داشته باشد بنابراین توصیه می کنیم برای خریدن اسکوتر کودک به میزان توانایی کودکتان توجه داشته باشید.

اما به طور کلی می توان گفت هنگامی که گام برداشتن کودکتان استوار شد احتمالا وی برای اسکوتر سواری نیز آماده شده و حدودا پس از ۳ الی ۴ سالگی خریدن اسکوتر کودک دسته دار برای آن ها مناسب است.

تهیه اسکوتر برای کودک 3 سال

  •  آرون گروپس

فواید خرید اسکوتر کودک:

اسکوتر سواری برای تمامی افراد دارای فایده می باشد و بهتر است از همان کودکی آن را برای کودکتان تهیه کنید. ما در ادامه به بیان فواید بسیار زیاد اسکوتر سواری پرداخته ایم.

تجربه هیجان:

اسکوتر سواری از دسته بازی های هیجانی محسوب می شود زیرا کودکان از خوردن باد به صورتشان و سرعت بسیار به وجد می آیند.

تمرین رعایت نکات ایمنی:

هنگامی که کودکتان قصد اسکوتر سواری دارد به او بیاموزید که اول ایمنی بعد بازی او اینگونه یاد می گیرد که بعد ها هنگام دوچرخه سواری و حتی رانندگی اول نکات ایمنی را رعایت کند. توجه داشته باشید که کودک هنگام بازی بایستی کلاه ایمنی و زانوبند داشته باشد.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از اسکوتر

افزایش اعتماد به نفس:

هنگامی که کودک میزان توانایی خود را در اسکوتر سواری ببیند به مراتب اعتماد به نفس او نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

یادگیری مهارت های ارتباطی:

اسکوتر سواری در فضاهای عمومی مثل پارک ها باعث می شود تا کودک شما در زمینه ارتباط و کسب مهارت های اجتماعی نیز پیشرفت داشته باشد.

تقویت عضله سازی و استقامت جسمی:

از آنجایی که کودک برای اسکوتر سواری بایستی بدن خود را به گونه ای تنظیم و هماهنگ کند که حین حرکت نلغزد و این باعث تقویت سیستم استقامت او خواهد شد. همچنین اسکوتر سواری بازی پر تحرکی محسوب می شود و به تقویت عضلات کودک نیز کمک شایانی خواهد کرد.

تاثیر اسکوتر سواری بر تقویت عضلات

نکات ایمنی مورد نیاز هنگام اسکوتر سواری:

توجه داشته باشید که کودکتان را نبایستی بدون لوازم ایمنی روانه اسکوتر سواری کنید و همچنین توجه داشته باشید که وسایل مورد نیاز برای اسکوتر سواری را بایستی جدا تهیه کنید پس هنگام خریدن اسکوتر کودک هزینه ی جداگانه ای را برای خریدن لوازم ایمنی بپردازید که ما در ادامه وسایل ایمنی مورد نیاز برای اسکوتر سواری را بیان کرده ایم.

ضرورت داشتن کلاه ایمنی:

کلاه ایمنی که برای کودکتان تهیه می کنید بایستی سایز سر او باشد و سایز بزرگ تر می تواند جلوی دید او را بگیرد. همچنین توجه داشته  باشید که استفاده از کلاه بزرگ تر باعث می شود تا بند زیر چانه سفت نشود و کلاه به صورت مداوم تکان بخورد و اینگونه می شود که کلاه وظیفه ای که دارد را نمی تواند به درستی انجام دهد.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از اسکوتر

ضرورت داشتن زانو بند و آرنج بند:

هر دوی این وسایل چندان ضرورتی نسبت به کلاه ایمنی ندارند ولی استفاده از آن ها آسیب های احتمالی هنگام زمین خوردن کودک را کاهش می دهد.

ضرورت داشتن دستکش:

استفاده از دستکش به اندازه کلاه ایمنی بسیار ضروری نیست.

چگونگی انتخاب سایز برای خرید اسکوتر کودک:

در ابتدا شما بایستی هنگام خرید اسکوتر کودک به جثه و توانایی های جسمی او بنگرید. معمولا سایز اسکوتر ها را بر حسب اندازه چرخ هایشان می سنجند.

چگونگی انتخاب اسکوتر مناسب

اما سایز های رایج اسکوتر:

کوچک: سایز چرخ ۱۰۰ میلی متر،۱۲۰ میلی متر و ۱۲۵ میلی متر

متوسط: سایز چرخ ها ۱۴۵ میلی متر و ۱۸۰ میلی متر

بزرگ: سایز چرخ ۲۰۰ میلی متر و ۲۰۵ میلی متر

خیلی بزرگ: سایز چرخ ها ۲۳۰ میلی متر و معمولا هم چرخ های جلو به اندازه هستند.

تاثیر اسکوتر سواری بر سلامتی

نکته: اسکوتر هایی که دارای چرخ کوچک هستند حجمشان نصف اسکوتر های دارای حجم کامل است به همین منظور سریع تر شتاب می گیرند و این ممکن است برای کودکانی که جنب و جوش بیشتری دارند خطرناک باشد اما اسکوتر های بزرگ که چرخ های بزرگتری دارند به حرکت در آوردن آن ها به زحمت بیشتری احتیاج دارد و همین موضوع سبب می شود تا کودک با ملایمت بیشتری اسکوتر سواری کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *