دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تشخیص گوشی رفرش شده آیفون برای مدل های محبوب این تلفن همراه

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

اپل مجوز ساخت آیفون های رفرش شده را صادر کرده تا بتواند از این طریق آن ها را به فروش برساند اما ممکن است برخی فروشندگان سودجو این ایفون های مرمت شده را با عنوان آیفون جدید، به مشتریان خود بفروشند. در این مقاله شما با نحوه تشخیص آیفون رفرش شده از نسخه اصلی آشنا خواهید شد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه تشخیص گوشی رفرش شده آیفون از اصل آن آشنا سازیم. به عبارت دیگر بدانید که آیا آیفون شما مورد بازسازی قرار گرفته است یا نه؟ آیفون ها معمولاً پس از اینکه با مشکل سخت افزاری در گوشی اصلی، مواجه شدند توسط تکنیسین اپل یا یک فروشنده شخص ثالث تعمیر و دوباره به فروش می رسند. با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

چگونه گوشی رفرش شده آیفون را تشخیص دهیم؟

آشنایی با گوشی رفرش شده اپل

گوشی آیفون رفرش شده ، گوشی است که به خاطر ایجاد نقص یا مشکلات فنی به شرکت اپل بازگزدانده شده و این شرکت با انجام تعمیرات لازم آن را دوباره روانه بازار می نماید. به بیان دیگر آیفون های رفرش شده نسخه بازسازی شده آیفون های اصلی هستند. این آیفون های بازسازی شده توسط مهندسین اپل عملا در عملکرد مشکل خاصی نداشته و با قیمتی پایین تر به فروش می رسند. اما در این بین برخی فروشندگان سودجو با توجه به عدم اگاهی کاربر آیفون های رفرش شده را با قیمت آیفون های نو به کاربران می فروشند. در این مقاله نحوه تشخیص گوشی رفرش شده آیفون را بیاموزید تا برخی فروشندگان سودجو نتوانند چنین گوشی هایی را با قیمت نسخه اصلی به شما بفروشند. اما قبل از اینکه بدانید چگونه آنها را تشخیص دهید، بیایید ببینیم اگر قصد خرید یکی از آیفون های رفرش شده را دارید، چه معایبی دارد.

شناسایی گوشی رفرش شده آیفون

معایب گوشی های رفرش شده

۱- هرچند اپل اظها دارد این گوشی ها در عملکرد مشکلی ندارند اما این گوشی ها معمولا دارای قطعات جایگزین می باشند و این قطعات ممکن است ماندگاری یا عمر مفیدشان مانند ماندگاری قطعات نسخه اصلی نباشد.

۲- ممکن است این گوشی ها همچنان دارای نقایصی باشند که می توانند تجربه کاربر را از آیفون تحت تاثیر قرار دهند.

۳- ضمانت نامه های آیفون رفرش شده مانند آیفون های نو نیست و موارد کمتری را پوشش می دهد. همچنین مدت اعتبار آن ها نیز کمتر از آیفون های نو می باشد. به عبارت دیگر بدیهی است که گوشی های مرمت شده ارزان تر هستند، اما آنها معمولاً فقط با یک ضمانت سه ماهه ارائه می شوند در حالی که یک آیفون جدید گران تر است، اما همراه با یک سال گارانتی از اپل می باشد.

۴-به طور کلی ، شما نمی توانید انتظار مشابهی از آیفون رفرش شده نسبت به آیفون های جدید را داشته باشید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تشخیص گوشی رفرش شده آیفون Plus 7/7

۱- اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال مهر تاییدیه اپل در جعبه گوشی باشید. این گواهینامه نشان می دهد که اپل این گوشی را کاملاً عملیاتی کرده و تعمیر آن توسط تکنسین های مجاز اپل انجام شده است.

تشخیص گوشی رفرش شده آیفون

۲- به جعبه آیفون نگاه کنید. باید بدانید که آیفون های بازسازی شده همیشه فقط در جعبه های سفید بسته بندی و عرضه می شوند. این بسته بندی مارک آیفون است. همچنین به وجود خش، خط خوردگی یا پارگی برچسب نیز توجه کنید.

تفکیک گوشی رفرش شده آیفون

۳- این مهمترین مرحله هنگام بررسی گوشی است. هنگامی که گوشی روشن است به منوی تنظیمات یا Settings بروید، سپس گزینه General و درنهایت About را انتخاب کنید. حالا می توانید شماره سریال آیفون خود را ببینید. اگر گوشی خاموش است، می توانید شماره سریال را در سینی سیم کارت نیز مشاهده کنید.

تمییز گوشی مرمت شده آیفون

۴- شماره سریال آیفون را به درستی بررسی کنید. این شماره سریال به توضیحاتی درباره گوشی اشاره می نماید. گوشی های مرمت شده اپل با “۵” شروع می شوند زیرا اپل همیشه بعد از نوسازی تلفن، شماره اصلی را تغییر می دهد. حالا رقم سوم را ببینید، داده های ساخت را نشان می دهد. به عنوان مثال ، این جا عدد ۹ است و در سال ۲۰۰۹ تولید شده است. برای آیفون ۶ این عدد ۴ یا ۵ خواهد بود. حالا رقم های سوم و چهارم را بررسی کنید، نشان می دهد که در چه ماهی تلفن ساخته شده است.

 نشانه های گوشی رفرش شده آیفون ۶s (Plus)/6 (Plus)

 ۱- در مرحله اول، مهر یا نشان گواهی معتبر اپل را بر روی جعبه آیفون خود  بررسی کنید. این مهر تأیید شده می تواند نشان دهد که آیفون شما توسط تکنسین های دارای گواهی اپل مورد آزمایش یا مرمت قرار گرفته است.

تفکیک گوشی رفرش شده آیفون

۲-به جعبه آیفون نگاه کنید. معمولاً آیفون های مرمت شده در یک جعبه تمام سفید یا حتی بدون جعبه بسته بندی می شوند. در حالی که آیفون رسمی معمولی با کیفیت خوب بسته بندی می شوند.

تشخیص گوشی تعمیر شده آیفون

۳- به تنظیمات گوشی بروید، سپس General را انتخاب کنید و به About بروید. برای دیدن شماره سریال آیفون روی شماره سریال ضربه بزنید. شماره سریال می تواند ثابت کند که آیا دستگاه شما مرمت شده است یا نه.

بازشناخت گوشی رفرش شده آیفون

۴- شماره سریال آیفون را بررسی کنید. این مراحل همانند روش فوق است.

 تشخیص گوشی رفرش شده آیفون ۵s/5c/5

۱- اولین کاری که باید برای تشخیص گوشی رفرش شده آیفون انجام دهید این است که به دنبال مهر و نشان تاییدیه اپل در جعبه گوشی باشید.

تشخیص گوشی بازسازی شده آیفون

۲- به جعبه نگاه کنید. مانند همه گوشی های مرمت شده ، آیفون ۵ نیز در بسته بندی با جعبه سفید عرضه می شود. علاوه بر این ، بررسی کنید که دارای مارک آیفون نیز هست یا نه؟

تشخیص گوشی مرمت شده آیفون

۳- به تنظیمات گوشی بروید ، سپس General را انتخاب کنید و به About بروید. برای دیدن شماره سریال آیفون روی شماره سریال ضربه بزنید.

شناسایی گوشی مرمت شده اپل

۴- حالا شماره سریال را بررسی کنید که آیا آیفون ۵ است یا نه. اگر از “۵” شروع شود ، مرمت شده است و رقم سوم ، چهارم و پنجم را ببینید تا بدانید چه زمانی این گوشی ساخته شده است. این به شما کمک می کند تاریخ ساخت گوشی را بدانید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *