دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

عوارض مصرف شیشه و بلاهایی که این مادر مخدر بر سر مصرف کنندگان می آورد

  • مریم صبوری
  • ۳ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

از عوارض مصرف شیشه فرد دچار پرخاشگری و ضربان قلب و فشار خون بالا و استرس و اضطراب خواهد شد. که اگر شدید باشد دچار تشنج و بالا رفتن دمای و بی خوابی و کم شدن وزن و مشکلات قلبی و فعالیت بدن و کما و افسردگی شدید و شاید مرگ منجر شود که در این مطلب آشنا می شوید.

شیشه یا آمفتامین هیدروکلرید یک ماده ترکیبی و بسیار قوی که اعتیاد آور و مصنوعی و محرک می باشد افرادی که به مصرف شیشه رو می آورند بین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند. از این ماده برای مصرف دارو های لاغری استفاده می شود که مخدر و اعتیاد آور می باشد. با مصرف شیشه بدن موجب تحریک گروه های از سلول عصبی می شود که این سلول ها در کنترل روی رفتار عصبی و جنسی وابسته هستند. تحریک این سلول های عصبی که باعث حساسیت و افزایش آمفتامین شده است به گونه ای موجب فعالیت های تکراری و جنسی می شود. که رفتار های از این قبیل موجب برقراری نیاز جنسی و ایجاد تنش های همراه خشونت می شود. که در ادامه مطلب بیشتر با عوارض مصرف شیشه برای بدن شما عزیزان آشنا خواهید در ادامه با ما همراه باشید.

عوارض مصرف شیشه روی بدن

آمفتامین یا شیشه چیست؟

نوعی مواد مخدر روانگردان می باشد که مصرف دراز مدت آن باعث اعتیاد در شخص مصرف کننده خواهد شد. این مواد مخدر بر روی سیستم های عصبی پیام رسان اثر می گذارد. که این ماده بیشتر در زیرزمین ها یا آزمایشگاه های غیر استاندارد و غیرقانونی تولید می شوند که تقریبا مثل کوکائین می ماند. شیشه به صورت کپسول و قرص و پودر و کریستال ساخته می شود که بوی تند و تیزی دارد و تلخ مزه هستند و در رنگ هایی زیادی دیده می شود. از عوارض مصرف شیشه روی بدن می تواند فرد مصرف کننده را به صورت باور نکردنی معتاد کند.

تشخیص شیشه

عوارض مصرف شیشه برای بدن

استفاده از آمفتامین یا شیشه به حدی است که مدت و میزان مصرف در فرد می تواند کل زندگی او را از قبیل زندگی خانوادگی و فردی و روانی و اجتماعی و سلامت جسمانی اش را تحت تاثیر قرار دهد و از بین ببرد. با مصرف شیشه فرد دچار توهم و تحریک پذیری زیاد خواهد شد که فرد در این حالت زیاد عرق می کند و مردمک چشمانش گشاد می شوند و واکنش های رفتاری روی تاثیر می گذارند. شیشه بر خلاف تریاک که موجب آرامش و بی تحرکی و ساکت بودن نخواهد شد بلکه موجب پرتحرکی و خشم و تحریک پذیری بالا می شود. عوارض مصرف شیشه در فردی که تازه این مواد را مصرف کرده باشد خفیف است که دچار پرخاشگری و ضربان قلب و فشار خون بالا و استرس و اضطراب خواهد شد ولی اگر شدید باشد دچار تشنج و بالا رفتن دمای بدن و شورش در شعور و بی خوابی و کم شدن وزن و مشکلات قلبی و فعالیت بدن و کما و افسردگی شدید و شاید مرگ منجر شود. که در برخی افراد هم با بی نظمی ضربان قلب و کم شدن اشتها و مشکل های تنفسی به وجود می آید.

عوارض مصرف شیشه برای بدن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مصرف طولانی مدت شیشه (آمفتامین)

در مصرف مدت بالای شیشه در فرد موجب می شود که دچار بدگمانی یا پارانویا، روان پریش، هذیان گویی، اختلال در رفتار و اعصاب، توهم های شدید در درک مسائل شود که اینقدر توهم زیاد است فکر می کنند روی پوست خود حشره است و اینقدر می خارانند تا دچار زخم های عفونی و عمیق روی بدن می شوند. از علل های بد عوارض مصرف شیشه می توان به عارضه دهانی مت یا خرابی دهان اشاره کرد که این افراد دچار پوسیدگی دندان ها می شوند و از علت های آن می توان به کم شدن جریان خون و بزاق دهان و خشکی دهان و اسیدی بودن شیشه مورد توجه قرار داد. در حال های اولیه مصرف آمفتامین می توان به سر خوشی فرد که این مواد مخدر دوپامین آزاد می کند اشاره کرد و اعتماد به نفس بالایی در این زمان دارند ولی به مرور افسرده و کج خلق و موجب اختلال حرکتی (پارکینوس) شوند. اشخاصی که این مواد را مصرف می کنند خود را نیازمند درمان نمی بینند و همین امر موجب بدتر شدن آن ها می شود.

عارضه های مصرف ماده شیشه بربدن

افرادی برای ترک اعتیاد شیشه به ۲ تا ۸ ماه زمان لازم دارند که زیر نظر پزشک متخصص این کار صورت بگیرد.

خرسندیم که ما را در این مقاله با عنوان عوارض مصرف شیشه برای بدن دسته بیماری ها در مجله آرگا همراهی کردید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *