دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چطور می توانیم سینه پهلو را در خانه درمان کنیم؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

سینه پهلو یا ذات الریه یکی از بیماری های بسیار شایع می باشد که با علائمی همراه است این بیماری در اثر عفونت ناشی از ویروس یا باکتری ایجاد می شود و با کمک درمان خانگی سینه پهلو می توانید این مشکل را برطرف کنید.

یکی از انواع عفونت ریه سینه پهلو می باشد که در این بیماری مجاری تنفسی و هوایی ریه ها ملتهب می شود و سبب اختلال در تبادل گازهای تنفسی می شود این بیماری دارای علائمی می باشد که در این مقاله به درمان های طبیعی سینه پهلو و نشانه های این بیماری می پردازیم.

بهبود سینه پهلو با درمان های طبیعی

روش های درمان خانگی سینه پهلو

به منظور بهبودی بیماری ذات الریه استفاده از درمان های خانگی بسیار موثر می باشند در ادامه شما را با این نوع درمان های طبیعی و خانگی آشنا خواهیم کرد تا به کمک این روش ها به روند بهبود این بیماری کمک کنید.

۱.سیر

سیر به کاهش علایم سینه پهلو از جمله پایین آوردن تب کمک شگفت انگیزی می کنند و باعث پاکسازی سینه و ریه هایتان می شود، چند حبه سیر را له کرده و خمیر به دست آمده را قبل از خوابیدن بر روی پاهایتان قرار دهید سپس جوراب بپوشید و بخوابید.

ترفند های خانگی برای درمان سینه پهلو

۲. جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای بهبود سینه پهلو بسیار موثر می باشد و سبب از بین رفتن سموم از بدن می شود بنابراین یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را به ۳۰۰ میلی لیتر آب گرم اضافه کنید و محلول به دست آمده را دو بار در روز میل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

۳. زنجبیل

زنجبیل به عنوان یکی از روش های خانگی جهت بهبود سینه پهلو محسوب می شود از این رو آب یک تکه زنجبیل را گرفته و به آن یک قاشق چای خوری عسل و چند قطره آب لیمو اضافه نمایید سپس مخلوط به دست آمده را هر روز قبل از خوابیدن بنوشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش های موثر برای درمان سینه پهلو

۴. زردچوبه

این ادویه پرکاربرد علاوه بر اینکه به غذا ها طعم بی نظیری می دهد در طب سنتی به منظور درمان خانگی سینه پهلو نیز کاربرد فراوان دارد، این ادویه دارای خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد عفونی کنندگی می باشد، می توانید به یک لیوان شیر گرم یا آب یک قاشق چای خوری زرد چوبه اضافه کنید سپس کمی نمک به آن اضافه کنید و قبل از خوابیدن محلول حاصل را میل کنید در صورت استفاده از شیر به مدت نیم ساعت آب ننشوید، همچنین می توانید مقدار کمی آب گرم کنید سپس به آن یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه و یک و نیم قاشق چای خوری زرد چوبه اضافه کنید و ترکیب حاصل را تا زمان بهبودی کامل یک بار در روز میل نمایید.

روش های درمان خانگی سینه پهلو

۵. تخم شنبلیله

شنبلیله باعث می شود تا از طریق عرق کردن سموم بدن دفع شود همچنین سبب از بین رفتن هر گونه گرفتگی در قفسه سینه می شود،  یک قاشق چای خوری تخم شنبیله را به ۵۰۰ میلی لیتر آب اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد سپس از صافی عبور دهید و به آن یک قاشق چای خوری آب لیمو اضافه نمایید و ترکیب حاصل را چهار فنجان در روز میل کنید.

درمان بیماری سینه پهلو با روش های خانگی

۶. دانه ی کنجد

به منظور بهره مندی از دانه کنجد جهت درمان خانگی سینه پهلو به یک فنجان آب جوش یک قاشق غذا خوری دانه ی کنجد اضافه کنید و پس از اینکه نرم شدند به آن یک قاشق غذا خوری دانه کتان اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد سپس ترکیب را صاف کرده و به منظور داشتن طعم بهتر کمی نمک و یک قاشق چای خوری عسل به محلول به دست آمده بیافزایید و هر روز صبح با معده خالی این محلول را بنوشید.

۷. آب لیمو

لیمو میوه ای مفید و سرشار از ویتامین C می باشد و سبب پایین آوردن دمای بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود از این رو، نصف یک عدد لیمو را گرفته و به یک لیوان آب گرم اضافه کنید سپس به آن کمی نمک بیافزایید و هر روز میل کنید.

درمان خانگی سینه پهلو و علایم این بیماری

۸. سوپ پتاسیم

افرادی که به بیماری سینه پهلو مبتلا هستند پتاسیم برای آنان بسیار مناسب می باشد بنابراین افراد مبتلا به ذات الریه باید در طول دوران بیماری از سوپ پتاسیم استفاده کنید بدین ترتیب چهار حبه سیر، دو عدد تربچه، دو عدد هویج بزرگ، دو ساقه ی کرفس، ۵۰۰ میلی لیتر آب و جعفری به هر میزان که سازگار با ذائقه تان می باشد داخل یک قابلمه با هم مخلوط کنید و اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد سپس حرارت کم کنید تا برای چند دقیقه دم بکشد سپس ترکیب را صاف کرده و همراه ناهار مصرف کنید.

آشنایی با روش های درمان خانگی سینه پهلو

 هشدار : افراد مبتلا به بیماری قلبی باید از مصرف پتاسیم پرهیز نمایند زیرا، میزان سطح بالای پتاسیم سبب عوارض دیگری می شود.

۹. روغن پونه کوهی

پونه کوهی دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد قارچی می باشد و برای مقابله با میکروب هایی که باعث بروز ذات الریه می شوند بسیار مناسب است بنابراین چند قطره از روغن پونه کوهی را بر روی بالش یا یک دستمال بچکانید عطر این روغن شگفت انگیز به بر طرف کردن گرفتگی سینه کمک می کند همچنین می توانید چند قطره روغن پونه کوهی را به آب یا آب میوه های که هر روز مصرف می کنید اضافه کنید.

روش های خانگی به منظور درمان سینه پهلو

۱۰. فلفل کاین

فلفل کاین سبب خارج شدن خلط از دستگاه تنفسی می شود در نتیجه باعث می شود بیمار به راحتی تنفس کند بنابراین کمی فلفل کاین و یک قاشق چای خوری آب لیمو را به ۲۵۰ میلی لیتر آب اضافه کنید و محلول به دست آمده را روزی چهار تا پنج بار میل کنید.

 ۱۱. چای سیاه

از دیگر روش های درمان خانگی سینه پهلو استفاده از چای سیاه می باشد می توانید به یک فنجان چای سیاه آماده شده سه قاشق چای خوری پودر تخم شنبیلیه و یک چای خوری عسل یا شکر اضافه کنید سپس این چای را یک بار در روز بنوشید.

نشانه های بیماری سینه پهلو

  • سرفه
  • تب و لرز
  • درد قفسه سینه
  • ضعف عمومی
  • علایم سرما خوردگی
  • بی اشتهایی
  • سردرد

نشانه های بیماری سینه پهلو

بیماری سینه پهلو اگر درمان نشود ممکن است حیات فرد را به خطر بندازد بنابراین در صورت مشاهده نشانه های آن حتما به پزشک مراجعه کنید و در کنار داروهایی که پزشک تجویز می کند به منظور سرعت بخشیدن به روند بهبودی این بیماری از درمان هایی خانگی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *