دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه بادام سوخته خوشمزه و خانگی با طعم دوست داشتنی

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

طرز تهیه بادام سوخته بسیار ساده می باشد، این شیرینی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پر طرفدار است که در مدت زمان کوتاهی و به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید.

بادام سوخته از جمله شیرینی های ایرانی بسیار لذیذ می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است در این مقاله به شما عزیزان روش تهیه بادام سوخته را آموزش خواهیم داد.

در مطالب قبلی به شما عزیزان  دستور پخت شیرینی ونیزی، شیرینی پیروک و شیرینی مادلین آموزش دادیم در این مقاله شما را با  روش ساخت بادام سوخته آشنا خواهیم کرد.

روش تهیه بادام سوخته

مواد لازم جهت تهیه بادام سوخته

  • بادام خام : یک پیمانه
  • شکر: یک پیمانه
  • کره : پانزده گرم
  • آب : یک سوم پیمانه

طرز تهیه بادام سوخته با طعم بی نظیر

داخل یک قابلمه کوچک نصف پیمانه شکر و آب اضافه کنید سپس روی حرارت قرار دهید و پشت سر هم بزنید تا شکر کاملا داخل آب حل شود.
در این مرحله از طرز تهیه بادام سوخته حالا بادام ها را به محلول به دست آمده اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب تبخیر شود و شکر ها به بادام بچسبند و آب نباتی شکل شوند.
حالا حرارت را خاموش کنید و بادام های شکری به دست آمده را داخل الک ریخته و به منظور گرفته شدن شکر اضافی شان الک را تکان دهید سپس بادام را داخل سینی قرار داده تا خنک شوند.
در این مرحله از روش تهیه بادام سوخته حالا داخل یک قابلمه دیگر، باقی شکر و کره را بر روی حرارت قراردهید و هم بزنید تا شکر به شکل کارامل شود سپس بادام های شکری را به شکر کاراملی اضافه کنید و خوب هم بزنید.
هر چقدر زمان بیشتر بر روی حرارت بماند شکر حالت سوخته تر می شود و این بسته به سلیقه شما دارد، پس از اینکه رنگ بادام های سوخته به رنگ مورد نظرتان در آمد حرارت را خاموش کرده و بلافاصله بادام ها بر روی سینی که از قبل چرب کرده اید قرار دهید و با قاشق بادام را از یکدیگر جدا نمایید، نوش جان.
طرز تهیه بادام سوخته با طعم عالی

امیدواریم از آموزش این بخش آشپزی نهایت لذت را برده باشید و این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان میل نمایید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شیرینی و کیک می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *